Η Google δίνει 300 εκατ. δολάρια για την καταπολέμηση των ψευδών ειδήσεων

Το γενναιόδωρο ποσόν των 300 εκατομμυρίων δολαρίων δεσμεύτηκε ότι θα διαθέσει η Google στην επόμενη τριετία στον αγώνα κατά των ολοένα αυξανόμενων ψευδών ειδήσεων με στόχο να ενισχύσει γενικότερα το ποιοτικό επίπεδο της δημοσιογραφίας.

Η ενίσχυση θα δοθεί στο πλαίσιο της νέας πρωτοβουλίας Google News Initiative, η οποία έρχεται να επεκτείνει την ήδη εξελισσόμενη πρωτοβουλία Digital News Initiative, που χρηματοδοτεί καινοτομίες ψηφιακής δημοσιογραφίας στην Ευρώπη.

Η Google News Initiative θα εστιάσει σε τρεις προτεραιότητες. Αρχικά στην ανάπτυξη και ενίσχυση της ποιοτικής δημοσιογραφίας, στην ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων βιώσιμης ανάπτυξης των ΜΜΕ και στην ενίσχυση των ειδησεογραφικών ομίλων μέσω της τεχνολογικής καινοτομίας.

Όπως τονίσε σε σχετική ανακοίνωση η Google, οι απαιτήσεις για ποιοτική δημοσιογραφία είναι υψηλότερες από ποτέ αλλά ο κλάδος βρίσκεται υπό πίεση, καθώς οι εκδόσεις σε όλον τον κόσμο αντιμετωπίζουν προκλήσεις λόγω της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή.

Η εταιρεία κάνει λόγο για «κοινή αποστολή» με τα μέσα ενημέρωσης και για «αμοιβαίο επιχειρηματικό ενδιαφέρον».

Για αυτό και επεσήμανε ότι μια σπουδαία μηχανή αναζήτησης και τα συναρπαστικά αποτελέσματα στο YouTube εξαρτώνται από ένα υγιές οικοσύστημα εκδοτών που παράγουν σπουδαίο ψηφιακό περιεχόμενο. Αν οι εκδότες δεν αναπτύσσονται, δεν αναπτύσσεται ούτε η Google- και γι’ αυτό το λόγο η Google κατέβαλε πέρυσι 12,6 δισεκατομμύρια δολάρια στους εκδότες, ενώ ανακατεύθυνε δωρεάν 10 δισεκατομμύρια κλικ το μήνα στις ιστοσελίδες των εκδοτών!

Το σημείο στο οποίο στάθηκε η Google είναι ότι γίνεται όλο και πιο δύσκολο να ξεχωρίσουμε τι είναι αυθεντικό και τι όχι στο Διαδίκτυο εξαιτίας της εξάπλωση των ψευδών ειδήσεων (fake news).

Τονίζει, επίσης, ότι η νέα πρωτοβουλία της αποβλέπει στο να βοηθήσει την Δημοσιογραφία να ανθίσει στην ψηφιακή εποχή, προκειμένου να αυξηθεί η εγκυρότητα και το ποιοτικό περιεχόμενο έτσι ώστε να περιοριστεί η ροή της παραπληροφόρησης και των ανακριβειών.

Που επικεντρώνεται η εταιρεία

Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει πλέον επικεντρωθεί στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης, ιδίως κατά τη διάρκεια έκτακτων γεγονότων. Όπως επισημαίνει, αναξιόπιστες πηγές συχνά εκμεταλλεύονται τα έκτακτα γεγονότα της επικαιρότητας και αναρτούν στις πλατφόρμες της Google ανακριβές περιεχόμενο, αυξάνοντας την πιθανότητα να εκτεθούν οι χρήστες σε αυτό.

Γι’ αυτό το λόγο, η Google έχει εκπαιδεύσει τα συστήματά της ώστε να αναγνωρίζουν αυτά τα γεγονότα και να προσαρμόζονται με βάση το πιο έγκυρο περιεχόμενο. Παρόμοιες προκλήσεις υπάρχουν και στο YouTube, γι’ αυτό ακολουθούνται παρόμοιες προσεγγίσεις και σε αυτό.

Τέλος, η Google δήλωσε ότι θα συνεχίσει να εργάζεται από κοινού με τους ειδησεογραφικούς ομίλους σε όλον τον κόσμο, προκειμένου να αναπτύξει τεχνολογίες που θα βελτιώνουν τις επιδόσεις των συντακτικών ομάδων και θα προστατεύουν τους δημοσιογράφους από τις κυβερνοεπιθέσεις διεθνώς.

 

YouTube
YouTube