Γερμανικό δικαστήριο: «Δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται ωφέλιμη η μπύρα»

Την απαγόρευση της διαφήμισης που αφήνει να εννοηθεί ότι η μπύρα είναι «ωφέλιμη» στην υγεία του καταναλωτή, αποφάσισε το ομοσπονδιακό δικαστήριο της Γερμανίας έπειτα από τις αντιδράσεις που προκάλεσε μια διαφήμιση που χρησιμοποιεί τη γερμανική λέξη «bekoemmlich».

propoli

Η συγκεκριμένη υπόθεση είχε ξεκινήσει, όταν μια οργάνωση καταναλωτών από το Βερολίνο, είχε εναντιωθεί σε μια διαφήμιση που είχε δημιουργήσει το ζυθοποιείο Haerle, που εδρεύει στη γερμανική πόλη Λόιτκιρχ. Σύμφωνα με τα όσα είχε υποστηρίξει η οργάνωση, η εταιρεία χρησιμοποιούσε με δόλιο τρόπο την λέξη bekoemmlich, υπονοώντας ότι το προϊόν πέρα από νόστιμο, είναι και υγιεινό.

Η απόφαση του δικαστηρίου

Το δικαστήριο το οποίο εκδίκασε την συγκεκριμένη απόφαση τάχθηκε υπέρ της οργάνωσης καταναλωτών. Συγκεκριμένα όπως απεφάνθη, η λέξη αυτή δεν μπορεί να χρησιμοποιείται στη διαφήμιση ποτών που περιέχουν αλκοόλ σε ποσοστό άνω του 1,2%. Ο όρος bekoemmlich, σύμφωνα με την απόφαση, δεν αφορά μόνο τη γεύση αλλά παραπέμπει σε κάτι που είναι υγιεινό, ωφέλιμο ή εύπεπτο.

Παραπλήσια όμως υπόθεση έχει φτάσει και στο παρελθόν στις αίθουσες του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου το οποίο είχε κρίνει το 2012 ότι η ίδια λέξη δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί σε διαφημίσεις κρασιού.

Loading