«Μόλις έλαβα μια πρόταση συνεργασίας στο Instagram με αντίτιμο 2.000 ευρώ ανά Insta Story, για να δυσφημίσω το εμβόλιο Pfizer/BioNTech (τύπου να αναφέρομαι σε σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες κ.λπ.)», αναφέρει ένας από τους influencer που προσέγγισε η εταιρεία – φάντασμα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του γαλλικού δικτύου BFMTV, τις τελευταίες ημέρες μια σειρά από influencer έλαβαν μια ιδιαίτερα προσοδοφόρα οικονομική πρόταση από μια εταιρία-μυστήριο, προκειμένου να ασκήσουν κριτική σε βάρος του εμβολίου της Pfizer και υπέρ εκείνου της AstraZeneca.
«Αν πιστεύετε πως θα δείτε τέτοιου είδους αναρτήσεις από influencer γελιέστε» έγραψε ένας Γάλλος influencer που διατηρεί λογαριασμό με τίτλο «Et ca se dit Medexin» (Και αυτό ονομάζεται ιατρική) σε ανάρτησή του στο Twitter.
Η καμπάνια, που επιχείρησε να περάσει αρνητικές ειδήσεις για το εμβόλιο της Pfizer, προσπάθησε να επικοινωνήσει και με influencers που δεν ασχολούνται απαραίτητα με την ιατρική ή την επιστήμη. Ένας από αυτούς, ο Γάλλος Σαμί Ουλαντιτό, που αναρτά χιουμοριστικά βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Ένα πρακτορείο επικοινώνησε μαζί μου προκειμένου να μοιραστώ, με χρηματικό αντάλλαγμα, άρθρα που δυσφημίζουν το εμβόλιο της Pfizer και να μιλήσω για το ποσοστό θνησιμότητας (μετά το εμβόλιο)», εξηγεί ο κωμικός. «Σε γενικές γραμμές οι τύποι αυτοί (δεν γνωρίζω ποιος κρύβεται από πίσω) πληρώνουν καλλιτέχνες/influencer για να κάνουν προπαγάνδα», συνέχισε.
Η μυστηριώδης εταιρεία ονομάζεται Fazze, όμως σύμφωνα με το δημοσίευμα του BFMTV δεν φαίνεται να έχει νομική υπόσταση στο Λονδίνο. Παρ’ όλα αυτά, εμφανίζεται ως πρακτορείο οικονομικών συνεργασιών για influencer. Σε επικοινωνία του γαλλικού μέσου με το πρακτορείο αυτό, οι υπεύθυνοι δεν ήθελαν να κάνουν κανένα σχόλιο.
«Καταδικάζουμε κατηγορηματικά κάθε πρωτοβουλία που επιδιώκει να διασαλεύσει την εμπιστοσύνη στα εμβόλιο και διαψεύδουμε τα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που υπονοούν οποιαδήποτε εμπλοκή μας σε τέτοιες ενέργειες», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας AstraZeneka.
Όπως αναφέρει το BFMTV, οι υποψίες στρέφονται αντίστοιχα στη Ρωσία, καθώς το ρωσικό εμβόλιο Sputnik-V έχει μεταχειριστεί παρόμοια επιχειρηματολογία σε καμπάνια του στο διαδίκτυο.
Δείτε επίσης: Δίνουν εμβόλια σε φτωχές χώρες οι Pfizer, Moderna και J & J.