Η Γαλλία απαγόρευσε και επίσημα την πραγματοποίηση πτήσεων εσωτερικού, όταν για το ίδιο δρομολόγιο υπάρχει διαδρομή με τρένο που διαρκεί λιγότερο από δυόμιση ώρες
Τόσο ο Εμανουέλ Μακρόν όσο και μέλη του υπουργικού συμβουλίου εγκωμίασαν αυτή την την απόφαση λέγοντας πως βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των πολιτικών υπέρ του περιβάλλοντος.
Ο Γάλλος πρόεδρος έγραψε στο twitter: «Είχα δεσμευτεί για αυτό. Και είμαστε οι πρώτοι που το κάνουμε πράξη». Μάλιστα ανέβασε και μια φωτογραφία με σφραγίδα που γράφει «η υπόσχεση τηρήθηκε».
Παρόλα αυτά εμείς βρήκαμε 5 πτήσεις από το αεροδρόμιο του Παρισιού για το αντίστοιχο της Λυών, παρά το γεγονός πως κάθε μία ώρα υπάρχουν δρομολόγια τρένων για την ίδια διαδρομή, με το ταξίδι να μην ξεπερνά τις δύο ώρες.
Πως γίνεται αυτό από τη στιγμή που έχει εφαρμοστεί η απαγόρευση;
Η απάντηση βρίσκεται στα ψιλά γράμματα καθώς υπάρχουν πολλές εξαιρέσεις σε αυτόν τον κανονισμό.
Για παράδειγμα, παρά το γεγονός πως το αεροδρόμιο Σαρλ Ντε Γκολ βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας, ανήκει στο Roissy περίπου 20 χιλιόμετρα από το κέντρο. Οπότε αν και το τρένο από το Παρίσι στο Μπορντό για παράδειγμα κάνει λιγότερο από δυόμιση ώρες, από το Μπορντό μέχρι το αεροδρόμιο ξεπερνάει αυτή τη διάρκεια και συνεπώς δεν απαγορεύονται οι πτήσεις.
Άλλη μία εξαίρεση είναι πως εάν δεν υπάρχουν αρκετά δρομολόγια τρένων νωρίς το πρωί και αργά το βράδυ, τότε οι πτήσεις και πάλι επιτρέπονται κανονικά.
Σε αυτή την περίπτωση εντάσσεται η διαδρομή από τη Λυών μέχρι το αεροδρόμιο του Παρισιού, όπου το τρένεο κάνει λιγότερο από δύο ώρες.
Προς το παρόν η απαγόρευση αφορά τρεις διαδρομές: Από το αεροδρόμιο Ορλί του Παρισιού μέχρι το Μπορντό, από το Ορλί μέχρι τη Λυών και από το Ορλί μέχρι τη Νάντ.
Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις και ακτιβιστές επέκριναν την κυβέρνηση λέγοντας πως αυτή η απαγόρευση στην ουσία δεν απαγορεύει τίποτα. Και έχουν δίκιο. Ουσιαστικά αφορά 5.000 πτήσεις ετησίως από τις περίπου 200.000 που πραγματοποιούνται εντός Γαλλίας, δηλαδή το 2,5% των συνολικών πτήσεων.
Σύμφωνα με την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της χώρας, αυτή η απαγόρευση θα μειώσει κατά μόλις 55.000 τόνους τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ετησίως, ποσοστό 2,6% των εκπομπών των πτήσεων εσωτερικού της Γαλλίας.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι δύο από τις τρεις πτήσεις που επηρεάζονται, από το Ορλί στο Μπορντό και από το Ορλί στη Λυών, είχαν ήδη διακοπεί από την Airfrance το 2020 όταν ξέσπασε η πανδημία.
Συνεπώς ο νέος νόμος δεν περιορίζει τις πτήσεις. Η ισχύς του είναι αρχικά για 3 χρόνια και κατόπιν η γαλλική κυβέρνηση θα μελετήσει τα αποτελέσματα ώστε να προχωρήσει σε διορθώσεις.
Δείτε επίσης: Βρετανία: Στέλνει πυραύλους cruise μεγάλου βεληνεκούς στην Ουκρανία