Από την 1η Σεπτεμβρίου, το Παρίσι θα γίνει η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που απαγορεύει πλήρως αυτά τα δίτροχα
Πολλοί Παριζιάνοι οργίζονταν βλέποντάς τα να ελίσσονται ανάμεσα στους πεζούς, ακόμη και με το όριο των 10 χιλιομέτρων την ώρα που είχε επιβληθεί σε ορισμένες ζώνες, ή να σταθμεύουν καταμεσής των πεζοδρομίων. Πολλά ατυχήματα έχουν αποδοθεί σε αυτά.
Οι τρεις εταιρίες ενοικίασης, Lime, Tier και Dott, έχασαν την άδειά τους για κατάληψη δημόσιου χώρου έπειτα από μια ψηφοφορία στις αρχές Απριλίου. Το «όχι» κέρδισε με σχεδόν 90%, όμως μόνο το 7,46% των εγγεγραμμένων στους εκλογικούς καταλόγους πήγαν να ψηφίσουν.
Η σοσιαλίστρια δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό είχε κάνει και η ίδια εκστρατεία για την ψήφο «κατά» ώστε να μειωθούν «οι ενοχλήσεις».
Από τον Αύγουστο τα 15.000 πατίνια αποσύρθηκαν σταδιακά από τους δρόμους — δεν μένουν παρά ελάχιστα σήμερα στους δρόμους, κυρίως στο κέντρο του Παρισιού, για να σταλούν, έπειτα από ενδεχόμενες επιδιορθώσεις, σε άλλες πόλεις.
Ηλύσια Πεδία, Λούβρο, Ρι ντε Ριβολί, Οπερά, Μεγάλα Βουλεβάρτα… δημοσιογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων (AFP) δεν διασταυρώθηκε με κανέναν χρήστη ηλεκτρικού πατινιού στη διάρκεια του σημερινού πρωινού και αντιλήφθηκε μόνον έξι από αυτά σε κεντρικά σημεία, ενώ προηγουμένως βρίσκονταν παντού. Πολλές από τις θέσεις που προορίζονταν για αυτά είναι κενές ή υποδέχονται ποδήλατα των τριών εταιριών.
Καμία μίσθωση δεν είναι πλέον διαθέσιμη στις εφαρμογές της Lime και της Dott, ενώ εκείνη της Tier έδειχνε μόλις καμιά πενηνταριά οχήματα από τα 5.000 που καταμετρούσε η γερμανική εταιρία.
Ένα τρίτο του στόλου της θα παραμείνει στο Ιλ–ντε–Φρανς, σε 80 κοινότητες γύρω από το Μαρν–λα–Βαλέ ή το Σεν–Ζερμέν–εν–Λεγέ. Τα υπόλοιπα αναχωρούν κυρίως για τη Γερμανία.
Η Dott θα στείλει τα δικά της στο Βέλγιο ή στο Τελ Αβίβ. Τα πράσινα πατίνια της Lime, θα αναχωρήσουν για τη Λιλ, το Λονδίνο, την Κοπεγχάγη ή για γερμανικές πόλεις.
«Έχουμε γυρίσει τη σελίδα πατίνια» για όλο το Ιλ–ντε–Φρανς, εξηγεί στο AFP ο Ξαβιέ Μιράιγ, διευθυντής δημοσίων σχέσεων της Lime, μιας καλιφορνέζικης εταιρίας.
«Αυτό με λυπεί επειδή το βρίσκω τόσο ευχάριστο να μπορείς να τριγυρίζεις με αυτό τον τρόπο, να πηγαίνεις από δεξιά στα αριστερά χωρίς το στρες του να βρίσκεσαι στο αυτοκίνητο, αποκλεισμένη», δήλωνε μερικές ημέρες πριν από την απαγόρευση, η Βαλερί Ρινκέλ, που χρησιμοποιούσε την υπηρεσία.
Αντίθετα, “πιστεύω πως είναι πιο ασφαλές να σταματήσουμε εδώ και εντέλει να ξαναγυρίσουμε στο ποδήλατο ή ο κόσμος να παίρνει το λεωφορείο και τα δημόσια μέσα μεταφοράς“, εκτιμούσε ο Ανάς Ελουλά, ένας άλλος πελάτης.
Δείτε επίσης: ΥΠΕΞ για δηλώσεις Ερντογάν: «Εχθροπαθείς δηλώσεις δε συμβάλλουν στην εμπέδωση του κλίματος ηρεμίας»