Αλλαγές εξετάζει το Netflix μετά την μείωση συνδρομητών που σημειώθηκε για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια
Συγκεκριμένα, η εταιρεία δημοσιεύοντας τα οικονομικά της αποτελέσματα γνωστοποίησε στους επενδυτές πως η βάση των συνδρομητών της συρρικνώθηκε κατά 200.000 παγκοσμίως. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της ίδιας της πλατφόρμας, ενδέχεται να χάσει άλλους 2 εκατομμύρια συνδρομητές μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Το χαστούκι ήταν μεγάλο για τη streaming πλατφόρμα, η οποία ήλπιζε πως θα είχε προσελκύσει 2,5 εκατομμύρια νέους συνδρομητές μέσα στο τρίμηνο, σε σύγκριση με τους 4 εκατομμύρια νέους χρήστες που είχε καταφέρει να αποκτήσει το 2021 μέσα στην αντίστοιχο χρονική περίοδο.
Την ίδια στιγμή, τα συνολικά έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 7,78 δισ. δολάρια, χαμηλότερα από τα 7,93 δισ. δολάρια που ανέμεναν οι αναλυτές, ενώ η Netflix ανέφερε καθαρά κέρδη 3,53 δολαρίων/μετοχή, υψηλότερα από τις προβλέψεις για κέρδη 2,89 δολαρίων/μετοχή.
Φυσικά, μεγάλο μερίδιο της πτώσης οφείλεται και στον πόλεμο στην Ουκρανία, αφού η απόσυρση του Netflix από τη Ρωσία στοίχησε τους 700.000 συνδρομητές της χώρας. Συγχρόνως, η αύξηση τιμών που προηγήθηκε τον Ιανουάριο, είχε ως αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν άλλοι 600.000 συνδρομητές. Εν τέλει, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022 το Netflix προσέλκυσε 1,1 εκατομμύρια νέους χρήστες, για να αντισταθμίσει κάπως την κατάσταση και να φτάσει στον τελικό απολογισμό των -200,000 συνδρομητών. Των ανακοινώσεων, ακολούθησε «βουτιά» για τη μετοχή της εταιρείας η οποία έπεσε στα «τάρταρα» (-20%) στις ηλεκτρονικές συναλλαγές της Wall Street μετά τη λήξη της συνεδρίασης της Τρίτης.
Οι αλλαγές που εξετάζονται
Μια αλλαγή πλεύσης για το μέλλον προανήγγειλε ο συνδιευθύνων σύμβουλος του Netflix Ριντ Χάστινγκς στη συνέντευξη που ακολούθησε τις ανακοινώσεις για τα οικονομικά δεδομένα. H εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει ένα φθηνότερο συνδρομητικό πακέτο το οποίο θα επιτρέπει την προβολή διαφημίσεων στους χρήστες μέσα στα επόμενα ένα ή δύο χρόνια. «Σκεφτείτε μας ως αρκετά ανοιχτούς στο να προσφέρουμε ακόμη χαμηλότερες τιμές με διαφημίσεις ως επιλογή των καταναλωτών», ανέφερε ο Χάστινγκς.
Η προσθήκη διαφημιστικά υποστηριζόμενων επιλογών θα μπορούσε να δώσει στη πλατφόρμα έναν νέο δρόμο ανάπτυξης καθώς αναζητά τρόπους για να εισπράξει χρήματα από τα περίπου 100 εκατομμύρια και πλέον νοικοκυριά που χρησιμοποιούν σήμερα έναν κοινόχρηστο κωδικό πρόσβασης για να κάνουν streaming χωρίς να πληρώνουν.
«Όσοι έχουν παρακολουθήσει το Netflix γνωρίζουν ότι ήμουν κατά της πολυπλοκότητας της διαφήμισης και μεγάλος οπαδός της απλότητας της συνδρομής», δήλωσε ο Χάστινγκς. «Όσο κι αν είμαι οπαδός αυτού όμως, είμαι μεγαλύτερος οπαδός της επιλογής των καταναλωτών. Και το να επιτρέψω στους καταναλωτές που θα ήθελαν να έχουν χαμηλότερη τιμή και είναι ανεκτικοί στη διαφήμιση να πάρουν αυτό που θέλουν, βγάζει νόημα για εμένα».
Ο Χάστινγκς δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το κόστος των διαφημιστικών πακέτων του Netflix. Το τυπικό πακέτο δύο ατόμων HD κοστίζει 15,49 δολάρια το μήνα στις ΗΠΑ. Στην Ελλάδα, τα προγράμματα ξεκινούν από 7,99 € έως 13,99 € τον μήνα.
Δείτε επίσης: Το “πονηρό” βίντεο της Άμπερ Χερντ με τον Έλον Μασκ σε ασανσέρ προσκόμισε στο δικαστήριο ο Τζόνι Ντεπ
- Νίκος Ανδρουλάκης: Η κυβέρνηση αγνόησε το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων που νομοθέτησα το 2017
- Δέσμευση για μια καλύτερη Ευρώπη από τον Απόστολο Τζιτζικώστα
- Θεσσαλονίκη: Porsche “καρφώθηκε” σε κολονάκια στο κέντρο (video)
- Πιέσεις στην Google να πουλήσει το Chrome, εντεινόμενη ανάπτυξη browser από την OpenAI
- Κινηματογράφος Made in Italy: Όλες οι ιταλικές ταινίες που θα προβληθούν στην Αθήνα