Μ. Ψυρίδης, ειδικός σε ασφάλεια τρένων: Στη Γερμανία, παρά τις υπερσύγχρονες υποδομές γίνεται τριετής εκπαίδευση

Όπως αποκάλυψε «στη Γερμανία υπάρχει ειδική αστυνομία σιδηροδρόμων η οποία είναι υπεύθυνη για την φυσική ασφάλεια του δικτύο.

Ο Μανώλης Ψυρίδης, ηλεκτρολόγος μηχανικός, ειδικός σε θέματα λειτουργικής ασφάλειας ανέφερε ότι στη Γερμανία όπου εργάζεται παρά τις υπερσύγχονες υποδομές δίνουν έμφαση στην εκπαίδευση των μηχανοδηγών και των σταθμαρχών η οποία είναι τριετής. Παράλληλα σημείωσε στην ΕΡΤ πως «όλη η Δυτική Ευρώπη έχει πολύ ασφαλή σιδηροδρομική συγκοινωνία».

propoli

Μιλώντας για την εμπειρία που έχει αποκομίσει από το πώς λειτουργούν τα τρένα στη Γερμανία, σε αντιδιαστολή με την Ελλάδα που θρηνεί 57 νεκρούς στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη ο κ. Ψυρίδης δήλωσε ότι η ασφάλεια των μετακινήσεων οφείλεται στην εξέλιξη της τεχνολογίας και στην εξέλιξη των αναγκών που έχει οδηγήσει τώρα να είναι όλα ψηφιακά ή στο μέλλον, αν θέλουμε να είναι ακόμα πιο εξελιγμένης τεχνολογίας.

Όλοι οι άνθρωποι κάνουν λάθη

Ωστόσο, όπως τόνισε στην εκπομπή «Συνδέσεις» η βάση είναι ο άνθρωπος, ο χειριστής, ο μηχανοδηγός και ο σταθμάρχης οι οποίοι «οφείλουν να έχουν μια υπευθυνότητα στη δουλειά τους επάνω. Οφείλουν να έχουν μια πάρα πολύ καλή εκπαίδευση. Στη Γερμανία είναι τρία χρόνια η εκπαίδευση» είπε επισημαίνοντας ότι «όλοι οι άνθρωποι κάνουν λάθη».

Και όπως σημείωσε, «με όλα αυτά τα συστήματα ασφαλείας εκμηδενίζεται η συνέπεια του ανθρώπινου σφάλματος». Ερωτηθείς για το εάν στην Γερμανία υπάρχει κλειδούχος ο κ. Ψυρίδης απάντησε ότι η εργασία αυτή δεν γίνεται χειροκίνητα αλλά δίνεται ηλεκτρονικά εντολή από τον σταθμάρχη με το πάτημα ενός κουμπιού. Σημείωσε, μάλιστα, ότι «δεν είναι ένας άνθρωπος, αλλά δυο – τρεις άνθρωποι που συμμετέχουν στην όλη διαδικασία».

Αναφορικά με το σύστημα τηλεδιοίκησης και της τηλεματικής που μπορεί να εντοπίσει ένα λάθος και να αποτρέψει ένα μοιραίο δυστύχημα, όπως αυτό των Τεμπών, ο κ. Ψυρίδης το παρομοίασε με το ραντάρ που έχει η αεροπορία.

«Υπάρχει ένας πολύ μεγάλος ηλεκτρονικός πίνακας, ψηφιακός, επίτοιχος, ο οποίος παρακολουθεί όλο το δίκτυο και μέρος του δικτύου είναι μικρότερο π σταθμός (τηλεδιοίκησης)» είπε και πρόσθεσε ότι ο σταθμός τηλεδιοίκησης παρακολουθεί όλη την κίνηση των τρένων σε πραγματικό χρόνο.

Με το σύστημα τηλεδιοίκησης όλοι ξέρουν που βρίσκεται το κάθε τρένο και το πώς κινείται

«Όλοι ξέρουν πού βρίσκεται το κάθε όχημα, ποιο είναι εμπορευματικό, τι έχει το εμπορευματικό, ποιοι είναι οι αριθμοί του, προς τα πού κινείται και πώς κινείται. Ουσιαστικά ο σταθμός τηλεδιοίκησης φτιάχνει το δρόμο που θα κινηθεί το τρένο. Δεν είναι ένας άνθρωπος επάνω, αλλά μια ομάδα ανθρώπων πολύ καλά εκπαιδευμένοι, οι οποίοι είναι σε συνεχή επικοινωνία» εξήγησε ο ειδικός σε θέματα λειτουργικής ασφάλειας στη Γερμανία.

Αναφορικά με το πρόβλημα κλοπών καλωδίων που ευθύνονται για πολλά από τα προβλήματα στην λειτουργία του ελληνικού συστήματος τηλεδιοίκησης επισήμανε ότι και στην Γερμανία υπάρχει αυτό το φαινόμενο το οποίο είχε συμβεί πρόσφατα στη διαδρομή Βερολίνο – Αμβούργο με αποτέλεσμα να σταματήσουν τα δρομολόγια.

Όπως αποκάλυψε «στη Γερμανία υπάρχει ειδική αστυνομία σιδηροδρόμων η οποία είναι υπεύθυνη για την φυσική ασφάλεια του δικτύου, να μη γίνονται κλοπές, να μη γίνονται σαμποτάζ, να μη γίνονται βανδαλισμοί».

Ο κ. Ψυρίδης αναφέρθηκε στον ανθρώπινο παράγοντα λέγοντας ότι όσο σύγχρονα και αν είναι τα συστήματα ο ανθρώπινος παράγοντας υπάρχει ακόμα και αν δεν τον βλέπουμε με αφορμή τον τρόπο αντίδρασης των υπευθύνων σε ένα πρόβλημα που τυχόν θα παρουσιαστεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Πηγή: Συνδέσεις | ΕΡΤ

Δείτε επίσης: Τραγωδία στα Τέμπη: Αναμένονται νέες ποινικές διώξεις – Συνεχίζεται η έρευνα των δικαστικών αρχών

Loading