Πετρέλαιο: Ο αποκλεισμός της διώρυγας του Σουέζ έφερε διπλασιασμό των ναύλων

Πετρέλαιο: Ο αποκλεισμός της διώρυγας του Σουέζ έφερε διπλασιασμό των ναύλων

Η καθήλωση του γιγαντιαίου πλοίου Ever Given ανάμεσα στις δύο όχθες της διώρυγας του Σουέζ, που επέφερε και τον αποκλεισμό της, έχει οδηγήσει στο διπλασιασμό των ναύλων για τις μεταφορές πετρελαίου με τάνκερ την τελευταία εβδομάδα.

Το πλοίο – μήκους 400 μέτρων – είναι καθηλωμένο από την Τρίτη και εικάζεται ότι οι προσπάθειες μετακίνησής του θα κρατήσουν για αρκετές εβδομάδες, με δεδομένη και την κακοκαιρία στην περιοχή. Η ιαπωνική ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου, Shoei Kisen, διέψευσε δημοσίευμα ότι σκοπεύει να το μετακινήσει το Σάββατο το βράδυ, αναφέροντας ότι οι προσπάθειες αποκόλλησής του συνεχίζονται. Ο Οργανισμός της Διώρυγας του Σουέζ καλωσόρισε την προσφορά των ΗΠΑ να βοηθήσουν.

Οι αναλυτές αναμένουν μία μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων για τα μικρότερα τάνκερ και τα προϊόντα πετρελαίου, όπως τη νάφθα και τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων από την Ευρώπη στην Ασία, εάν η διώρυγα παραμείνει κλειστή για εβδομάδες.

Μεγάλο το πλήγμα για την ασιατική αγορά

Η ήδη αδύναμη ασιατική αγορά βενζίνης ή ντίζελ επιδεινώνεται από τον αποκλεισμό καθώς η Ασία εξάγει καύσιμα σε δυτικές αγορές, όπως της Ευρώπης, το 60% των οποίων έγιναν μέσω του Σουέζ το 2020. Πάνω από 30 πετρελαιοφόρα πλοία ανέμεναν από την Τρίτη και από τις δύο πλευρές της διώρυγας για να περάσουν, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.

Η επίπτωση από τις καθυστερήσεις των πλοίων στις αγορές ενέργειας είναι πιθανό να περιορισθεί από τη ζήτηση για αργό και υγραέριο (LNG) που είναι στη χαμηλή περίοδο, ανέφεραν αναλυτές.

To κόστος της ναύλωσης προϊόντων, όπως βενζίνης και ντίζελ, από το ρωσικό λιμάνι του Τουάπσε στη Μαύρη Θάλασσα στη Νότια Γαλλία αυξήθηκε από 1,49 δολάρια ανά βαρέλι στις 22 Μαρτίου στα 2,58 δολάρια στις 25 Μαρτίου, μία αύξηση 73%, σύμφωνα με το Refinitiv.

Δείτε επίσης: Κίνα: Κυρώσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο εξαιτίας της διασποράς «ψεμάτων» για τη Σιντζιάνγκ

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading

Play