Σε σοβαρές προσπάθειες αναδιάρθρωσης και εκσυγχρονισμού έχουν προχωρήσει τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές επιχειρήσεις ενδύματος και κλωστοϋφαντουργίας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις έντονες πιέσεις του διεθνούς ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα να έχει βελτιωθεί ο σχεδιασμός και η ποιότητα των προϊόντων τους, καθώς και η σχέση ποιότητας-τιμής, να έχουν μειωθεί οι χρόνοι παράδοσης και να έχουν δημιουργηθεί ισχυρά brands.
Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δραστηριοποιούνται επί δεκαετίες περισσότερες από 1.000 επιχειρήσεις ένδυσης- κλωστοϋφαντουργίας (το 40% της χώρας), οι οποίες απασχολούν 12.000 εργαζόμενους (44% της χώρας) και πραγματοποιούν κύκλο εργασιών 1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 600 εκατομύρια αφορούν σε εξαγωγές (το 65% της χώρας).
Τα παραπάνω επισημαίνονται σε σημερινή ανακοίνωση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία -όπως διευκρινίζεται- από κοινού με το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Κεντρικής Μακεδονίας, στηρίζει τον κλάδο του έτοιμου ενδύματος, συμμετέχοντας ενεργά για πρώτη φορά σε δύο από τις σημαντικότερες διεθνείς κλαδικές εκθέσεις έτοιμου ενδύματος στην Ευρώπη, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ). Πρόκειται για τις εκθέσεις “Munich Fabric Start” (3-5/9/2019) στο Μόναχο και τη “Momad Metropolis” στη Μαδρίτη (12-14/9/2019).
O ΣΕΠΕΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος) αποτελεί τον μεγαλύτερο κλαδικό σύνδεσμο στην Ελλάδα στην ένδυση-κλωστοϋφαντουργία από πλευράς αριθμού μελών. Καλύπτει όλη την Ελλάδα και έχει ως μέλη του επιχειρήσεις ένδυσης, κλωστοϋφαντουργίας, αλλά και κλαδικούς φορείς.
Ιδρύθηκε το 1973, έχει έδρα τη Θεσσαλονίκη και είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Σήμερα ο ΣΕΠΕΕ έχει ως μέλη περισσότερες από 250 επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι σημαντικότερες εταιρείες στην Ελλάδα. Το 70% των μελών του είναι εγκατεστημένο στην περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας.
“Μια από τις κυριότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου της Κεντρικής Μακεδονίας είναι η αναζήτηση διεθνών συνεργασιών στρατηγικού χαρακτήρα, η διείσδυση στις παγκόσμιες ανταγωνιστικές αγορές και δίκτυα και η χρηματοδότηση μελλοντικών σχεδίων ανάπτυξης προϊόντων και υπηρεσιών σε νέες αγορές.
Σημαντική ευκαιρία για την αντιμετώπιση των παραπάνω προκλήσεων αποτελεί η δυνητική συμμετοχή σε γνωστές διεθνείς κλαδικές εκθέσεις του εξωτερικού, μέσω των οποίων θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις δημιουργίας διεθνών επαφών και διείσδυσης σε νέες αγορές” υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση