Την ανάγκη έγκρισης, χρηματοδότησης και υλοποίησης των μελετών και των έργων, που προβλέπονται στο master plan για το λιμάνι της Σαμοθράκης, υπογράμμισε ο δήμαρχός της, Αθανάσιος Βίτσας, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM», με αφορμή τον πρόσφατο ακτοπλοϊκό αποκλεισμό του νησιού.
Οπως είπε, τα μέτρα μακροχρόνιας δράσης και ανακούφισης, που συζητήθηκαν κατά τις χτεσινές συσκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου, είναι αναμφισβήτητα θετικά και ευπρόσδεκτα, αλλά προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα όπως ο πρόσφατος ακτοπλοϊκός αποκλεισμός, που ο ίδιος εκτιμά ότι προκάλεσε μη αναστρέψιμη ζημία στις επιχειρήσεις του νησιού για φέτος, χρειάζεται να προχωρήσουν οι αναγκαίες επενδύσεις στο λιμάνι.
«Αίτημά μου, το οποίο διατυπώθηκε και χτες, είναι η επένδυση στο λιμάνι, δηλαδή να εφαρμοστούν τα σχέδια και οι μελέτες που έχουν γίνει στο πλαίσιο του master plan, ένα σύνολο πολλών μελετών που αντιμετωπίζουν όλα τα προβλήματα του λιμανιού, τα οποία είναι πάρα πολλά. Αυτό το έργο πρέπει να χρηματοδοτηθεί. Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί στη διάρκεια της θητείας μας κι έχουν κατατεθεί προς έγκριση σε δύο κυρίως υπηρεσίες: στην Υπηρεσία Περιβάλλοντος οι περιβαλλοντικές και στην ΕΣΑΛ, την Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων, όλες οι υπόλοιπες. Η έγκριση αυτή συνεπάγεται και ωριμότητα για την υλοποίηση των έργων. Αυτό είναι το μεγάλο έργο που έχει ανάγκη η Σαμοθράκη για να προχωρήσει στο μέλλον με αισιοδοξία» υπογράμμισε.
Κατά τον κ.Βίτσα, το θέμα της εκβάθυνσης του λιμανιού, που ετέθη στις συσκέψεις, είναι μόνο ένας από τους πολλούς παράγοντες για τη βελτίωση της λειτουργίας του, αλλά όχι ο κύριος, για να ανοίξει ο ορίζοντας στη Σαμοθράκη προς το μέλλον αναπτυξιακά.
«Ο κύριος παράγοντας είναι η μεγέθυνση, η επέκταση του λιμανιού μας, για να μπορούν να ελλιμενιστούν μεγαλύτερα πλοία. Να αναφέρω ένα παράδειγμα. Θα μπορούσαμε να έχουμε μια από τις γραμμές του Βορείου Αιγαίου, που εκτελούνται από Πειραιά είτε Λαύριο, κυρίως Λαύριο. Όμως, τα πλοία που εκτελούν αυτές τις γραμμές έχουν τέτοιο μήκος, που δεν χωράνε στο λιμάνι μας, δηλαδή ο βασικός παράγοντας είναι το μέγεθος των πλοίων που μπορούν να ελλιμενιστούν (…), για αυτό και είμαστε υποχρεωμένοι να ζητούμε συνέχεια πλοία ορισμένου μήκους, με αποτέλεσμα να μη δημιουργούνται συνθήκες ελεύθερης αγοράς για να υπάρχει ανταγωνισμός» σημείωσε.
Αναφερόμενος ειδικά στον πρόσφατο ακτοπλοϊκό αποκλεισμό του νησιού, ο κ.Βίτσας «έδειξε» ως βασική υπαίτιο «τη ναυτική εταιρία που εξυπηρετεί το νησί κατ’ αποκλειστικότητα, με δεκαετή σύμβαση τώρα». Όπως υποστήριξε, η εταιρεία έχει βαρύτατες και αποκλειστικές ευθύνες για το πρόσφατο συμβάν.
Ερωτηθείς για τη ζημία που υπέστησαν οι επιχειρήσεις της Σαμοθράκης -τουριστικές και άλλες- από τον δεκαήμερο ακτοπλοϊκό αποκλεισμό του νησιού, ο κ.Βίτσας επισήμανε ότι η μικρή νησιωτική οικονομία βρίσκεται στην αιχμή της κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, οπότε η ζημία που έχουν υποστεί όλοι είναι πολύ μεγάλη. «Θεωρώ πως (η ζημία) δεν είναι αναστρέψιμη φέτος. Φοβάμαι ότι αν δεν προσεχθεί αυτή η κατάσταση, μπορεί να έχει προέκταση στο μέλλον, αυτό πρέπει να το δούμε και να το αντιμετωπίσουμε. Πρέπει αυτή η εικόνα του νησιού να ανασυγκροτηθεί και να δημιουργηθεί αίσθημα ασφάλειας και αξιοπιστίας στον υποψήφιο επισκέπτη ότι σε αυτό το νησί θα πάει και θα φύγει όποτε ο ίδιος προγραμματίζει» κατέληξε ο δήμαρχος Σαμοθράκης.
Υπενθυμίζεται ότι το νησί παρέμεινε αποκλεισμένο επί δέκα μέρες, όταν τα δύο επιβατικά-οχηματαγωγά πλοία που εξυπηρετούσαν τη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη παρουσίασαν βλάβη, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν σε αυτό φορτηγά πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων, κάτοικοι και τουρίστες, με κάποιους από τους τελευταίους να έχουν αποδεσμεύσει τα δωμάτια τους στα ξενοδοχεία του νησιού, αφού επρόκειτο να αναχωρήσουν.