Καϊτεζίδης: Απαιτούμε να “τρέξει” το έργο του Μετρό

Καϊτεζίδης: Απαιτούμε να “τρέξει” το έργο του Μετρό

Την απαίτηση των τοπικών να «τρέξει» επιτέλους το έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, διατύπωσε ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ), Δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, μιλώντας κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης του Δ.Σ, παρουσία του προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε, Νίκου Ταχιάου που ενημέρωσε τους Δημάρχους για την πρόοδο των εργασιών.

«Αυτό που θέλουμε να μάθουμε ως αυτοδιοικητικοί είναι τι θα γίνει με τις επεκτάσεις στα δυτικά της πόλης που πολλοί το είχαν προεξοφλημένο, τι θα γίνει με την επέκταση για το αεροδρόμιο της πόλης -γιατί καμία σοβαρή πόλη στον κόσμο δεν έχει αποκομμένο το αεροδρόμιο της από το μετρό – τι θα γίνει με το χρονοδιάγραμμα, ακόμα και τι θα γίνει με την κεντρική στάση στη Βενιζέλου, καθώς η ΠΕΔ-ΚΜ στηρίζει τις πρωτοβουλίες του υπουργείου, αλλά και του δήμου της Θεσσαλονίκης να προχωρήσει τη στάση της Βενιζέλου να έχουμε και μετρό και αρχαία» επισήμανε ο κ. Καϊτεζίδης. Πρόσθεσε μάλιστα ότι το μετρό, δυστυχώς, κούρασε την πόλη, χωρίς να δώσει λύσεις για την ίδια την πόλη, ξεκαθαρίζοντας πως για αυτό δεν έχει καμία απολύτως ευθύνη η σημερινή ηγεσία που ορίσθηκε πριν δυο μόλις μήνες.

Ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ μετέφερε την αγωνία των Δημάρχων της Θεσσαλονίκης, λέγοντας πως σε μια πόλη που ουσιαστικά δεν έχει συγκοινωνίες το θέμα της γρήγορης αποπεράτωσης του μετρό είναι φλέγον.

«Το ζήτημα του Μετρό είναι ανάγκη να παρουσιαστεί ολοκληρωμένο στην πόλη, γιατί ένα Μετρό που δε θα είναι λειτουργικό και δεν εξυπηρετεί κανέναν, φοβάμαι ότι μπορεί να καταρρεύσει και οικονομικά. Επομένως, θέλουμε ένα μετρό που να αγκαλιάζει όλη την πόλη, να στηρίζεται από την πόλη και να στηρίζει τη συγκοινωνιακή λειτουργία της Θεσσαλονίκης» τόνισε χαρακτηριστικά.

Ν. Ταχιάος: Τα μετρό θα ολοκληρωθεί το 2023

Μιλώντας στους Δημάρχους, κατά την ενημέρωση που έκανε στη συνεδρίαση του Δ.Σ της ΠΕΔ-ΚΜ, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε, Νίκος Ταχιάος, επανέλαβε ότι το μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023, ενώ ανακοίνωσε ότι η σύμβαση για την επέκταση της Καλαμαριάς θα κλείσει έξι με οχτώ μήνες μετά τη σύμβαση της βασικής γραμμής, γιατί, όπως είπε, πρέπει να “κολλήσει” πάνω στα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματά της.

«Το τυπικό χρονοδιάγραμμα προφανώς έχει αλλάξει. Το ουσιαστικό χρονοδιάγραμμα και όχι λόγω Βενιζέλου, αλλά λόγω της προόδου -εντός εισαγωγικών που εμείς έχουμε βρει στο έργο- οδηγεί αναγκαστικά στον Απρίλιο του 2023. Τότε δεσμευόμαστε εμείς ότι θα παραδοθεί το έργο στο σύνολό του. Ούτως ή άλλως αυτή η ιδέα της αποσπασματικής λειτουργίας του έργου χωρίς τη Βενιζέλου είναι προβληματική και μη εφαρμόσιμη» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ταχιάος.

Για το σταθμό Βενιζέλου

Αναφερόμενος στο σταθμό της Βενιζέλου ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε επισήμανε ότι κατόπιν διαδοχικών συναντήσεων με υπηρεσιακούς παράγοντες, η εταιρεία  θα ζητήσει από την Υπουργό Πολιτισμού να ανακαλέσει την προηγούμενη απόφαση για διατήρηση στο χώρο των αρχαιοτήτων.

Μάλιστα, είπε ότι θα υποβληθεί στο Υπουργείο νέα μελέτη, η οποία θα ενσωματώνει και την ωρίμανση του θέματος, δηλαδή τα όσα μεσολάβησαν από το 2015 έως 2019. Ο ίδιος ανακοίνωσε ότι μέσα σε δέκα μέρες το πολύ θα έχει παραδοθεί η μια λωρίδα κυκλοφορίας της Βενιζέλου, ώστε να ανοίξει ο δρόμος.

«Θα παραδοθούν στην κυκλοφορία και οι διαβάσεις των πεζών, οι οποίες ό,τι και να γίνει δεν πρόκειται να ξανακλείσουν. Οι πεζοί θα κατεβαίνουν πάνω από την Εγνατία προς τα κάτω στο ύψος της Βενιζέλου και αντιθέτως, χωρίς ποτέ να υπάρξει περικοπή αυτού του δρομολογίου», τόνισε ο κ. Ταχιάος.

Για την επέκταση δυτικά της πόλης

Αναφερόμενος στο θέμα των επεκτάσεων του Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη, δήλωσε πως «κανένας δεν αμφισβητηθεί ότι πρέπει να επεκταθεί προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Κανείς δεν αμφισβητεί ότι πρέπει να γίνει, δεν είναι όμως ορατή στο άμεσο μέλλον γιατί δεν υπάρχει καμία δεσμευμενη πίστωση. Δεύτερον δεν υπάρχει μελέτη σκοπιμότητας. Το να εμφανιστείς αύριο για το έργο με δανεισμό από τράπεζα η ευρωπαϊκό προγραμμα χωρίς μελέτη σκοπιμότητας δεν είναι βιώσιμο διότι πρέπει τα κυκλοφοριακά στοιχεία να είναι επίκαιρα. Η τελευταία μελέτη έγινε με την γενική κυκλοφοριακή μέλη ΟΡΘ στα τέλη του ‘90».

Με πρόταση του προέδρου της ΠΕΔ-ΚΜ, Δημάρχου, Ιγνάτιου Καϊτεζίδη, το σώμα ενέκρινε τη συνεργασία του με την Αττικό Μετρό για την ταχύτερη ωρίμανση των μελετών των επεκτάσεων, ενώ ο Νίκος Ταχιάος δεσμεύτηκε να παραδώσει στην ΠΕΔ-ΚΜ τον οδικό χάρτη και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα των έργων έως τον Μάρτιο του 2020.

Loading