«Ξεκινήσαμε δυναμικά με όλα τα ζητήματα. Έχω πραγματοποιήσει μια σειρά επαφών με θεσμικούς εκπροσώπους της ναυτιλίας, έχουν καταγραφεί τα θέματα. Προτεραιότητα θα δώσουμε στα εν εξελίξει αναπτυξιακά σχέδια που υπάρχουν στα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Θέλουμε να στείλουμε ένα ισχυρό μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι φιλική χώρα προς τις επενδύσεις, με βάση το εθνικό και το ευρωπαϊκό δίκαιο, σεβόμενοι τους νόμους του κράτους», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας, Ι. Πλακιωτάκης, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε χθες.
Ο κ. Πλακιωτάκης έκανε ιδιαίτερη μνεία για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας, που πρόθεση της κυβέρνησης είναι να εκμεταλλευτεί, όπως διευκρίνισε.
«Θέλουμε να αλλάξουμε την πολιτική φιλοσοφία για την αξιοποίηση των 10 μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας, αυτό θα γίνει πρακτικά μέσα από μελέτες αξιολόγησης, βιωσιμότητας οι οποίες θα μας υποδείξουν με ποιο μοντέλο θα προχωρήσουμε το επόμενο χρονικό διάστημα. Οι συγκεκριμένες μελέτες εκτιμούμε ότι θα ολοκληρωθούν μέσα στους επόμενους 2-3 μήνες και στη συνέχεια θα έχουμε και τις οικονομικές παραμέτρους, οι οποίες θα προσδιορίσουν με ποιο τρόπο θα προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία. Όλα αυτά θα γίνουν με σεβασμό στο δημόσιο συμφέρον, στη διασφάλιση επενδύσεων και, βεβαίως, στη διασφάλιση των εσόδων για τον κρατικό προϋπολογισμό».
Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας, πρόθεσή του είναι να υπάρξει άμεση επικαιροποίηση της εθνικής στρατηγικής λιμένων, κάτι που σημαίνει αναδιοργάνωση των φορέων λιμενικής διακυβέρνησης.
«Εδώ υπάρχουν παθογένειες δεκαετιών, θα πρέπει το υπουργείο Ναυτιλίας να έχει τον κεντρικό ρόλο και τον κεντρικό συντονιστικό ρόλο όσον αφορά την αξιοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμανιών της χώρας μας, τα οποία θεωρούμε ατμομηχανές οικονομικής ανάπτυξης, μέρος της αλυσίδας των διεθνών μεταφορών logistics και ενέργειας», τόνισε ο υπουργός.
Όπως επισήμανε, τις προηγούμενες ημέρες είχε συνεργασία με εκπροσώπους της ΔΕΠΑ οι οποίοι τον ενημέρωσαν για το πρόγραμμα «Poseidon», το οποίο είναι σήμερα σε εξέλιξη στα τέσσερα λιμάνια, της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου και του Πειραιά.
«Πρόκειται για πρόγραμμα επενδύσεων σε LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο), κάτι που θα δώσει μια προστιθέμενη αξία στα λιμάνια και, βεβαίως, δημιουργεί άλλες προϋποθέσεις, ώστε να έχουν τα πλοία μια εναλλακτική πηγή τροφοδοσίας, καθώς πρόκειται για το καύσιμο του μέλλοντος», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Ναυτιλίας.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την τουρκική δραστηριότητα των τελευταίων ημερών, ο κ. Πλακιωτάκης απάντησε πως «σίγουρα έχουμε να αντιμετωπίσουμε έναν απρόβλεπτο γείτονα. Εγώ εκτιμώ ότι θα πρέπει να είμαστε σε επιχειρησιακή εγρήγορση και ετοιμότητα. Λαμβάνουμε όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα έτσι ώστε να διασφαλίζονται τα θαλάσσια σύνορα μας. Είμαστε σε επιχειρησιακή ετοιμότητα σε συνέργεια και με το υπουργείο Άμυνας. Οφείλουμε και πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα», είπε.
Όπως διευκρίνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο κ. Πλακιωτάκης, μεγάλη έμφαση δόθηκε από τις πρώτες ημέρες στην ταχύτερη υλοποίηση του εξοπλιστικού προγράμματος.
«Ζήτησα από τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος που διαχειρίζονται το Εθνικό Σύστημα Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης, ένα έργο κομβικής και εθνικής σημασίας για την πατρίδα μας, να προχωρήσουμε το ταχύτερο δυνατόν, καθώς εάν δεν είναι γρήγορες οι διαδικασίες υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για την απώλεια αυτών των χρημάτων. Αφορά την έγκαιρη επίγνωση της επικρατούσας κατάστασης στο θαλάσσιο πεδίο ευθύνης του Λιμενικού Σώματος, θα έχει ως αποτέλεσμα εξοικονόμηση μεταφορικού έργου αλλά και κόστους λειτουργίας των μέσων και θα συμβάλει αποφασιστικά στην προστασία των θαλασσίων συνόρων της χώρας μας», δήλωσε ο υπουργός.
Επανέλαβε, δε, πως σκοπός του ιδίου, αλλά και της κυβέρνησης, είναι «να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ, ούτε μια ημέρα».
Για αυτό τον λόγο, οι επαφές του ήταν συνεχείς, όπως ανέφερε, μεταξύ αυτών και με τους πρέσβεις του Κατάρ και του Κουβέιτ στην Ελλάδα, οι οποίοι έχουν εκφράσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας.
Κατά τον κ. Πλακιωτάκη, ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή θα δοθεί στη ναυτική εκπαίδευση. Αποκάλυψε ότι στις αρχές Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το ΚΕΣΕΝ στη Μηχανιώνα, ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες βελτίωσης των εγκαταστάσεων, εξοπλισμού και μέσων στο κέντρο του Ασπροπύργου.
«Θα προχωρήσουμε άμεσα και σε έναν νόμο πλαίσιο που θα καλύπτει ολιστικά το θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης. Έχουν γίνει βήματα κατά περιόδους σε εκσυγχρονισμό, καθηγητές, κτιριακές υποδομές. Όμως, εάν θέλουμε να συνδέσουμε τη ναυτική εκπαίδευση με την ελληνική σημαία, τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού νηολογίου, την αύξηση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών και βέβαια και την ενίσχυση των ασφαλιστικών μας ταμείων και την ενίσχυση των εσόδων του κράτους, πρέπει να δώσουμε προσοχή στην εκπαίδευση», υποστήριξε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Αναφορά, όμως, έγινε από τον κ. Πλακιωτάκη και στο θέμα της ελληνικής ακτοπλοΐας για την οποία τόνισε πως «την επόμενη περίοδο θα αντιμετωπίσει μεγάλες και σημαντικές προκλήσεις. Αυτό αφορά κυρίως την εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών δεδομένων από 1/1/2020. Είναι ζήτημα που σαφώς μας απασχολεί διότι αντιλαμβανόμαστε όλοι τι αρνητικές συνέπειες μπορεί να έχει όσον αφορά το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων, εάν δεν ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα. Και εδώ χρειάζεται να ληφθούν άμεσα μέτρα», κατέληξε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.