Η ηλεκτροκίνηση κλείνει το μάτι στην αυτοκίνηση και την καλεί σαν σειρήνα, ώστε ο ηλεκτρισμός να πάρει τα σκήπτρα της κυρίαρχης πηγής ενέργειας για την κίνηση των οχημάτων. Στην Βόρεια Ευρώπη έχουν γίνει άλματα και το ποσοστό στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων ανεβαίνει συνεχώς κάθε μήνα. Το νότιο κομμάτι της Ευρώπης ακολουθεί ασθμαίνοντας και περιμένοντας καρτερικά το εναρκτήριο λάκτισμα για την άνοδο στις πωλήσεις. Στη γειτονιά μας, τα Βαλκάνια, η ηλεκτροκίνηση κάνει τα πρώτα της βήματα και η ελπίδα των φορέων που ασχολούνται με αυτήν είναι πως σύντομα να γίνουν τεράστια άλματα. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να δοθεί έμφαση στο θέμα από τις κυβερνήσεις των βαλκανικών χωρών, πρωτίστως για να αναπτυχθούν δύο τομείς: οι υποδομές και η παιδεία.
Για τις υποδομές η πολιτική βούληση θα δώσει την έναρξη της προσπάθειας για οικολογικές και “καθαρές” μετακινήσεις. Στη Ρουμανία η κυβέρνηση δίνει επιδότηση 10.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ποσό που είναι το μεγαλύτερο σε όλη την Γηραιά Ήπειρο, με αποτέλεσμα κάθε μήνα οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να είναι άνω των 200 μονάδων. Στη Βουλγαρία η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης είναι αλματώδης, καθώς η γειτονική μας χώρα έχει πολλά σημεία φόρτισης, που μπορούν να ικανοποιήσουν μεγάλο όγκο ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μένει η Ελλάδα να κάνει πράξη το πλάνο της για καθαρές μετακινήσεις, καθώς, όπως επισημαίνουν φορείς της αγοράς, ήδη υπάρχει έντονο ενδιαφέρον αρκετών ιδιωτικών εταιρειών, οι οποίες επιθυμούν να δημιουργήσουν σταθμούς φόρτισης, ώστε ακολούθως να σημειωθεί άνοδος των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Για τον λόγο αυτό και στο πλαίσιο της προώθησης της ηλεκτροκίνησης πραγματοποιήθηκε στην 84η ΔΕΘ εκδήλωση για το θέμα με τη συμμετοχή εκπροσώπων από τις χώρες των Βαλκανίων και με στόχο την εξεύρεση κοινών δράσεων για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και των σημείων φόρτισης.
“Αποφασίσαμε να οργανώσουμε αυτό το φόρουμ για την ηλεκτροκίνηση για να κινητοποιήσουμε όλους τους φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο των Βαλκανίων, προκειμένου να αποκαλυφθούν κοινές δράσεις επέκτασης των φορτιστών. Η ηλεκτροκίνηση είναι η επόμενη μέρα της αυτοκίνησης”, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο συγκοινωνιολόγος του ΑΠΘ και επικεφαλής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), Αθανάσιος Τσιούτρας, για να συνεχίσει: “Τα τελευταία 20 χρόνια έχουμε δημοσιοποιήσει μια σειρά από έρευνες που έχουν να κάνουν με την βιώσιμη ανάπτυξη, ενώ παράλληλα συμβάλλαμε αποφασιστικά στην ενημέρωση των οικολογικών μετακινήσεων με υβριδικά οχήματα και τώρα με ηλεκτροκίνητα οχήματα, δίκυκλα ή τρίκυκλα. Προωθούμε την καθαρή μετακίνηση τόσο εντός πόλης, όσο και εκτός και στηρίζουμε με κάθε τρόπο αυτή την προσπάθεια”.