Θέατρο Ν. Κόσμου: 9 + 1 επαναλήψεις που θα δούμε

Θέατρο Ν. Κόσμου: 9 + 1 επαναλήψεις που θα δούμε

Από την Χρύσα Πασιαλούδη

Ο Οκτώβριος αναμένεται καυτός στο Θέατρο του Νέου Κόσμου αφού μαζί με τις νέες παραστάσεις που αναμένουμε στην Κεντρική Σκηνή και στο Θέατρο Άνεσις, θα ανέβουν για δεύτερη συνεχή χρονιά επιτυχημένες επαναλήψεις από την προηγούμενη σεζόν, όπως το «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα» που σάρωσε πέρυσι, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου (Θέατρο Τζένη Καρέζη).

Αξιοσημείωτη είναι η επανάληψη των «Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας» σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου και «Το ξύπνημα της άνοιξης» με την υπογραφή του Δημήτρη Καραντζά, δύο παραστάσεων που παίχτηκαν μόλις για ένα μήνα στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς (Κεντρική Σκηνή).

Υπηρετώντας την πολιτική ανοίγματος που ξεκίνησε πέρυσι τον Οκτώβριο σε περισσότερους από έναν θεατρικούς χώρους, το Θέατρο του Νέου Κόσμου αγκαλιάζει φέτος τρεις ακόμα παραστάσεις που επιστρέφουν, οι οποίες μάλιστα ανεβαίνουν στο Tempus Verum («Το δαχτυλίδι της μάνας») και στο Bios («Επιθεωρητής», «Ο θείος Βάνιας»).

Ενώ στο ρεπερτόριο εντάσσεται και το «Himmelweg (Ο δρόμος για τον ουρανό)», μία από τις συμμετοχές του Φεστιβάλ Αθηνών 2019, σε σκηνοθεσία της Έλενας Καρακούλη, το οποίο περιμένουμε στο Θέατρο Τζένη Καρέζη.

1 «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα»

Η παράσταση, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που έδωσε πέρυσι ένα πολύ ηχηρό μήνυμα και άνοιξε μια μεγάλη συζήτηση για τα παιδιά τα οποία βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, επιστρέφει με ανανεωμένο καστ στο Θέατρο Τζένη Καρέζη (από 2 Οκτωβρίου). Τον Κρίστοφερ, τον κεντρικό έφηβο ήρωα, υποδύεται ο Γιάννης Νιάρρος, κάτοχος του Βραβείου «Δημήτρης Χορν», σε μια καθηλωτική ερμηνεία -από τις πλέον πολυσυζητημένες της σεζόν- που μας φέρνει αντιμέτωπους με τις προκαταλήψεις μας απέναντι στη διαφορετικότητα. Οι Κόρα Καρβούνη, Γιώργος Κριθάρας και Κατερίνα Λυπηρίδου είναι οι νέες προσθήκες στο καστ που θα δούμε στο πλευρό των Γιώργου Γιαννακάκου, Μαρίας Κατσανδρή, Θύμιου Κούκιου, Σπύρου Κυριαζόπουλου, Βάσιας Χρήστου. Το «Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα» βασίζεται στη θεατρική διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος του Μαρκ Χάντον από τον διάσημο θεατρικό συγγραφέα Σάιμον Στίβενς.

2 «Η τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας»

Στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου Νέου Κόσμου θα δούμε από 5 Οκτωβρίου την «Τραγική ιστορία του Άμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, σε διασκευή και σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου, όπου παίζει και ο ίδιος μαζί με τους Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Κωνσταντίνο Ζωγράφο, Άρη Μπαλή, Ηρώ Μπέζου και Αινεία Τσαμάτη. Η παράσταση-αποτέλεσμα της έρευνάς του Λυγίζου πάνω στις κρυφές πτυχές του σαιξπηρικού δράματος, απέδειξε την αφοσίωση και την πίστη της ομάδας στο όραμα του.

3 «Το ξύπνημα της άνοιξης»

Από 7 Οκτωβρίου στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου Νέου Κόσμου επιστρέφει και το «Ξύπνημα της άνοιξης» με την υπογραφή του Δημήτρη Καραντζά. Ο έμπειρος σκηνοθέτης διεισδύει στο έργο-σταθμός του Φρανκ Βέντεκιντ, που φέρνει την εφηβεία σε σύγκρουση με το κατεστημένο, διατηρώντας το ωμό ύφος της γραφής του (ακατάλληλο για θεατές κάτω των 15 ετών). Φωτίζει με γλαφυρότητα τα σημεία του έργου που τον ενδιαφέρουν, παραδίδοντας έτσι μία παράσταση με αισθητική ταυτότητα. Πρωταγωνιστούν οι Μαρία Σκουλά, Βαγγέλης Αμπατζής, Ασημίνα Αναστασοπούλου, Κορίνα-Άννα Γκουγκουλή, Γιώργος Δικαίος, Αναστάσης Λαουλάκος, Μάνος Πετράκης, Νάνσυ Σιδέρη.

4 «Αρίστος»

Επί δύο συνεχόμενες σεζόν, ο «Αρίστος» του Γιώργου Παπαγεωργίου ακολουθούσε το ένα sold out μετά το άλλο, ενώ διακρίθηκε στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του «α» με το δεύτερο Βραβείο καλύτερης παράστασης. Η ιστορία του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου» Αριστείδη Παγκρατίδη, βασισμένη στο βραβευμένο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη «Ο γύρος του θανάτου» ανεβαίνει και πάλι τον Οκτώβριο στο Θέατρο Άνεσις, με τον Μιχάλη Οικονόμου να είναι ο μόνος που επιστρέφει από το αρχικό καστ. Στο πλευρό του θα ανέβουν επί σκηνής ο Γιάννης Λεάκος και η Φιλαρέτη Κομνηνού -η οποία έπαιξε στις παραστάσεις του «Αρίστου» στη Θεσσαλονίκη, ενώ έχει δηλώσει για το ρόλο στον οποίο την καθοδηγεί ο γιος της Γιώργος Παπαγεωργίου: «Ο ρόλος της μητέρας για μένα έχει μια μεγαλύτερη φόρτιση και συγκίνηση, γιατί είναι και κοντά στην ηλικία μου και μπορώ να καταλάβω τον αφόρητο πόνο αυτής της γυναίκας, το πώς ένιωσε όταν εκτελέστηκε το αγόρι της…».

5 «Μύρτος»

Με τη μεταφορά επί σκηνής ενός μη θεατρικού κειμένου, του «Μύρτου», ανεβαίνει για δεύτερη συνεχή χρονιά η ομάδα 4frontal στο Δώμα του Θεάτρου Νέου Κόσμου από 7 Οκτωβρίου. Η παράσταση της γνωστής ομάδας, σε σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη, βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Παύλου Μάτεσι, που ζωντανεύει την «ασφυκτική» ατμόσφαιρα μιας ελληνικής κωμόπολης στα τέλη της δεκαετίας του ’30. Σαν μοντέρνα ηθογραφία αντιμετώπισε τη σκηνική προσαρμογή του λογοτεχνικού κειμένου ο Θανάσης Ζερίτης, προσφέροντας μια παλλόμενη θεατρική αφήγηση. Πρωταγωνιστούν οι Χρηστίνα Γαρμπή, Σταύρος Γιαννουλάδης, Γιώργος Κισσανδράκης, Χάρης Κρεμμύδας, ενώ το ρόλο της Ευαγγελίας Καρακατσάνη αναλαμβάνει η Σωσώ Χατζημανώλη.

6 «Ο αγνός εραστής»

Το έργο του Ντέιβιντ Πλαντ, αφετηρία του οποίου υπήρξε η σχέση του με τον Έλληνα ποιητή και εκδότη Νίκο Στάνγκο, μετατράπηκε σε μία παράσταση-αφήγηση υψηλού συγκινησιακού επιπέδου από τον σκηνοθέτη Άρη Λάσκο, με τους Κατερίνα Πατσιάνη, Ειρήνη Φαναριώτη, Μάνο Βαβαδάκη και Θάνο Τσακαλίδη να μεταφέρουν επί σκηνής τη βιογραφία μιας ιστορίας αγάπης που κράτησε περί τα 40 χρόνια. Από 11 Οκτωβρίου «Ο αγνός εραστής» ανεβαίνει για δεύτερη συνεχή χρονιά στο Δώμα του Θεάτρου Νέου Κόσμου για να μας μιλήσει και πάλι για τις έννοιες του έρωτα, της θυσίας, της φαντασίωσης, της απώλειας, της μνήμης.

7 «Ο θείος Βάνιας»

Η Μαρία Μαγκανάρη αναπτύσσει μουσικά (βασισμένη στην πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Παναγιώτη Καλατζόπουλου) και ποιητικά το αριστούργημα του Άντον Τσέχωφ, με στόχο να ζωντανέψει το δυσλειτουργικό δίκτυο των σχέσεων ανάμεσα στους χαρακτήρες. Γεγονός που πέτυχε, μένοντας μακριά από το ρεαλισμό της καθημερινότητας, ενώ έφερε στο προσκήνιο αυτό που πραγματικά συμβαίνει στις ψυχές των ηρώων, με συμμάχους επί σκηνής τους Ανθή Ευστρατιάδου, Σύρμω Κεκέ, Κώστα Κουτσολέλο, Δημήτρη Ντάσκα, Γιωργή Τσαμπουράκη αλλά και τα νέα μέλη του θιάσου Βασίλη Καραμπούλα και Ασπασία Κράλλη. Τον Οκτώβριο η παράσταση επιστρέφει στο Bios κάτω από την ομπρέλα του Θεάτρου Νέου Κόσμου.

8 «Επιθεωρητής»

Οι Μαρία Διακοπαναγιώτου, Θανάσης Ζερίτης, Πάνος Παπαδόπουλος, Μαρία Πετεβή, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος επιστρέφουν για δεύτερη συνεχή χρονιά με την κλασική κωμωδία παρεξηγήσεων του Νικολάι Γκόγκολ, αυτή τη φορά στο Θέατρο Tempus Verum Εν Αθήναις υπό τη σκέπη του Θεάτρου Νέου Κόσμου (από 7/10). Με αφετηρία τη γνωστή ιστορία του «Επιθεωρητή», ο Γιώργος Παπαγεωργίου συμπράττει σκηνοθετικά με τον Πάνο Παπαδόπουλο και δημιουργεί ένα φαντασιακό κόσμο με υλικά από το χώρο των καμαρινιών σε μία προσπάθεια αφηγηματικής απεικόνισης των μηχανισμών της απάτης που σατιρίζει η κλασική φαρσοκωμωδία. Τους συνοδεύει ζωντανά επί σκηνής ο μουσικός Γιάννης Λατουσάκης.

9 «Το δαχτυλίδι της μάνας»

Η παράσταση των C. for Circus «Το δαχτυλίδι της μάνας» εντάσσεται στο ρεπερτόριο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, συνεχίζοντας τον Οκτώβριο την επιτυχημένη πορεία της για τρίτη συνεχή σεζόν στο Bios. Με αφορμή το έργο του Γιάννη Καμπύση, η ομάδα ξαναγράφει τις τελευταίες στιγμές από τη ζωή ενός ποιητή, μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Παύλου Παυλίδη και καταφέρνει να σε αρπάξει από το πρώτο λεπτό χάρη στο ρυθμό και στην ενέργεια που επιβάλλουν η μουσική και η ανάγνωση του κειμένου σαν παρτιτούρα.

10 «Himmelweg (Ο δρόμος για τον ουρανό)»

Τους Νίκο Ψαρρά, Δημήτρη Παπανικολάου και Θανάση Δήμου θα δούμε ξανά από 7 Οκτωβρίου στο «Himmelweg (Ο δρόμος για τον ουρανό)» του πολυβραβευμένου ισπανού δραματουργού Χουάν Μαγιόρκα, έργο με το οποίο συμμετείχε στο Φεστιβάλ Αθηνών 2019 η σκηνοθέτις Έλενα Καρακούλη. Με φόντο την Πράγα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, το έργο αναφέρεται στο πραγματικό ιστορικό γεγονός της επίσκεψης εκπροσώπων του Ερυθρού Σταυρού στο στρατόπεδο Τερεζίν προκειμένου να ελέγξουν τις συνθήκες διαβίωσης των κρατουμένων. Έτσι, στήνεται ένα παιχνίδι εντυπώσεων από τη ναζιστική κυβέρνηση του Βερολίνου που επιβάλλει τη δημιουργία μιας πλαστής εικόνας αξιοπρεπούς διαβίωσης. Μέσα από το έργο, που αποτελεί άμεση αναφορά στο Ολοκαύτωμα αλλά και με ξεκάθαρες νύξεις στο σήμερα, η σκηνοθέτις σχολιάζει την τάση του ανθρώπου να υποκύπτει στην κανονικότητα, ακόμα κι αν είναι αποτέλεσμα ενός μηχανισμού εξαπάτησης. Η παράσταση θα ανέβει στο Θέατρο Τζένη Καρέζη.

ΠΗΓΗ: ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ

© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.

Loading

Play