Αυξανόμενη διείσδυση ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Τα συμπεράσματα του συνεδρίου υποδομών και μεταφορών

Αυξανόμενη διείσδυση ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα: Τα συμπεράσματα του συνεδρίου υποδομών και μεταφορών

Αυξάνεται η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, ωστόσο οι προκλήσεις παραμένουν πολλές, όπως η εγκατάσταση περισσότερων σημείων φόρτισης και η ενίσχυση της ελκυστικότητας των ηλεκτρικών οχημάτων. Η εγκατάσταση 101 φορτιστών σε 51 σημεία στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους έως το τέλος του 2024 είναι ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή.

Τα ανωτέρω ανέδειξαν, μεταξύ άλλων, στο ITC 2024 – 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ο Δημήτριος Γκατσώνης, αντιπρόεδρος του ΔΣ της Hellastron, ο Ευάγγελος Μπεκιάρης, διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, ο Κώστας Καλογήρου, Enterprises Business Unit Leader της PLANET και ο Δημήτρης Καββούρης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Συγγελίδη.

Στην αύξηση των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους – μέλη της Hellastron αναφέρθηκε ο Δημήτριος Γκατσώνης. Είναι σαφές ότι ο αριθμός των φορτιστών θα αυξάνεται ανάλογα με τη ζήτηση, με στόχο τα σημεία φόρτισης στους αυτοκινητόδρομους να απέχουν κατά μέσο όρο μεταξύ τους 45 χλμ με 50 χλμ.

Σύμφωνα με τον κ. Γκατσώνη, ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα θα αποτελέσει η παροχή ενέργειας, με δεδομένη την αύξηση της χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ερωτηθείς για την υδρογονοκίνηση, ο κ. Γκατσώνης είπε πως παρακολουθούνται οι τεχνολογικές εξελίξεις, θα πάρει όμως τουλάχιστον 10-20 χρόνια για να τεθεί σε εμπορική χρήση.

Από την πλευρά του, ο Ευάγγελος Μπεκιάρης, διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ παρέθεσε τα πλεονεκτήματα της επαγωγικής φόρτισης, παρουσιάζοντας παράλληλα τον Κόμβο Καινοτομίας Υδρογόνου Η2HUB που αναπτύσσει το ΕΚΕΤΑ στην Πτολεμαΐδα και που πρόκειται να ανεφοδιάσει με υδρογόνο βαρέα οχήματα.

Ο διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ παρουσίασε τα πλεονεκτήματα της επαγωγικής φόρτισης, υποστηρίζοντας ότι, στο άμεσο μέλλον, οι ταχυφορτιστές δύναται να μην μπορούν να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση και γι΄ αυτό οφείλουμε να εξετάσουμε εναλλακτικές λύσεις.

Για το H2HUB, τόνισε ότι έχει σκοπό την ανεξάρτητη έρευνα και την ανάπτυξη εφαρμογών των τεχνολογιών υδρογόνου ως προς την παραγωγή, αποθήκευση και αξιοποίηση του στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, προκειμένου η αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων να συμβάλλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της περιοχής.

Τη διαπίστωση πως δεν δόθηκε παγκοσμίως έγκαιρα η δέουσα βαρύτητα στη λήψη μέτρων για την ανάσχεση της κλιματικής αλλαγής, παράγοντα που πρέπει να ληφθεί υπόψη για τη ρεαλιστικότητα εκτιμήσεων σχετικά με τον απαιτούμενο χρόνο για την ευρύτερη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, έκανε ο Enterprises Business Unit Leader, PLANET, Κώστας Καλογήρου.

Περαιτέρω ανάπτυξη για την εγχώρια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων διαβλέπει ο Δημήτρης Καββούρης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Συγγελίδη. Το άνοιγμα του τρίτου κύκλου Κινούμαι Ηλεκτρικά σημαίνει ότι υπάρχει ισχυρή πολιτική βούληση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.

©

Loading