Αύξηση της αμόλυβδης: «Τρώει» ένα μισθό η αύξηση της τιμής

Αύξηση της αμόλυβδης: «Τρώει» ένα μισθό η αύξηση της τιμής

Στα ύψη οι τιμές στα νησιά

Ακριβότερο κατά 23% έχει γίνει το «φουλάρισμα» ενός μέσου οικογενειακού αυτοκινήτου από την αρχή του έτους, με το μηναίο κόστος για την προμήθεια καυσίμων να είναι κατά 50 ευρώ υψηλότερο.

η τιμή της αμόλυβδης έχει φτάσει ακόμα και τα 2,17 ευρώ σε ορισμένες νησιωτικές περιοχές της χώρας, όπως στη Μήλο και τη Σέριφο, ενώ η τιμή της αμόλυβδης στην Πάτμο σκαρφάλωσε στα 2,119 ευρώ ανά λίτρο.

Λίγο κάτω από 2 ευρώ είναι η τιμή του λίτρου στην Κεφαλονιά (1,923 ευρώ) ενώ η υψηλότερη τιμή της βενζίνης στην ηπειρωτική χώρα καταγράφεται στο Καρπενήσι (1,908 ευρώ ανά λίτρο). Σημειώνεται ότι ο μέσος όρος της τιμής της βενζίνης στη χώρα υπολογίζεται σε 1,76 ευρώ. Από αύριο μάλιστα η τιμή της βενζίνης να αυξηθεί κατά ένα ακόμα λεπτό ανά λίτρο διότι θα  προστεθεί στο μείγμα της αμόλυβδης το βιοκαύσιμο βιοαιθανόλη.

Κάτω από το 1,7 ευρώ ανά λίτρο παραμένει η τιμή της βενζίνης σε περιοχές όπως η Πάτρα, τα Ιωάννινα, οι Σέρρες, η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα, όπου η μέση τιμή υπολογίζεται σε 1,619 ευρώ/λίτρο.

Σύμφωνα με στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Καυσίμων η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έχει ανέλθει από τα 1,437 ευρώ ανά λίτρο, στο 1,762 ευρώ ανά λίτρο σήμερα, σημειώνοντας μέση αύξηση κατά 22,62%.

Στην πράξη, ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο με ρεζερβουάρ 50 λίτρων, το οποίο πριν από δέκα μήνες φούλαρε με 71,8 ευρώ, σήμερα για να γεμίσει σήμερα απαιτείται δαπάνη 88,1 ευρώ, ήτοι 16,25 ευρώ παραπάνω.

Με την παραδοχή πως ο μέσος οδηγός φουλάρει τρεις φορές το μήνα το όχημά του, το μηναίο κόστος προμήθειας καυσίμων από τις αρχές του έτους έχει αυξηθεί κατά 50 ευρώ σε μηναία βάση. Δηλαδή ο μέσος καταναλωτής πληρώνει σήμερα, σχεδόν όσο θα κατέβαλε για τέσσερα γεμίσματα στην αρχή του έτους!

Το πρόσθετο κόστος καυσίμων συνεπάγεται σε ετήσια βάση μια επιβάρυνση της τάξης των 600 ευρώ, ήτοι όσο είναι σήμερα οι καθαρές μηνιαίες αποδοχές κάποιου που λαμβάνει τον κατώτατο μισθό.

Σήμερα ο ΕΦΚ στην αμόλυβδη βενζίνη ανέρχεται σε 700 ευρώ ανά χίλια λίτρα καυσίμου. Μια μείωση κατά 50% θα οδηγούσε τον ΕΦΚ στα 350 ευρώ ανά χίλια λίτρα καυσίμου. Η παρέμβαση αυτή θα είχε δημοσιονομικό κόστος 380 εκατ. ευρώ για τον προϋπολογισμό. Αλλά θα οδηγούσε σε ένα όφελος κατ΄ ελάχιστον 20 λεπτά το λίτρο για τον καταναλωτή ή 8 ευρώ το γέμισμα.

Δείτε επίσης: ΠΟΥ: «Η καύση ορυκτών καυσίμων μας σκοτώνει» – Η κλιματική αλλαγή είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την υγεία μας

Ακολουθήστε το politic.gr Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Politic.gr

Loading