Ανάκαμψη το 2021 προβλέπει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, θυγατρική της HEINEKEN στην Ελλάδα, σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου ο επικεφαλής της εταιρείας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης. Όπως είπε, οι επιπτώσεις από τα περιοριστικά μέτρα του lockdown, το κλείσιμο της εστίασης και την κρίση του τουρισμού θα είναι λίγο πιο ήπιες στις πωλήσεις της εταιρείας σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς καθώς αντισταθμίζονται οι πιέσεις από την αύξηση των εξαγωγών.
Ο κ. Δανιηλίδης χαρακτήρισε «μικρό θαύμα» την ανάπτυξη των εξαγωγών, οι οποίες φτάνουν σε μερίδιο το 10% του συνολικού τζίρου, χάρη στη διείσδυση σε νέες αγορές σε συμφωνία με τον μητρικό όμιλο της Heineken. Όπως είπε ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ανάλογες συμφωνίες δρομολογούνται με την Heineken για τη νέα χρονιά για τις αγορές της Ασίας, πλην της Κίνας και της Αφρικής. Η συνεργασία με τον μητρικό όμιλο στο κομμάτι των εξαγωγών, σημείωσε, αποτελεί έμπρακτη στήριξη στις δυνατότητες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας να παράγει προϊόντα με υψηλά στάνταρτ ποιότητας. Στόχος της διοίκησης είναι οι εξαγωγές να ενισχυθούν περαιτέρω και να αντιστοιχούν στο 10-15% των πωλήσεων της εταιρείας.
Παρά το προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία του κορονοϊού στην οικονομική δραστηριότητα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία συνεχίζει τις επενδύσεις, κάνοντας τις κατάλληλες προσαρμογές. Ο κ. Δανιηλίδης υπογράμμισε ότι το επενδυτικό πλάνο δεν πρόκειται να φτάσει στα επίπεδα του 2019 αλλά θα υπάρξει ελαφρά μείωση λόγω της προσαρμογής σε κάποιες εμπορικές ενέργειες (οι επενδύσεις σε παραγωγή και κτήρια θα παραμείνουν σταθερές).
Αναφορικά με την πορεία της εταιρείας μέσα στο δύσκολο περιβάλλον που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού, ο κ. Δανιηλίδης υπογράμμισε ότι «τα έχει πάει καλύτερα από το αναμενόμενο» και συμπλήρωσε: «Αποδείξαμε ότι μπορούμε να κινηθούμε πολύ γρήγορα και να πετύχουμε τους στόχους που θέσαμε». Πρόσθεσε επίσης, ότι η εταιρεία εμφάνισε κάμψη πωλήσεων μικρότερη του 25% που ήταν κατά μέσο όρο η πτώση στον κλάδο ενώ σε ότι αφορά στη νέα χρονιά εμφανίστηκε αισιόδοξος. Συγκεκριμένα, εκτίμησε ότι το 2021 η εταιρεία θα εμφανίσει αύξηση πωλήσεων αλλά και κερδών. Η αισιοδοξία του κ. Δανιηλίδη προκύπτει από το γεγονός ότι από την 1η Απριλίου 2021 η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αναλαμβάνει τη διανομή των προϊόντων της Bacardi στην ελληνική αγορά. Σχολιάζοντας τη νέα συνεργασία με την Bacardi, ο Δανιηλίδης ανέφερε ότι πρόκειται για μια ιστορική στιγμή για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία καθώς μετά από 57 χρόνια λειτουργίας «κάνει ένα βήμα που είναι πρωτόγνωρο για αυτήν», αλλά και για τα δεδομένα του μητρικού ομίλου.
Πρόκειται, όπως είπε, για μια στρατηγική συνεργασία στην οποία πρέπει να αποδειχθούν αντάξιες και οι δύο πλευρές, λέγοντας πως τώρα αρχίζει το ενδιαφέρον και πιο δύσκολο κομμάτι της συνεργασίας. Επίσης, υπογράμμισε ότι η συνεργασία είναι μακροχρόνιας πνοής καθώς η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεν μπαίνει σε μια αγορά με ευκαιριακό σκεπτικό αλλά με μακροχρόνιο ορίζοντα ενώ διευκρίνισε ότι στην παρούσα φάση δεν σχεδιάζει να επεκταθεί στη διανομή αναψυκτικών ή άλλων προϊόντων.
Ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε πως πέρα από την αύξηση του τζίρου και τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου προϊόντων με πολύ σημαντικά και αξιόλογα προϊόντα, θα προκύψουν σημαντικές συνέργειες και μείωση του ποσοστιαίου κόστους. Κάτι που όπως είπε η εταιρεία επιδιώκει συστηματικά, όντας ένας οργανισμός αρκετά μεγάλος και με υψηλό σταθερό κόστος. «Μέσα από τη διανομή των προϊόντων της Bacardi στην ελληνική αγορά προσπαθούμε να χτίσουμε περαιτέρω αξία η οποία θα μειώσει ποσοστιαία το κόστος», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Κουβαράς, γενικός διευθυντής της Bacardi Greece επεσήμανε πως η συμφωνία με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία θα βοηθήσει την Bacardi να επεκτείνει τη διανομή των προϊόντων σε περισσότερα σημεία και τόνισε ότι «στόχος μας είναι να αυξηθεί η επένδυση στην ελληνική αγορά και να αυξηθεί η σημασία που δίνει το γκρουπ της Bacardi στην ελληνική αγορά».
Σημειώνεται ότι η συμφωνία των δύο εταιρειών προέκυψε μετά από μια μακρά διαδικασία αξιολόγησης, προβλέπει αποκλειστική συνεργασία και έχει διάρκεια πέντε χρόνια. Το μερίδιο της Bacardi στην ελληνική αγορά υπολογίζεται σε περίπου 12%.