Ανάπτυξη του κρουαζιερόπλοιου στην Ελλάδα παρά τους σεισμούς στη Σαντορίνη

Ανάπτυξη του κρουαζιερόπλοιου στην Ελλάδα παρά τους σεισμούς στη Σαντορίνη

Η κρουαζιέρα στην Ελλάδα αναμένεται να σημειώσει ρεκόρ το 2025, παρά τις προκλήσεις από τη Σαντορίνη. Η ελληνική αγορά κρουαζιέρας βρίσκεται σε πορεία για νέα ρεκόρ, παρά τις προκλήσεις που θέτει η σεισμική δραστηριότητα στην Σαντορίνη, στις Κυκλάδες. Αν και καμία κρουαζιέρα δεν έχει επίσημα ακυρώσει τους προγραμματισμένους σταθμούς της στο νησί, οι ανησυχίες παραμένουν, με τις εταιρείες να παρακολουθούν στενά την κατάσταση και να αναμένουν κυβερνητικά μέτρα ασφαλείας που θα καθορίσουν πώς τα κρουαζιερόπλοια θα μπορούν να προσεγγίζουν το νησί πριν λάβουν οριστικές αποφάσεις. Οι επαγγελματίες του κλάδου, ωστόσο, διατηρούν την ψυχραιμία τους και την εμπιστοσύνη τους. Εάν επιβληθούν περιορισμοί στη Σαντορίνη, οι κρουαζιέρες αναμένεται να προσαρμόσουν τα δρομολόγιά τους με εναλλακτικούς προορισμούς όπως τα Χανιά (Σούδα), το Ηράκλειο και τη Ρόδο, μαζί με άλλες πιθανές επιλογές όπως η Κως και η Σάμος.

Η αύξηση των επιβατών κρουαζιέρας αναμένεται να ενισχυθεί το 2025, με τις εκτιμήσεις να προβλέπουν 5,8 εκατομμύρια επιβάτες και 5,290 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια. Συγκριτικά, το 2023 η Ελλάδα κατέγραψε 5,06 εκατομμύρια επισκέπτες κρουαζιέρας με 4,800 αφίξεις πλοίων, και το 2024 οι αριθμοί αυξήθηκαν σε περίπου 5,55 εκατομμύρια επιβάτες και 5,080 αφίξεις, επιστρέφοντας σε προ-πανδημικά επίπεδα που παρατηρήθηκαν το 2019, έτος ρεκόρ.

Σημαντική είναι η παρατήρηση ότι ενώ οι συνολικοί επιβάτες αυξάνονται, η αύξηση των αφίξεων πλοίων υποδηλώνει μια προτίμηση για μικρότερα και μεσαία κρουαζιερόπλοια.

Μια άλλη καθοριστική εξέλιξη στη βιομηχανία κρουαζιέρας στην Ελλάδα είναι η αύξηση των τελών λιμένος, ιδιαίτερα σε δημοφιλείς προορισμούς όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη. Οι επιβάτες καλούνται πλέον να καταβάλουν επιπλέον χρέωση 20 ευρώ ανά άφιξη σε αυτά τα λιμάνια, ενώ άλλοι προορισμοί επιβάλλουν χαμηλότερη χρέωση των 5 ευρώ. Αυτές οι χρεώσεις ισχύουν κατά την περίοδο αιχμής τουρισμού, με ελαφρές μειώσεις τους φθινοπωρινούς, χειμερινούς και ανοιξιάτικους μήνες. Υπολογίζεται ότι αυτά τα τέλη θα αποφέρουν έσοδα άνω των 40 εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με τον τιμητικό πρόεδρο της Ένωσης Πλοιοκτητών Κρουαζιερόπλοιων και Συνεργατών, αυτά τα κεφάλαια θα πρέπει να επενδυθούν στρατηγικά για τη βελτίωση υποδομών και υπηρεσιών σε διάφορους προορισμούς κρουαζιέρας.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play