Το Bluesky αναδύεται ως η νέα δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, προτείνοντας αποκεντρωμένες λύσεις στον τομέα. Το Bluesky έχει ήδη χαρακτηριστεί από πολλούς ως ο κυριότερος αντίπαλος του Χ του Ίλον Μασκ, και φαίνεται πως αυτή η εκτίμηση έχει βάσεις, καθώς η εφαρμογή έχει γνωρίσει μεγάλη αποδοχή από τους χρήστες. Δημιουργημένο από τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του Twitter, Τζακ Ντόρσι, το Bluesky εισήχθη στην αγορά το 2022 και προσφέρει μια διεπαφή χρήστη που θυμίζει το Twitter, εστιάζοντας στην αλγοριθμική επιλογή και στη συμμετοχή της κοινότητας. Πολλοί από τους 25 εκατομμύρια χρήστες του έχουν επιλέξει το Bluesky για να αποστασιοποιηθούν από την ιδιοκτησία του Μασκ, η οποία έχει επηρεάσει σημαντικά το Χ.
Η φιλοσοφία του Bluesky διαφοροποιείται σε μεγάλο βαθμό από εκείνη του Twitter. Σκοπός του είναι να δημιουργήσει ένα αποκεντρωμένο κοινωνικό δίκτυο, όπου οι αναρτήσεις και οι συνδέσεις των χρηστών διασκορπίζονται στο διαδίκτυο, χωρίς να ελέγχονται από μια κεντρική οντότητα. Οι διακομιστές και οι εφαρμογές που υιοθετούν τα κοινά πρωτόκολλα του Bluesky αποτελούν μια συλλογική «ατμόσφαιρα». Ενώ το Χ δημιουργεί περιορισμούς γύρω από τους λογαριασμούς και τα δεδομένα των χρηστών, το Bluesky επιτρέπει τη διαρκή μετακίνηση των χρηστών μεταξύ διαφορετικών εφαρμογών.
Αν και οι ιδέες του Bluesky είναι υποσχόμενες για τους χρήστες, στην πράξη η φιλοξενία δεδομένων από τους χρήστες στους δικούς τους διακομιστές είναι ακόμα θεωρητική για τους περισσότερους. Οι επενδυτές δείχνουν προτίμηση σε πιο κλειστές πλατφόρμες που διευκολύνουν τη δημιουργία εσόδων. Παρά το γεγονός ότι η Bluesky έχει συγκεντρώσει μόλις 36 εκατομμύρια δολάρια σε εξωτερικό κεφάλαιο και διαθέτει περιορισμένο προσωπικό, ο Γκρέιμπερ προσπαθεί να διατηρήσει την εστίαση στους χρήστες, αφήνοντας το μέλλον της πλατφόρμας αβέβαιο.
Πηγή περιεχομένου: in.gr