Η Κίνα εισάγει το C919, προετοιμάζοντας τη νέα εποχή στην αεροναυπηγική βιομηχανία και προμηθεύοντας νέες αγορές. Το πρώτο επιβατικό αεροσκάφος εγχώριας κατασκευής της Κίνας στοχεύει σε αγορές που προηγουμένως κυριαρχούσαν από δυτικές εταιρείες, όπως η Boeing και η Airbus. Το νέο αεροσκάφος C919 λειτουργεί ήδη σε 10 πόλεις στην Κίνα, με τις εγχώριες αεροπορικές εταιρείες να εκδηλώνουν έντονο ενδιαφέρον για επιπλέον μονάδες. Το μοντέλο έχει ήδη μεταφέρει πάνω από ένα εκατομμύριο επιβάτες από την έναρξη της κυκλοφορίας του το 2023.
Η σημασία του νέου αυτού αεροσκάφους είναι καθοριστική για την Boeing, η οποία αντιμετωπίζει μια δύσκολη περίοδο, με τις πωλήσεις της να πλήττονται σοβαρά. Η εταιρεία έχει υποστεί πτώση της κοινής γνώμης, ιδίως μετά την εμπλοκή των μοντέλων 737 σε σοβαρές συντριβές, συμπεριλαμβανομένης μιας που συνέβη στη Νότια Κορέα. Το νέο κινεζικό μοντέλο, σχεδιασμένο για να ανταγωνιστεί την χωρητικότητα 170 επιβατών και την αυτονομία 7.000 χιλιομέτρων του 737, συνιστά σημαντική απειλή για την παραδοσιακή κυριαρχία της Boeing στην κινεζική αγορά.
Το C919 έκανε το ντεμπούτο του τον Μάιο του 2023 και η China Eastern Airlines υπήρξε η πρώτη που το χρησιμοποίησε για εμπορικές πτήσεις. Μέσα σε λίγο χρόνο, το μοντέλο εισήχθη σε κυριότερες διαδρομές ανάμεσα σε δέκα μεγάλες πόλεις της Κίνας. Ο κατασκευαστής του C919, η Commercial Aircraft Corporation of China, έχει αναλάβει δράση για την ταχεία αύξηση της παραγωγής, με στόχο την κυκλοφορία 360 αεροσκαφών μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια.
Οι εξελίξεις στην αγορά εντείνονται καθώς η Boeing υποφέρει από πλήγμα στη φήμη της. Μετά την πρόσφατη συντριβή του 737-800 που οδήγησε σε πολλές απώλειες, η Boeing έχει σταματήσει προσωρινά όλες τις πτήσεις αυτού του μοντέλου για επιθεώρηση. Σε αντίθεση, η Commercial Aircraft Corporation ανακοινώνει θετικές προοπτικές για την ανάπτυξη και τις παραδόσεις νέων μοντέλων, γεγονός που δείχνει ότι η αγορά αεροσκαφών της Κίνας ετοιμάζεται να μπει σε μια νέα εποχή.
Πηγή περιεχομένου: in.gr