Το μποϊκοτάζ στην Κροατία εν inspires άλλα έθνη στα Βαλκάνια, ενάντια στην αισχροκέρδεια και τις υψηλές τιμές. Οι καταναλωτές στα Βαλκάνια εντείνουν τις προσπάθειές τους να επιδείξουν τη δύναμή τους μέσω οργανωμένων μποϊκοτάζ. Η επιτυχημένη καμπάνια κατά των μεγάλων σούπερ μάρκετ στην Κροατία, με στόχο την καταπολέμηση της αισχροκέρδειας και της κερδοσκοπίας, εξαπλώνεται και σε άλλες χώρες. Αυτή η καμπάνια έχει κερδίσει έδαφος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκαλώντας ανταπόκριση στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία.
Ο Καλίν Γκεοργκέσκου, ο οποίος κατάφερε να κερδίσει τον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών στη Ρουμανία, έχει καλέσει τους πολίτες να προτιμούν τις τοπικές αγορές αντί των μεγάλων καταστημάτων. Αντίστοιχες αντιδράσεις παρατηρούνται και στη Βουλγαρία, όπου ο πληθωρισμός ανήλθε σε 15% το 2022, με διάφορες οργανώσεις να προγραμματίζουν μποϊκοτάζ. Στη γειτονική χώρα, η οργισμένη κοινωνία των πολιτών εκφράζει τη δυσαρέσκειά της με κινητοποιήσεις.
Στην Ελλάδα, το ΙΝΚΑ – Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας καλεί τους πολίτες σε μποϊκοτάζ στις 19 Φεβρουαρίου 2025, προτρέποντάς τους να μην ξοδέψουν χρήματα για να διαμαρτυρηθούν κατά της κερδοσκοπίας και της αισχροκέρδειας.
Πηγή περιεχομένου: in.gr