Χαμηλές πτήσεις και οι προκλήσεις του ευρωπαϊκού αερομεταφορέα

Χαμηλές πτήσεις και οι προκλήσεις του ευρωπαϊκού αερομεταφορέα

Η Ευρώπη αντιμετωπίζει προκλήσεις στις αερομεταφορές λόγω περιβαλλοντικών κανονισμών και ανταγωνισμού. Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς, παλαιότερα κυρίαρχοι στον παγκόσμιο αεροπορικό χάρτη, βρίσκονται σήμερα σε μια κρίσιμη καμπή. Η Ευρώπη είναι αντιμέτωπη με περιβαλλοντικούς κανονισμούς, οι οποίοι, αν και αναγκαίοι για τη βιώσιμη ανάπτυξη, έχουν οδηγήσει σε σοβαρή απώλεια ανταγωνιστικότητας σε σύγκριση με τις αεροπορικές εταιρείες άλλων περιοχών. Αυτοί οι κανονισμοί δεν επηρεάζουν μόνο τον τομέα των αερομεταφορών, αλλά έχουν επίσης ευρύτερες συνέπειες για την οικονομία και τη συνδεσιμότητα της Ευρώπης.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, εστιάζοντας στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Οι πολιτικές αυτές, όπως η υποχρεωτική χρήση βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας (SAF), θα επιβαρύνουν σημαντικά τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες. Ειδικότερα, από το 2025, θα είναι υποχρεωμένες να χρησιμοποιούν SAF, που κοστίζουν έως και έξι φορές περισσότερο από τα παραδοσιακά καύσιμα, ενώ η περιορισμένη διαθεσιμότητά τους θα οδηγήσει σε προβλήματα εφοδιασμού και αύξηση του κόστους.

Στο μεταξύ, η αυστηρή περιβαλλοντική νομοθεσία προκαλεί αυτό που οι ειδικοί αποκαλούν διαρροή εκπομπών, με τις αεροπορικές εταιρείες εκτός ΕΕ να λειτουργούν σε χώρες με λιγότερους περιορισμούς. Οι εταιρείες όπως οι Emirates και Qatar Airways, που δεν υπόκεινται στους ίδιους κανονισμούς, καθίστανται πιο ανταγωνιστικές και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μεταφορά των εκπομπών CO₂ εκτός Ευρώπης, χωρίς να επιτυγχάνεται ουσιαστική μείωση των παγκόσμιων εκπομπών.

Η Ευρώπη παρατηρεί τη μείωση του μεριδίου αγοράς της, με τα ευρωπαϊκά αερομεταφορικά ποσοστά να πέφτουν, όπως αποδεικνύεται και από την πτώση στις πτήσεις προς την Ασία και την Κίνα. Η ενίσχυση των περιβαλλοντικών κανονισμών υπονομεύει τη στρατηγική αυτονομία της Ευρώπης, καθιστώντας την περισσότερο εξαρτημένη από τρίτες χώρες, ενώ ταυτόχρονα αυξάνονται οι τιμές εισιτηρίων, περιορίζοντας την πρόσβαση στις αερομεταφορές.

Η Ευρώπη βρίσκεται μπροστά σε μια δύσκολη εξίσωση: πώς να επιτύχει τους περιβαλλοντικούς της στόχους χωρίς να πλήξει την ανταγωνιστικότητα του κλάδου των αερομεταφορών. Η ανάγκη για επενδύσεις στην παραγωγή SAF και η εξισορρόπηση περιβαλλοντικών και οικονομικών στόχων είναι κρίσιμη για τη βιωσιμότητα της αεροπορικής βιομηχανίας. Μόνο μέσω μιας στρατηγικής συνεργασίας και υποστήριξης των ευρωπαϊκών εταιρειών μπορεί η Ευρώπη να διασφαλίσει το μέλλον του κλάδου.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play