Χωρίς αγορές: Μήπως το 2025 να αναθεωρήσουμε τις καταναλωτικές μας συνήθειες;

Χωρίς αγορές: Μήπως το 2025 να αναθεωρήσουμε τις καταναλωτικές μας συνήθειες;

Ανακαλύψτε την τάση του no-buy year και πώς μπορεί να αλλάξει την καταναλωτική συμπεριφορά μας το 2025. Αν αποφασίσετε να κάνετε μια εκδρομή εκτός Αθηνών, έστω και για μία ημέρα, είναι πιθανό να διαπιστώσετε ότι το πορτοφόλι σας αδειάζει ταχύτατα, με τις δαπάνες να ξεπερνούν τα εβδομήντα ευρώ λόγω του αυξανόμενου κόστους ζωής. Παρ’ όλα αυτά, οι δαπάνες μας παίρνουν μια ακόμη πιο δραματική τροπή με την επιρροή των διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες ενισχύουν την υπερκαταναλωτική τάση της κοινωνίας μας. Αυτή η κατάσταση είναι ιδιαίτερα ανησυχητική καθώς οι μισθοί μειώνονται και οι τιμές αυξάνονται στα βασικά αγαθά.

Επιπλέον, το 2023 έχει φέρει στο προσκήνιο την τάση του #Deinfluencing, η οποία προτρέπει τους καταναλωτές να απέχουν από την αγορά υπερτιμημένων προϊόντων που προβάλλουν οι influencers. Αυτή η διαδικτυακή τάση σκοπεύει να ενημερώσει το κοινό σχετικά με την ανάγκη να μειώσει την κατανάλωση μη απαραίτητων προϊόντων, κάτι που επισημαίνει ο περιβαλλοντικός εκπαιδευτικός Isaias Hernandez στην Vogue. Οι deinfluencers προωθούν μία πιο συνειδητή κατανάλωση, προτρέποντας τους ακόλουθούς τους να αναλογιστούν τις αγορές τους.

Ανάμεσα σε αυτές τις πρωτοβουλίες, η Mia Westrap, 26 ετών, έγινε γνωστή για την τάση του no-buy year, την οποία παρουσίασε στο TikTok πέρυσι. Συνειδητοποίησε ότι οι δαπάνες της ήταν πολύ μεγαλύτερες από το επιτρεπτό, με αποτέλεσμα να βρεθεί σε οικονομική δυσχέρεια. Στοχεύει στο να αποκτήσει μια πιο σαφή εικόνα για τα οικονομικά της, κατανοώντας καλύτερα πού δαπανά τα χρήματά της.

Εάν επιθυμείτε να ακολουθήσετε αυτή τη νέα τάση και να αγοράζετε μόνο ό,τι πραγματικά χρειάζεστε, είναι σημαντικό να είστε ρεαλιστές. Το ζητούμενο δεν είναι η αυτοτιμωρία αλλά η πειθαρχία στις αγορές σας, κάτι που προϋποθέτει συνειδητή σκέψη και έλεγχο.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play