Εντός του τετάρτου τριμήνου του 2024 αναμένεται η ψήφιση του νομοσχεδίου για τον νέο, ενιαίο δημόσιο φορέα σιδηροδρόμων, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα. Ενημερώνοντας τα μέλη της επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τη μεταρρύθμιση και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού τομέα, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι η μεταρρύθμιση προχωρά και ότι σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος δημόσιος φορέας, που ενσωματώνει ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΕΟΣΕ, καθώς και το τμήμα του τροχαίου υλικού. Η νέα εταιρεία θα αναλάβει πλήρως τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, και θα είναι υπεύθυνη για όλες τις μελέτες και τα έργα που εκτελούνται επί του σιδηροδρομικού δικτύου.
Ο υπουργός σημείωσε ότι το πρώτο ορόσημο για το 2024, που αφορά την προετοιμασία του σχεδίου υλοποίησης της μεταρρύθμισης, έχει ήδη υποβληθεί, ενώ έχουν ετοιμαστεί και συζητούνται οι νομοθετικές ρυθμίσεις και η διακήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την πρόσληψη συμβούλου. Η ψήφιση του νομοσχεδίου αναμένεται εντός του τέταρτου τριμήνου του 2024, και η διακήρυξη για την πρόσληψη του συμβούλου θα δημοσιευθεί επίσης εντός του ίδιου διαστήματος.
Ο κ. Σταϊκούρας διαβεβαίωσε ότι μέχρι την ολοκλήρωση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, η νέα εταιρεία θα είναι πλήρως λειτουργική, και επισήμανε τις ενέργειες που έχουν γίνει για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στις σιδηροδρομικές διαβάσεις και τη βλάστηση κατά μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου.
Σημείωσε ότι έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για την αντικατάσταση 90 αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων παλαιάς τεχνολογίας, καθώς και οι αναγκαίοι πόροι για την επίλυση του προβλήματος με τη βλάστηση.
Ο υπουργός υπογράμμισε την ανάγκη για υψηλότερη ατομική και συλλογική ευθύνη στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου, προκειμένου να ενισχυθεί η ασφάλεια των μεταφορών και η ποιότητα των υπηρεσιών.