Η επιβολή δασμών επηρεάζει τη ψηφιακή διαφήμιση, με σημαντικές επιπτώσεις στον κλάδο και τις τεχνολογικές εταιρείες. Ο τομέας της ψηφιακής διαφήμισης στις ΗΠΑ, που ανέρχεται σε 350 δισεκατομμύρια δολάρια, προετοιμάζεται για επιβράδυνση εξαιτίας των πρόσφατων δασμών. Η επιβολή δασμών αναμένεται να επηρεάσει όλες τις εταιρείες μέσων ενημέρωσης και τεχνολογίας. Οι μικρές επιχειρήσεις και οι αγοραστές διαφημίσεων αναλύουν τις επιπτώσεις που προκύπτουν από τις δασμολογικές ρυθμίσεις, με αρχικά στοιχεία από τον Απρίλιο να υποδεικνύουν ότι το αυτοκίνητο, οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, η μόδα και τα ηλεκτρονικά αγαθά επηρεάζονται αρνητικά, όπως επισημαίνουν αναλυτές και διαφημιστές.
Σύμφωνα με τον Έρικ Σούφερτ, σύμβουλο ψηφιακής διαφήμισης, οι εταιρείες προσπαθούν τώρα να μειώσουν τις διαφημιστικές δαπάνες προκειμένου να αντεπεξέλθουν στους δασμούς. Ο τομέας της διαφήμισης είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος στις οικονομικές συνθήκες, καθώς οι εταιρείες περιορίζουν τις δαπάνες σε περιόδους οικονομικής αστάθειας. Οι αναμενόμενοι δασμοί και οι σχετικές επιπτώσεις, όπως ο πληθωρισμός και οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού, αναμένονται να έχουν σοβαρές συνέπειες για τις εταιρείες που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις διαφημιστικές δαπάνες.
Μια παρατεταμένη οικονομική ύφεση θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική μείωση των πωλήσεων για εταιρείες όπως οι Meta Platforms και η Alphabet (Google), που εκτιμούν ότι κινδυνεύουν με απώλειες που αγγίζουν τα δέκα δισεκατομμύρια δολάρια σε διαφημιστικές πωλήσεις, κυρίως λόγω της επιρροής των κινεζικών αγορών. Ενώ η Meta δεν έχει παρουσία στην Κίνα, οι Κινέζοι διαφημιστές προσπαθούν να προσεγγίσουν τους Αμερικανούς καταναλωτές μέσω των εφαρμογών της, γεγονός που δυσκολεύει με τις νέες δασμολογικές ρυθμίσεις.
Οι δαπάνες διαφήμισης για αυτοκίνητα και συσκευασμένα αγαθά παρουσιάζουν ήδη σημάδια επιβράδυνσης, σύμφωνα με την Evercore ISI, και η κατάσταση αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε περικοπές. Η ψηφιακή διαφήμιση, λόγω της άμεσης δυνατότητας αποκοπής δαπανών από τους επαγγελματίες μάρκετινγκ, συνήθως πλήττεται πρώτη κατά τις οικονομικές κρίσεις, όπως συνέβη κατά την πανδημία του 2020.
Καθώς οι κυβερνητικές πολιτικές και οι εμπορικοί δασμοί παραμένουν σε αβέβαιο επίπεδο, οι τεχνολογικές εταιρείες και οι διαφημιστές αναμένουν την πιθανότητα αλλαγών στην πολιτική για να ανακτήσουν τις δαπάνες και την κατανάλωση.
Πηγή περιεχομένου: in.gr