Ανακαλύψτε πώς οι νεότεροι εγκαταλείπουν τις dating apps υπέρ πιο αυθεντικών μεθόδων γνωριμιών. Οι εφαρμογές γνωριμιών έχουν διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στις σχέσεις μας για τρεις δεκαετίες, ξεκινώντας από το match.com. Σήμερα, περίπου το 10% των ετεροφυλόφιλων και το 24% των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων έχει γνωρίσει τον σύντροφό τους διαδικτυακά . Ωστόσο, η νέα γενιά φαίνεται να στρέφεται προς άλλες μορφές κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Σύμφωνα με την έκθεση της Ofcom (Νοέμβριος 2024), οι δέκα πιο δημοφιλείς εφαρμογές γνωριμιών στη Βρετανία έχουν καταγράψει πτώση 16% στους χρήστες τους, με το Tinder να χάνει 594.000 χρήστες. Παρά την πτώση αυτή, το Grindr αντέτεινε ότι οι χρήστες του συνεχίζουν να αυξάνονται κάθε χρόνο.
Μια έρευνα της Axios το 2023 αποκάλυψε ότι το 79% των φοιτητών και της Gen Z στις ΗΠΑ δεν χρησιμοποιούν πλέον τακτικά dating apps . Οι αναλυτές της Ofcom καταδεικνύουν ότι οι νεότεροι έχουν απογοητευθεί από αυτές τις εφαρμογές. Η Match Group, η μητρική εταιρεία του Tinder και του Hinge, έχει παραδεχτεί ότι η προτίμηση των νεότερων στρέφεται σε πιο φυσικούς και αυθεντικούς τρόπους κοινωνικοποίησης.
Η Carolina Bandinelli, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Warwick, υπογραμμίζει ότι η ιδέα της γνωριμίας μέσω κοινών ενδιαφερόντων δεν είναι νέα, αλλά έχει μεταμορφωθεί για τη Gen Z. Οι νέοι αναζητούν εναλλακτικές λύσεις σε παραδοσιακές εφαρμογές, είτε μέσω παιχνιδιών είτε μέσω λεσχών, όπου μπορούν να συνδεθούν με ομοϊδεάτες και να αναπτύξουν ρομαντικές σχέσεις.
Ενώ η χρήση ορισμένων dating apps φαίνεται να μειώνεται, οι πλατφόρμες που προωθούν τη βάση κοινού ενδιαφέροντος αποκτούν ολοένα και περισσότερους χρήστες. Οι εφαρμογές χόμπι αναδύονται ως μια νέα επιλογή. Ο Luke Brunning από το Κέντρο για τον Έρωτα, το Σεξ και τις Σχέσεις στο Πανεπιστήμιο του Leeds αναφέρει ότι η διαδικτυακή κοινωνικοποίηση μέσω κοινών ενδιαφερόντων αποκτά δημοτικότητα. Μερικές από αυτές τις εφαρμογές, όπως το Strava, υιοθετούν χαρακτηριστικά κοινωνικών μέσων, επιτρέποντας στους χρήστες να αλληλεπιδρούν και να φλερτάρουν μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Η αντίληψη ότι οι dating apps προσφέρουν ψευδαίσθηση επιλογών και μια γρήγορη λύση για γνωριμίες αποδεικνύεται εσφαλμένη για πολλούς χρήστες. Σύμφωνα με το Pew Research Center, το 46% των χρηστών ανέφεραν αρνητικές εμπειρίες με τις dating apps. Αυτή η υποχώρηση της χρήσης σχετίζεται με τις λειτουργίες που έχουν εισαχθεί από το Tinder και πολλές άλλες εφαρμογές, οι οποίες έχουν δημιουργήσει μια κουλτούρα γρήγορων και επιφανειακών σχέσεων.
Η πανδημία του COVID-19 άλλαξε την αντίληψη γύρω από τις γνωριμίες, με τις dating apps να λειτουργούν πιο σαν κοινωνικά δίκτυα. Παρά την επιστροφή στην κανονικότητα, πολλοί χρήστες αναζητούν εναλλακτικές που προσφέρουν πιο αυθεντικές και λιγότερο εμπορευματοποιημένες μορφές ρομαντισμού, όπως παρατηρεί ο καθηγητής Brian Heaphy. Στο πλαίσιο αυτό, οι εφαρμογές όπως το Strava ή το Letterboxd, οι οποίες δεν έχουν σχεδιαστεί για ραντεβού, γίνονται ολοένα και πιο ελκυστικές, καθώς οι χρήστες επιδιώκουν πιο φυσικές αλληλεπιδράσεις.
Πηγή περιεχομένου: in.gr