Αναλύουμε την αδυναμία των μαθητών να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και τις συνέπειές της στην ακαδημαϊκή τους απόδοση. Προβληματισμός έχει προκληθεί σε παγκόσμιο επίπεδο από την αδυναμία που φαίνεται να έχουν οι μαθητές, ιδιαίτερα οι μαθητές δημοτικού, στην ικανότητά τους να διαχειρίζονται και να επικοινωνούν τα συναισθήματά τους. Η αδυναμία αυτή μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ακαδημαϊκή τους απόδοση και την κοινωνικοσυναισθηματική τους ανάπτυξη.
Κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος, η Layla Touchet, δασκάλα Α’ τάξης δημοτικού, ζήτησε από τους μαθητές της να δημιουργήσουν κάτι που να τους βοηθάει να ξεπεράσουν τα αρνητικά τους συναισθήματα. Μια μαθήτρια αντέτεινε ότι δεν ήθελε να συμμετάσχει, προτιμώντας να χρωματίσει αντί να εκφραστεί με τον τρόπο που της ζητήθηκε. Η Touchet παρατήρησε ότι η διαχείριση των συναισθημάτων δεν αποτελεί μόνο πρόβλημα για τους μικρότερους μαθητές, αλλά και για τους μεγαλύτερους, οι οποίοι συχνά αντιδρούν έντονα σε εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές τους.
Αυτή η συμπεριφορά είναι ενδεικτική μιας ευρύτερης τάσης που καταγράφεται σε περισσότερα από 8 στα 10 δημόσια σχολεία στις ΗΠΑ, σύμφωνα με έρευνες που εξετάζουν τη συμπεριφορά και την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών. Η κακή συμπεριφορά φαίνεται να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη μάθηση και το ηθικό των εκπαιδευτικών.
Οι προκλήσεις αυτές έχουν γίνει συχνές και στις διδακτικές διαδικασίες. Όπως αναφέρει η Ally Skoog-Hoffman, οι μαθητές με δυσκολίες στην έκφραση συναισθημάτων συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα ακαδημαϊκής απόδοσης, που εκδηλώνονται ως αναβλητικότητα ή κακή διαχείριση του χρόνου. Ο αντίκτυπος της πανδημίας, με τη σημαντική απουσία τους από το σχολείο, έχει επιτείνει την κατάσταση, με τους μαθητές να παρουσιάζουν μεγαλύτερη αντίσταση στις σχολικές τους υποχρεώσεις.
Οι εκπαιδευτικοί, όπως η Lavonna Woods, παρατηρούν ότι οι μαθητές δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν, με κάποιους να κλείνονται στον εαυτό τους ή να εκφράζουν κλάμα, γεγονός που επηρεάζει τη διαδικασία μάθησης και μπορεί να προκαλέσει σοβαρές διαταραχές στην τάξη.
Πηγή περιεχομένου: in.gr