Η αυτονομία των εφήβων είναι καθοριστική για την εκπαιδευτική τους ανάπτυξη και ψυχολογική ευημερία. Δώστε στα παιδιά σχετική αυτονομία και θα δείτε εκπληκτικά αποτελέσματα, συμβουλεύουν οι συγγραφείς του νέου βιβλίου *The Disengaged Teen*. Το έργο προτείνει μεθόδους για την ενεργοποίηση των απαθών και αποστασιοποιημένων εφήβων, οι οποίοι εμφανίζουν έλλειψη κινήτρων για μάθηση. Το βιβλίο κυκλοφορεί επισήμως στις 7 Ιανουαρίου και ήδη έχει συγκεντρώσει τα εύσημα των κριτικών, οι οποίοι το προτείνουν ως απαραίτητο οδηγό για γονείς και εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να βοηθήσουν τους εφήβους να μαθαίνουν και να ζουν καλύτερα.
Αυτό που διαφοροποιεί το συγκεκριμένο έργο από άλλα εγχειρίδια είναι η βασισμένη σε πραγματικά στοιχεία έρευνα, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 66.000 έφηβοι από σχολεία των ΗΠΑ. Η έρευνα διήρκεσε τρία χρόνια και πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Μπρούκινγκς και την μη κυβερνητική οργάνωση Transcend Education, που συνεργάζεται με δημόσια σχολεία.
Οι δύο συγγραφείς του *The Disengaged Teen* είναι η βραβευμένη δημοσιογράφος των NY Times, Τζένι Άντερσον, και η ερευνήτρια Ρεμπέκα Γουίντροπ, διευθυντικό στέλεχος του Μπρούκινγκς. Μοιράζονται κάποια από τα συμπεράσματα των ερευνών τους, προτείνοντας πρακτικές λύσεις σε αυτό που χαρακτηρίζεται ως επιδημία αποστασιοποίησης μεταξύ των εφήβων. Ο όρος disengagement epidemic έγινε ευρύτερα γνωστός κατά την διάρκεια της πανδημίας, αρχικά στον εργασιακό χώρο, και οι διεθνείς σφυγμομετρήσεις έδειξαν ότι σχεδόν οκτώ στους δέκα εργαζόμενους παγκοσμίως δεν είναι ενεργά δεσμευμένοι στη δουλειά τους.
Όσον αφορά τους εφήβους, η αποστασιοποίηση από τη μαθησιακή διαδικασία συνδέεται με τις επιπτώσεις του εγκλεισμού και της τηλεκπαίδευσης, αλλά οι συγγραφείς υποστηρίζουν ότι οι αιτίες είναι πιο περίπλοκες. Η εξουσία που παρέχεται στα παιδιά δεν σημαίνει άρση ελέγχου, αλλά δίνει τη δυνατότητα στους εφήβους να θέτουν τους δικούς τους στόχους.
Είναι ζωτικής σημασίας οι γονείς να υιοθετήσουν μια προσέγγιση ισορροπίας: να αφήνουν τα παιδιά να κάνουν μόνα τους αυτό που μπορούν ήδη να κάνουν, καθώς και να τους καθοδηγούν στις προκλήσεις που συναντούν. Ίσως ήρθε η ώρα να επανεξετάσουμε τα ιδανικά στην εκπαίδευση, ώστε να μην εστιάζουν μόνο στην κατάταξη, αλλά να ενισχύουν τις δυνατότητες των νέων.
Πηγή περιεχομένου: in.gr