Ανακαλύψτε τα αίτια της μείωσης της ζήτησης στα είδη πολυτελείας και την εξέλιξη του τομέα σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα πάντα ρει, μηδέποτε κατά τ’ αυτό μένειν, έλεγε ο Ηράκλειτος. Και έτσι, παρά τα χρόνια ισχυρών επιδόσεων, η αγορά για προσωπικά είδη πολυτελείας πρόκειται να επιβραδυνθεί φέτος για πρώτη φορά από τη Μεγάλη Ύφεση του 2009. Σύμφωνα με τη νέα ετήσια έκθεση πολυτελείας της Bain & Company, 50 εκατομμύρια καταναλωτές πολυτελείας είτε έχουν εγκαταλείψει την αγορά επώνυμων ειδών είτε δεν αντέχουν οικονομικά. Μόνο το ένα τρίτο των εμπορικών σημάτων πολυτελείας θα κλείσει τη χρονιά με θετική ανάπτυξη, υποστήριξε η Bain, από τα δύο τρίτα πέρυσι.
Επιστρέφοντας στο μέλλον, οι επωνυμίες πρέπει να επαναξιολογήσουν την πρόταση αξίας τους, κυρίως για την γενιά Gen Z, και να συνεχίσουν να ανταποκρίνονται στις αυξανόμενες προσδοκίες τους. Η αναλύτρια Μαρί Ντρίσκολ τόνισε τη σημασία της επανεφεύρεσης και της επαναφοράς στα βασικά. Οι μάρκες πρέπει να παρέχουν προϊόντα που να είναι εμπνευσμένα και να δημιουργούν υπέροχες εμπειρίες αγορών.
Σε κάποιο επίπεδο, οι μάρκες αθέτησαν τις υποσχέσεις τους προς τους καταναλωτές, με την υψηλή αύξηση των τιμών χωρίς αντίστοιχη αύξηση στην καινοτομία ή την ποιότητα. Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι καταναλωτές επιχειρήσεις όπως οι LVMH και Kering έχασαν τους στόχους εσόδων τους.
Η Κίνα, που στηρίζει την αγορά πολυτελείας από το 2000, δείχνει πτώση στην κατανάλωση παρά τις ανόδους της μεσαίας τάξης. Η Bain ανέφερε ότι λόγω της οικονομικής αναταραχής, οι πελάτες γίνονται πιο επιφυλακτικοί στις δαπάνες τους. Η παγκόσμια οικονομία ενδέχεται να οδηγήσει σε περαιτέρω συρρίκνωση του τομέα πολυτελείας το 2024, αν και αναμένεται σταδιακή ανάκαμψη στα τέλη του 2025 σε κάποιες περιοχές του κόσμου.