Αναλύουμε τη θέση του δεύτερου πιλότου στη Red Bull δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Ο Μαξ Φερστάπεν, με την κατάκτηση τεσσάρων παγκόσμιων πρωταθλημάτων, έχει πλέον εδραιωθεί ως ένας από τους πιο επιτυχημένους πιλότους στην ιστορία της Formula 1. Η τρέχουσα χρονιά σηματοδοτεί την ολοκλήρωση μιας δεκαετίας στο σπορ, με τον Ολλανδό πιλότο να έχει καταγράψει 63 νίκες, 112 βάθρα και 40 pole positions. Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, οι ομόσταυλοι αποτελούν συχνά τους πιο απαιτητικούς αντιπάλους.
Από την ένταξή του στη Red Bull το 2016, ο Φερστάπεν έχει δει αρκετούς πιλότους να περνούν από τη θέση του δεύτερου οδηγού, διατηρώντας ωστόσο τη δική του σταθερή θέση στην ομάδα. Η Αυστριακή ομάδα είχε αναγνωρίσει νωρίτερα το ταλέντο του, προάγοντας τον απευθείας από τη Formula 3 στην Toro Rosso. Η Red Bull έχει αλλάξει πολλές φορές τους οδηγούς στην ομάδα, με τον Φερστάπεν να παραμένει ο μοναδικός σταθερός παράγοντας.
Αρχικά, το 2016, ο Φερστάπεν αντικατέστησε τον Ντανιίλ Κβίατ μετά από μόλις τέσσερις αγώνες, ενώ τη μεγάλη ομάδα συμπλήρωσε ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, που τότε θεωρείτο πιθανός επόμενος πρωταθλητής. Ωστόσο, σε 58 αγώνες, ο Φερστάπεν είχε υπεροχή σε όλους τους τομείς εκτός από τις pole positions, με τον Ρικιάρντο να έχει τρεις και τον ίδιο μηδέν, κάτι που τελικά δεν τον κράτησε στη Red Bull.
Ο Πιέρ Γκασλί, που προήχθη στη Red Bull το 2019, αντικαταστάθηκε στα μισά της σεζόν από τον Άλεξ Άλμπον, και ο τελευταίος διατήρησε τη θέση του έως το 2020, όταν και ήρθε ο Σέρχιο Πέρεθ. Ο Πέρεθ συνεργάστηκε με τον Φερστάπεν για αρκετές σεζόν, οδηγώντας τη Red Bull σε τίτλους, αλλά, λόγω πτώσης στην απόδοσή του, αντικαταστάθηκε από τον Λίαμ Λόσον το 2025. Ο Λόσον, αν και πιο νέος από τον Φερστάπεν, κράτησε τη θέση του για μόνο δύο αγώνες πριν αντικατασταθεί από τον Γιούκι Τσουνόντα, ο οποίος προήχθη από την ομάδα Racing Bulls.
Αυτή η διαδοχή πιλότων είναι ενδεικτική της προκλητικής φύσης της θέσης του δεύτερου πιλότου στη Red Bull, με την ομάδα να κατασκευάζει το μονοθέσιο σύμφωνα με τις ανάγκες του Φερστάπεν. Παρά τις αντιξοότητες, οι υπεύθυνοι της ομάδας δεν θεωρούν αυτή τη στρατηγική δικαιολογία για την απόδοση των δεύτερων πιλότων. Είναι σαφές ότι, παρά τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για τον Φερστάπεν, η θέση δίπλα του μπορεί να θεωρηθεί «καταραμένη» για πολλούς.
Πηγή περιεχομένου: in.gr