Ανδρουλάκης για φωτιές: “Δεν υπάρχει ως επιχείρημα το άλλοθι ότι δεν είχαμε εναέρια μέσα”

“Δεν είναι υποτιμητικό να ζητάμε βοήθεια” τόνισε ο ευρωβουλευτής του ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης

Ο ευρωβουλευτής του ΚΙΝΑΛ Νίκος Ανδρουλάκης έδωσε συνέντευξη στον ΣΚΑΪ 100,3 και αναφέρθηκε στη μεγαλύτερη επιχείρηση όλων των εποχών του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας για πυρόσβεση.

propoli

Στην αρχή αναφέρθηκε στο ότι η Ελλάδα ζήτησε βοήθεια από άλλες χώρες με την αλληλεγγύη που υπάρχει να είναι πολύ σημαντική. «Πολλοί αναρωτιούνται αν υπήρχαν καθυστερήσεις, αν ένα κράτος μέλος θεωρεί ότι μπορεί να τα καταφέρει μόνο του και δεν αιτηθεί βοήθεια, η βοήθεια αυτή δεν θα έρθει ποτέ. Από τη στιγμή που υπάρχει αυτός ο μηχανισμός δεν είναι υποτιμητικό να ζητάμε βοήθεια» τόνισε.

«Αν σήμερα είχαμε τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή βοήθεια, παράλληλα με τις πολλές ενοικιάσεις εναερίων μέσων και παρόλα αυτά δεν τα καταφέραμε, πάει να πει ότι κάτι άλλο φταίει και όχι οι διαθέσιμοι πόροι κατάσβεσης», ενώ στη συνέχεια είπε ότι «το άλλοθι ότι δεν είχαμε εναέρια μέσα δεν υπάρχει πλέον ως επιχείρημα».

Πως δημιουργήθηκε το rescEU

Το 2017 η Πορτογαλία είχε πληγεί από μια πολύ μεγάλη πυρκαγιά η οποία είχε ως αποτέλεσμα 102 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους με την ΕΕ να αδυνατεί να βοηθήσει. Έτσι λοιπόν “γεννήθηκε” η ιδέα στον τότε Προέδρου της Επιτροπής Ζαν-Κλωντ Γιούνκερ για την ενίσχυση του Μηχανισμού και τη δημιουργία του rescEU.

Τότε αναπτύχθηκε μια συνεργασία με τον Επίτροπο Διαχείρισης Κρίσεων Χρήστο Στυλιανίδη που συνεχίστηκε με τον νυν Επίτροπο Γιάνες Λέναρτσιτς και στην οποία ο κ. Ανδρουλάκης συμμετείχε ενεργά ως εισηγητής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο φάκελο αυτό.

«Δημιουργήσαμε μια δεξαμενή μέσων που δεν θα λειτουργεί σε εθελοντική βάση, με τα δύο αεροσκάφη που ήρθαν από την Σουηδία να έχουν αγοραστεί με 90% ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό», αλλά μπαίνουν στην κοινή δεξαμενή. «Αντιστοίχως η Ελλάδα απ΄ την παραγγελία που έχει κάνει σε καναντέρ, θα λάβει τα δύο 100% Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, θα είναι δωρεάν αλλά θα πρέπει να μπαίνουν στην κοινή δεξαμενή», ενώ όσον αφορά το κόστος για το κάθε αεροπλάνο είπε ότι κυμαίνεται στα 70 με 80 εκατομμύρια ευρώ. «Αυτό δημιουργεί μέσα που μπορούμε να χρησιμοποιήσαμε υπερεθνικά, πανευρωπαϊκά και πέρα απ΄ τα σύνορα της Ευρώπης,» καθώς όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, είχε αποσταλεί βοήθεια και στη Βολιβία κατά τη διάρκεια των μεγάλων πυρκαγιών του Αμαζονίου. Σχετικά με τα μέσα που δεν είναι στον Μηχανισμό, αλλά ανήκουν στην Πολιτική Προστασία, κάθε κράτους μέλους και συμμετέχουν αυτή τη στιγμή στις επιχειρήσεις κατάσβεσης στη χώρα μας το 75% του κόστους καλύπτεται απ΄την ΕΕ. «Αυτό είναι κίνητρο να μην υπάρχει κόστος για τις χώρες να στέλνουν βοήθεια σε άλλα κράτη μέλη, καθώς καλύπτεται ένα συντριπτικό ποσοστό». Αυτές οι δύο ενέργειες είναι που κάνουν την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη πιο δυνατή».

Ο στόχος σύμφωνα με τον ευρωβουλευτή είναι «οι ευρωπαίοι πολίτες να νιώθουν ότι η ΕΕ δεν είναι μόνο ένα νόμισμα και μια ενιαία αγορά, αλλά πολλές λειτουργίες αλληλεγγύης».

Δείτε επίσης: Μάχη στον κόσμο της τεχνολογίας – Η Apple δεν κάνει πίσω στον έλεγχο φωτογραφιών

Loading