Οι μηχανικοί βουτούν στο κενό για να σωθούν – Ο ένας δεν τα καταφέρνει
Στο φως της δημοσιότητας έφερε το MEGA βίντεο από την τρελή πορεία του συρμού του ΗΣΑΠ κατά τη διάρκεια εργασιών που πραγματοποιήθηκαν στις 16 Νοεμβρίου του 2021. Το συγκεκριμένο δυστύχημα στοίχισε την ζωή σε έναν εργαζόμενο ενώ παράλληλα παγώνει το αίμα με τις καταθέσεις των όσων πήδηξαν από το βαγόνι για να σωθούν πραγματικά να σοκάρουν.
Μέσα σε διάστημα ενός λεπτού, οι τρεις από τους 5 εργαζόμενους που βρίσκονταν πάνω στο βαγονέτο του ΗΣΑΠ δεν είχαν πολλές επιλογές. Πήδηξαν για να γλιτώσουν με τις σκηνές που κατέγραψε το κλειστό κύκλωμα και αποκάλυψε το MEGA να κόβουν την ανάσα.
Τα όσα κατέθεσε ένας Κροάτης εργαζόμενος ήταν αποκαλυπτική της κατάστασης. «Το τρένο πήγαινε με όλο και πιο μεγάλη ταχύτητα. Μετά το Μαρούσι καταλάβαμε ότι δεν έχουμε καθόλου φρένα. Ξαφνικά, ο Έλληνας που ήταν στο βαγόνι μας και τον έλεγαν Πέτρο, μας είπε να πηδήξουμε».
Ο πρώτος εργαζόμενος, αφού βουτά στο κενό, χτυπά στην κολόνα της αποβάθρας και καταλήγει στις γραμμές. Τον πλησιάζει ο συνάδελφός του που πήδηξε κι αυτός χωρίς να πάθει το παραμικρό για να δει αν είναι καλά.
Ένα λεπτό αργότερα, στον σταθμό του Ηρακλείου, ένας τρίτος εργαζόμενος πηδά στην αποβάθρα και πέφτει με το κεφάλι πάνω στις γραμμές, μένοντας για κάποια λεπτά ακίνητος.
«Δεν θυμάμαι τίποτα από το ατύχημα»
«Από το ατύχημα έχω πάθει αμνησία και δε θυμάμαι τίποτα. Θυμάμαι πράγματα δύο μέρες πριν το ατύχημα μόνο. Δεν μπορώ να θυμηθώ τίποτα σχετικά με το συμβάν. Συνήλθα μετά από πολλές μέρες, είχα χτυπήματα στο κεφάλι και έμεινα αρκετές μέρες στο νοσοκομείο», συμπληρώνει ο τεχνικός.
Ο 40χρονος εργοδηγός δευτερόλεπτα αργότερα αποφάσισε να εγκαταλείψει το τρένο. Δεν κατάφερε όμως να βρεθεί πάνω στην αποβάθρα.
Έπεσε στο κενό μετά τον σταθμό του Νέου Ηρακλείου, χτύπησε αρχικά σε τσιμεντένια κολόνα εκτός αποβάθρας και κατέληξε σε δέντρο.
Μέσα στο βαγόνι έμεινε μόνο ένας Έλληνας τεχνικός. Έτρεξε στην πίσω πλευρά λίγο πριν γίνει η σύγκρουση με συρμό του ΗΣΠΑ που είχε τοποθετηθεί για να ανακόψει την τρελή του πορεία.
«Εγώ δεν πήδηξα από το βαγόνι, μπήκα κάτω από το κάθισμα, κουλουριάστηκα και περίμενα. Μετά από κάποιο διάστημα κατάλαβα ότι έγινε σύγκρουση του συρμού μου με κάτι».
Να σημειωθεί ότι ο πιο έμπειρος από όλους, ο 40χρονος Πέτρος, ήταν αυτός που θυσιάστηκε για τους συναδέλφους του. Τους είχε καθοδηγήσει για να εγκαταλείψουν το βαγόνι όταν φτάσει στην αποβάθρα. Ήταν ο εργοδηγός και προσπαθούσε να σταματήσει την ανεξέλεγκτη πορεία του. Ήταν όμως αδύνατον. Τα φρένα ήταν σπασμένα από τον σταθμό της Κηφισιάς.
Τι αναφέρει το πόρισμα της τραγωδίας
Όπως αποκάλυψε το MEGA, το πόρισμα της τραγωδίας αναφέρει ότι τόσο το κύριο όσο και το εφεδρικό σύστημα πέδησης, δε δούλεψαν, με αποτέλεσμα η λοκομοτίβα να μην μπορέσει να σταματήσει παρά τις προσπάθειες του χειριστή της.
Σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες δεν είχε γίνει σωστή συντήρηση. Η τοποθέτηση του συρμού για να πέσει πάνω του η μηχανή και να σταματήσει, δεν προβλέπεται από κάποια διαδικασία αλλά ήταν αυτοσχεδιασμός της τελευταίας στιγμής από 3 – 4 ανθρώπους που ήταν εκείνη την ώρα στο κέντρο του δικτύου.
Δείτε επίσης: Τουρκία: Μοιάζει να σχεδιάζει προώθηση μεταναστών – Προβληματισμός στην Αθήνα για τα ναυάγια (vid)
- Θέλτα – Χετάφε 1-0: Σημαντική νίκη με γκολ του Δουβίκα
- Δέσμευση για ασφαλή σιδηρόδρομο από τον Τζιτζικώστα κατά την επικείμενη ψηφοφορία στο Ευρωκοινοβούλιο
- Το πανόραμα της Premier League: Αποτελέσματα και η επόμενη αγωνιστική
- Στο Μέγαρο Μουσικής η παρουσίαση της αυτοβιογραφίας του Παναγιώτη Γιαννάκη
- Νέο Υόρκη: Η Δημοκρατία των ΗΠΑ ισορροπεί επικίνδυνα στο πεδίο της πολιτικής σάτιρας