Υπό εξέταση ο εγκλωβισμός χιλιάδων οδηγών στην Αττική για την απόδοση ευθυνών
Ειδική επιτροπή από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει αναλάβει την αποτίμηση της χθεσινής κατάστασης στην Αττική Οδό με τους χιλιάδες εγκλωβισμένους οδηγούς στο έλεος του χιονιά. Η αδυναμία της εταιρίας όχι μόνο να κρατήσει ανοιχτό τον πιο σημαντικό οδικό άξονα της Αττικής, αλλά και να εγκαταλείψει τους οδηγούς στο έλεος του χιονιά, έχει προκαλέσει τη σφοδρή αντίδραση της κυβέρνησης, αλλά και καταδικαστικά σχόλια από τον πολιτικό κόσμο.
Έτσι λοιπόν, με παρέμβαση του υπουργού μεταφορών κύριου Κώστα Καραμανλή, συγκροτήθηκε ειδική επιτροπή Διερεύνησης, η οποία θα εξετάσει ποιες και τι είδους ευθύνες έχει η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ, ώστε να διαπιστωθούν τυχόν παραβάσεις από την πλευρά της και να επιβληθούν κυρώσεις.
Σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο το οποίο ψηφίστηκε το 2020 από την τωρινή κυβέρνηση, προκειμένου να αυξηθεί η προσοχή και να λαμβάνονται μέτρα για να μην κλείνει το οδικό δίκτυο, προβλέπονται κυρώσεις όταν κλείνουν οι αυτοκινητόδρομοι.
Συγκεκριμένα, η παράγραφος 3 του άρθρου 65 του ν. 4663/2020 (ΦΕΚ Α’ 30) προβλέπει ότι αν διακοπεί η κυκλοφορία σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών φαινομένων, επιβάλλονται κυρώσεις σε φορείς επιφορτισμένους με τη λειτουργία ή/και τη συντήρηση του εν λόγω δικτύου, εφόσον ενέργεια ή παράλειψή τους συνετέλεσε στη διακοπή κυκλοφορίας.
Υπό έρευνα θα βρεθεί η Παραχωρησιούχος ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε., καθώς και η εταιρία που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του οδικού άξονα, ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε.
Όπως δήλωσε ο κ. Καραμανλής «η τεράστια ταλαιπωρία χιλιάδων συμπολιτών μας, επιτάσσει να αποδοθούν ευθύνες και να επιβληθούν κυρώσεις. Και αυτό θα γίνει».
Από την πλευρά της η εταιρία, πέρα από κάποιες δηλώσεις το πρωί της Τρίτης του υπεύθυνου Λειτουργίας Φάνη Παπαδημητρίου, που ισχυρίστηκε ότι «όποιο σχέδιο είχαμε ήταν σχεδόν αδύνατο να υλοποιηθεί με τόσα φορτηγά και αυτοκίνητα στο δίκτυο», δεν εξέδωσε κάποια ανακοίνωση για την κίνηση του υπουργού, ή την κατακραυγή πού δέχεται το τελευταίο 24ωρο. Στην τελευταία ανακοίνωσή της το βράδυ της Δευτέρας επιφυλάσσονταν να τοποθετηθεί συνολικά μόλις ολοκληρωθεί η επιχείρηση απεγκλωβισμού των οδηγών και των αυτοκινήτων.
Με τα όσα χαοτικά έγιναν από το πρωί της Δευτέρας στην Αττική Οδό, έρχονται στο προσκήνιο και αρχίζουν να απασχολούν έντονη την κυβέρνηση και την κοινή γνώμη, κινήσεις της εταιρίας, η οποία σημειωτέον ότι είχε αναστείλει προ διετίας μόλις την τελευταία στιγμή και μέσα σε κλίμα κοινωνικής και πολιτικής αποδοκιμασίας αυξήσεις στα διόδια, όπως η απαίτηση μίας γιγάντιας αποζημίωσης για την καραντίνα στο πρώτο κύμα του κορωνοϊού. Πολλές μεγάλες εταιρίες στους οδικούς άξονες, που θεώρησαν ότι επλήγησαν από την πανδημία, διατύπωσαν απαιτήσεις απίστευτου, ου μην και προκλητικού ύψους, αλλά η Αττική Οδός έσπασε όλα τα ρεκόρ, ζητώντας 29,25 εκατομμύρια ευρώ για ένα τρίμηνο – και μόνο για ένα τρίμηνο!
Πηγή: Πρώτο Θέμα
Δείτε επίσης: Θέμα στα διεθνή ΜΜΕ η κακοκαιρία «Ελπίς» (vid)
- Ληστεία με μαχαίρι σε καφέ-ψιλικά στους Αμπελόκηπους
- Μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target: Τι οδήγησε στην πτώση
- Ιστορική αναμέτρηση για τον Απόλλωνα απέναντι στην Μπρέσια
- Μάντσεστερ Σίτι: Ο Γκουαρντιόλα ανανεώνει μέχρι το 2027
- Ευρωπαϊκό U21: Χάλκινο μετάλλιο για τον Ιωάννη Παπαδόπουλο στα -80 κιλά