Δ. Κορδελιού – Ευόσμου: «Μπάχαλο» με το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΘΕΠΑΝ μεταξύ εκκλησίας και δήμου

Δ. Κορδελιού – Ευόσμου: «Μπάχαλο» με το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΘΕΠΑΝ μεταξύ εκκλησίας και δήμου

Εδώ και πάνω από 20 χρόνια, η δημοτική αρχή είναι σε μια “σκληρή” αντιπαράθεση με την τοπική εκκλησία για την ιδιοκτησία του πάρκου που φέρει διάφορα ονόματα…πάρκο Αγίου Ανδρέα, Κατσαντώνη, ΘΕΠΑΝ, με τις δυο πλευρές να παρουσιάζουν η καθεμία τα δικά της επιχειρήματα, συνοδεία εγγράφων.

Ρεπορτάζ: Δημήτρης Κετικίδης

Μεγάλη διαμάχη έχει ξεσπάσει μεταξύ της Ιεράς Μητροπόλεως Νεαπόλεως & Σταυρουπόλεως και του δήμου Κορδελιού-Ευόσμου με θέμα την ιδιοκτησία του πάρκου, το οποίο βρίσκεται στη δημοτική ενότητα Ελευθερίου Κορδελιού.

Η ονομασία που έχει δώσει ο δήμος είναι Θεματικό Ευρυζωνικό Πάρκο Νεολαίας (ΘΕΠΑΝ), ενώ αντίθετα η Ιερά Μητρόπολη το ονομάζει πάρκο του Αγίου Ανδρέα.

Ο δήμος από την πλευρά του υποστηρίζει ότι ο συγκεκριμένος χώρος είναι χώρος ιδιοκτησίας του, με την ενορία της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Ελευθερίου Κορδελιού να διαψεύδει αυτόν τον ισχυρισμό, λέγοντας πως ο νόμιμος ιδιοκτήτης του οικοπέδου είναι η εκκλησία. Ο τότε δήμαρχος της περιοχής κ. Στάθης Καϊτετζίδης σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει παλιότερα στην politic είχε δηλώσει πως στη σύγκρουση που είχε αρχίσει τη δεκαετία του ’90 η εκκλησία δεν παρουσίαζε κανένα νομικό επιχείρημα.

«Αν αύριο λυνόταν το θέμα με τα παλαιά κοιμητήρια (ΘΕΠΑΝ), δε θα είχα κανέναν άλλο λόγο να είμαι δημοτικός σύμβουλος του δήμου Κορδελιού – Ευόσμου» ανέφερε ο κ. Καϊτετζίδης.

«Υπάρχει ο νόμος 582 του 1968, ο οποίος λέει ότι η ίδρυση και συντήρηση κοιμητηρίων ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα των δήμων και των κοινοτήτων. Πάντα τα κοιμητήρια ανήκουν ως προς τη διοίκηση και διαχείριση στους δήμους και στις κοινότητες. Η περιουσία των κοιμητηρίων τα οποία καταργούνται μένει στην κυριότητα των δήμων και των κοινοτήτων».

«Η εκκλησία είχε ζητήσει την κατασκευή εκκλησιαστικού λυκείου»

Ένα άλλο σημείο στο οποίο υπήρχε σύγκρουση απόψεων ως προς την αξιοποίηση του πάρκου, είναι η επιθυμία της Μητροπόλεως για τη δημιουργία ενός εκκλησιαστικού λυκείου. Ο νυν Μητροπολίτης κ. Βαρνάβας ο οποίος τότε ήταν πρωτοσύγκελος της τοπικής εκκλησίας, είχε προτείνει να ιδρυθεί ένα εκκλησιαστικό λύκειο εκεί, κάτι το οποίο δεν έβρισκε σύμφωνο τον τότε δήμαρχο κ. Καϊτετζίδη.

«Αυτό που έλεγα εγώ είναι ότι αν κατασκευαστεί λύκειο, θα είναι για τα παιδιά του Ελευθερίου Κορδελιού και όχι ένα εκκλησιαστικό λύκειο που θα έπαιρνε παιδιά από άλλες πόλεις», ανέφερε ο ίδιος.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον πρώην δήμαρχο, ο μακαριστός Μητροπολίτης Νεαπόλεως & Σταυρουπόλεως κυρός Διονύσιος είχε παραδεχθεί ότι ο χώρος ανήκει στο δήμο, και αυτό που του ζήτησε είναι να τον αξιοποιήσει, αλλά να κάνει κάτι και για τις εκκλησίες.

Ηχηρή συγκέντρωση διαμαρτυρίας από τους κατοίκους του δήμου

Στις αρχές Ιουνίου, πολίτες του δήμου με «μπροστάρη» τον κ. Στάθη Καϊτετζίδη, είχαν πραγματοποιήσει μια συγκέντρωση διαμαρτυρίας ζητώντας να περάσει το πάρκο στα χέρια του δήμου.

Η politic μάλιστα είχε φέρει στο φως της δημοσιότητας κάποια έγγραφα τα οποία αναφέρουν ότι ο νόμιμος ιδιοκτήτης των εγκαταστάσεων είναι ο δήμος.

Η Ενορία της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος διαψεύδει τον κ. Καϊτετζίδη

Η politic επικοινώνησε και με την πλευρά της εκκλησίας έτσι ώστε να ακούσει και τη δική της εκδοχή, με τον προϊστάμενο και εφημέριο του Ιερού Ναού Πατέρα Γεώργιο Παπαδόπουλο να διαψεύδει κατηγορηματικά τα λόγια του κ. Καϊτετζίδη λέγοντας ότι «ο δήμος έχτισε παράνομα τα κτίρια σε ξένο οικόπεδο».

«Η ονομασία του πάρκου είναι πάρκο Αγίου Ανδρέα. Είναι πρώην κοιμητήρια και δεν αλλάζει το καθεστώς τους. Ο χώρος παραμένει ιερός και γι’ αυτό απαγορεύεται να χτιστεί το οτιδήποτε. Παρόλα αυτά εκείνη την περίοδο ο δήμος επί δημαρχίας Καϊτετζίδη έχτισε παράνομα αυτά τα κτίρια σε ξένο οικόπεδο. Μάλιστα όλα αυτά χτίστηκαν χωρίς άδεια, λόγω του ότι το μέρος δεν είναι ιδιοκτησία του δήμου».

Μπορεί ο κ. Καϊτετζίδης να ανέφερε ξεκάθαρα ότι ο τότε Αρχιερέας είχε πει ότι ο χώρος ανήκει στο δήμο, ωστόσο η εξιστόρηση των γεγονότων από τον Πατέρα Γεώργιο παρουσιάζει μια τελείως διαφορετική εικόνα.

«Ο τότε Μητροπολίτης δεν είχε συμφωνήσει. Έτσι τα παρουσιάζει ο κ. Καϊτετζίδης. Τόσο ο πρώην όσο και ο νυν Μητροπολίτης έλεγαν και λένε πως ό,τι γίνεται, γίνεται για το καλό των ενοριτών και των δημοτών. Το πάρκο είναι και για όσους ανήκουν στην ενορία αλλά και για όλους τους κατοίκους του δήμου. Αφού ο τότε δήμαρχος θεωρεί ότι το πάρκο δεν ανήκει στην ενορία, τότε για ποιο λόγο απευθύνθηκε στην εκκλησία και τη Μητρόπολη; Τι άλλαξε από τότε»;

«Για το συγκεκριμένο πάρκο υπάρχει τίτλος ιδιοκτησίας. Είναι εγγεγραμμένο στο κτηματολόγιο. Δεν αμφισβητήθηκε ποτέ από κανέναν. Ο κ. Καϊτετζίδης που το ξεκίνησε όλο αυτό, το ήξερε πάρα πολύ καλά. Παρά το γεγονός ότι το ήξερε, μπήκε παράνομα στο πάρκο, έκοψε τα δέντρα και έχτισε παράνομα όλα αυτά τα κτίσματα. Δε μπορούσε να κάνει αλλιώς διότι δεν είναι ο ιδιοκτήτης. Γιατί σαν δήμαρχος δεν αμφισβήτησε τίποτα, και αμφισβητεί τώρα σαν δημοτικός σύμβουλος»;

Παράλληλα συμπλήρωσε ότι ο κ. Καϊτετζίδης έκανε κατάληψη σε δύο κτίρια εντός του πάρκου για τα οποία η ενορία πληρώνει ΕΝΦΙΑ, γεγονός το οποίο όπως τόνισε με άλλα λόγια αποδεικνύει ότι το πάρκο και όλα τα κτίρια που βρίσκονται εντός αυτού, ανήκουν στην ενορία.

Ο νόμος Καλαφάτη για την τακτοποίηση των αυθαίρετων

Επί πρωθυπουργίας Αντώνη Σαμαρά μετά από πρωτοβουλία του τότε αρμόδιου Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σταύρου Καλαφάτη ίσχυσε ο νόμος περί τακτοποίησης των αυθαίρετων κτιρίων. Σύμφωνα με τον Πατέρα Γεώργιο Παπαδόπουλο, από τότε κι έπειτα τα συγκεκριμένα κτίσματα που βρίσκονται εκεί, έπαψαν να λογίζονται ως αυθαίρετα και πέρασαν στην ιδιοκτησία της Ενορίας λόγω του συγκεκριμένου νόμου.

Δείτε επίσης: Δήμος Κορδελιού – Ευόσμου: Το νερό «κατάπιε» όχημα – Πτώση δέντρου

Loading

Play