Τέταρτο 24ωρο από την εκδήλωση της εν πλω πυρκαγιάς στο πλοίο και δέκα άνθρωποι παραμένουν ακόμη αγνοούμενοι στο Euroferry Olympia
Συνεχίζονται αγωνιωδώς οι προσπάθειες των διασωστών να εντοπίσουν τους 10 αγνοούμενους στο πλοίο Euroferry Olympia, ωστόσο η «κλεψύδρα» πλέον στερεύει επικίνδυνα.
Οι διασώστες προσπαθούν να προσεγγίσουν τις νταλίκες σε αναζήτηση επιζώντων και στη συνέχεια θα προσπαθήσουν να μπουν και στο γκαράζ 1, το οποίο είναι στεγανοποιημένο, με την ελπίδα να υπάρχει κάποιος οδηγός που να βρίσκεται εν ζωή.
Την Κυριακή υπήρξε μία θετική και μία αρνητική εξέλιξη: Οι ελπίδες ότι στο Euroferry Olympia υπάρχουν ακόμη ζώντες αγνοούμενοι αναπτερώθηκαν με τις εικόνες του νεαρού, μόλις 21 ετών Λευκορώσου οδηγού διεθνών μεταφορών ο οποίος κατέβηκε από το πλοίο χωρίς βοήθεια, μόνο με τις δικές του δυνάμεις. Ελάχιστα αργότερα, όμως, η αισιοδοξία κάμφθηκε, καθώς από την καμπίνα μιας καμένης νταλίκας ανασύρθηκε το απανθρακωμένο πτώμα ενός Έλληνα, του άτυχου επαγγελματία οδηγού Ευάγγελου Μαλεσιάδα, 58 ετών.
Η σορός ταυτοποιήθηκε από τους οικείους του, όμως το θέαμα της μεταφοράς της από το Euroferry Olympia ήταν ανατριχιαστικό.
Τα αναπάντητα ερωτήματα για τη ναυτική τραγωδία
Από τις Αρχές εξετάζεται αν ήταν ενεργοποιημένο το σύστημα πυρασφάλειας-πυρανίχνευσης. Ερώτημα που ζητά απάντηση είναι σε πόσα από τα φορτηγά παρέμειναν στο εσωτερικό τους οι οδηγοί τους.
Ο τελευταίος έλεγχος στο Euroferry Olympia, όπως αναφέρουν πηγές του αρμόδιου υπουργείου, είχε αναδείξει ελλείψεις στα εγχειρίδια πυρασφάλειας, ελλείψεις στις συνθήκες υγιεινής, στην καθαριότητα, στις εγκαταστάσεις αναψυχής, τροφοδοσίας και τραπεζαρίας, ενώ στους χώρους εργασίας δεν λειτουργούσε ο εξαερισμός, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα.
Το σύστημα πυρανίχνευσης κλείνει όταν ένα πλοίο φθάνει σε λιμάνι, ωστόσο έχει παρατηρηθεί πως στη συνέχεια οι υπεύθυνοι ξεχνούν να το ενεργοποιήσουν ή δεν το ενεργοποιούν γιατί κάποιοι από τους οδηγούς που μένουν στα οχήματα καπνίζουν και κάποιες φορές ενεργοποιείται άσκοπα ο συναγερμός πυρκαγιάς.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες οδηγών φορτηγών και συγγενών αγνοουμένων, το πλοίο μετέφερε 150 φορτηγά και εκεί που έπρεπε να έχει 75 καμπίνες είχε μόλις 50, και κάποιες φορές υποχρέωναν ακόμη και σε συνθήκες κορονοιού να κοιμούνται έως και τέσσερα άτομα σε μία καμπίνα, αλλιώς θα έπρεπε να κοιμηθούν στα αυτοκίνητά τους, με κίνδυνο να εγκλωβιστούν σε αυτά σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Για πιθανή διαρροή καυσίμου κάνουν λόγο οι Ιταλοί
Παράλληλα, ακόμη ένα ανησυχητικό στοιχείο, το οποίο μεταδίδει η Deutsche Welle και ιταλικά ΜΜΕ, οι ειδικοί της ακτοφυλακής της Ρώμης κάνουν λόγο για ενδεχόμενη θαλάσσια μόλυνση με καύσιμα από το Euroferry Olympia.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα εν λόγω δημοσιεύματα, το υπουργείο Περιβαλλοντικής Μετάβασης της Ιταλίας είναι έτοιμο να διαθέσει στις ελληνικές αρχές, πλωτό μέσο της υπηρεσίας καταπολέμησης της θαλάσσιας ρύπανσης, το οποίο μπορεί άμεσα να σαλπάρει από το Μπάρι.
Δείτε επίσης: Euroferry Olympia: Σε 58χρονο Έλληνα ανήκει η σορός που βρέθηκε (pics & vid)
- Βανδαλισμός του μνημείου ποντιακού και μικρασιατικού ελληνισμού στη Θεσσαλονίκη
- Κόστος 3 δισ. ευρώ για τη βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση στην Καλαμαριά
- Αλλαγές στην εθνική Φινλανδίας: Απομακρύνεται ο Μάρκου Κανέρβα
- Αποκαταστάθηκε η κανονικότητα στο αεροδρόμιο Γκάτγουικ μετά από συναγερμό ασφαλείας
- Βανδαλισμός του μνημείου Ποντιακού και Μικρασιατικού Ελληνισμού στη Νεάπολη – Συκιές