Μόνιμος μηχανισμός αποζημιώσεων εξετάζεται από κυβερνητικούς παράγοντες για πολίτες που ταλαιπωρούνται από φυσικές καταστροφές
Η απαίτηση του πρωθυπουργού να αποζημιώσει η Αττική Οδός τους εγκλωβισμένους οδηγούς με το ποσό των 2.000 ευρώ, καθώς και η συμφωνία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δώσει 1.000 ευρώ σε κάθε επιβάτη που εγκλωβίστηκε στην αμαξοστοιχία της εξαιτίας της χιονόπτωσης θα αποτελέσουν, σύμφωνα με πληροφορίες, το πρότυπο για να υποχρεώνονται οι εταιρείες να πληρώνουν τίμημα για την ταλαιπωρία που υφίστανται χρήστες των υπηρεσιών τους.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι μελετάται το συγκεκριμένο μέτρο να ισχύσει και για τον ΔΕΔΔΗΕ, ο οποίος θα καλείται να καταβάλλει αποζημίωση 100 ευρώ για κάθε ημέρα που θα διακόπτεται, με δική του ευθύνη, η ηλεκτροδότηση ενός νοικοκυριού ή μιας επιχείρησης.
Παράλληλα, το κυβερνητικό σχέδιο που καταρτίστηκε μετά τις αστοχίες και τις ανεπάρκειες που έφεραν στην επιφάνεια τα προβλήματα που συνόδευσαν τη χιονοθύελλα «Ελπίδα», η οποία ενέσκηψε στην πρωτεύουσα την προηγούμενη Δευτέρα, προβλέπει «αναδόμηση» της Πολιτικής Προστασίας, με ταυτόχρονη, σημαντική ενίσχυση του στελεχιακού της δυναμικού και αναβάθμιση του εξοπλισμού της.
Οι παρεμβάσεις οι οποίες, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να δρομολογηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα θα κινηθούν σε τέσσερις άξονες:
-Πρώτον, στην εκπόνηση νέου οργανογράμματος που θα είναι στηριγμένο στα πρότυπα άλλων χωρών με πείρα και πολύχρονη αποτελεσματική δράση στην αντιμετώπιση κρίσεων που σχετίζονται με φυσικές καταστροφές.
-Δεύτερον, στα δεδομένα που θα πρέπει να έχει στη διάθεσή του το Κέντρο Επιχειρήσεων της Πολιτικής Προστασίας, όπως η πρόσβαση στις κάμερες που δίνουν εικόνα σε πραγματικό χρόνο από τους κεντρικούς δρόμους.
– Τρίτον, στον ειδικό εξοπλισμό που πρόκειται να αποκτήσει και στον οποίο θα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων drones, τα οποία θα πετούν την ώρα των κρίσεων. Σημαντική επίσης εκτιμάται ότι θα είναι και η πρόσβαση σε δορυφόρους που συλλέγουν αξιοποιήσιμα στοιχεία από το Διάστημα.
-Τέταρτον, στην άμεση πρόσληψη ειδικού επιστημονικού προσωπικού με γνώση και εξειδίκευση σε κάθε διαφορετικό φαινόμενο, όπως μετεωρολόγοι, σεισμολόγοι, ειδικοί σε θέματα πλημμυρών ή άλλες αναγκαίες ειδικότητες.
Το συνολικό, εξάλλου, προσωπικό με το οποίο καλείται να ανταποκριθεί στις πολλαπλές υποχρεώσεις του το νεοσύστατο υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας είναι μόλις 38 άτομα, αριθμός ο οποίος, όπως λένε αρμόδιες πηγές, «δεν αρκεί για να καλυφθούν οι βάρδιες σε κανονικές ημέρες, πόσο μάλλον σε περιόδους πολυήμερων κρίσεων».
Το μεγάλο ζητούμενο, λένε οι γνωρίζοντες, είναι η διαλειτουργικότητα, η οποία απουσίαζε από την κινητοποίηση που υπήρξε στην πρόσφατη χιονοθύελλα, με την επωνυμία «Ελπίς», αφού το στρατηγείο της Πολιτικής Προστασίας που λειτουργεί στο Μέγαρο «Φάρος» της Λεωφόρου Κηφισίας δεν είχε δική του άμεση εικόνα της κατάστασης στους κεντρικούς δρόμους και αρκούνταν στις λανθασμένες, όπως αποδείχθηκε, διαβεβαιώσεις ότι δεν υπήρχε πρόβλημα με την κυκλοφορία των οχημάτων στην Αττική οδό.
Προς αυτή την κατεύθυνση, μάλιστα, πέρα από την αυτοπρόσωπη παρουσία στελεχών των εταιρειών λειτουργίας των μεγάλων δρόμων, όπως η Αττική οδός και οι εθνικές οδοί, στο Κέντρο Επιχειρήσεων της Πολιτικής Προστασίας -το οποίο θα οργανωθεί στο πλαίσιο των «war rooms» που έχουν αντίστοιχες υπηρεσίες σε προηγμένες χώρες του εξωτερικού- ιδιαίτερη σημασία αποκτά, όπως λένε αρμόδιες πηγές, να έχουν όλοι όσοι είναι γύρω από το τραπέζι των κρίσεων την εικόνα από τις κάμερες που διαθέτει κάθε ξεχωριστή εταιρεία λειτουργίας των αυτοκινητοδρόμων.
Ο καλύτερος συντονισμός, η επιστημονική υποστήριξη και η επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα είναι, σύμφωνα με στελέχη του κυβερνητικού επιτελείου, οι τρεις μεγάλες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ιθύνοντες της Πολιτικής Προστασίας. Το πρόγραμμα «Αιγίς», άλλωστε, με τα κονδύλια-μαμούθ ύψους 1,7 δισ. ευρώ, μπορεί να χρηματοδοτήσει τις ανάγκες της Πολιτικής Προστασίας, καθιστώντας την ικανή να αντιμετωπίσει τις όλο και αυξανόμενες ανάγκες που προκαλεί η επελαύνουσα κλιματική αλλαγή.
Την ίδια ώρα η κυβέρνηση εμφανίζεται να κάνει την εκτίμηση ότι ο υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης και ο υφυπουργός Ευάγγελος Τουρνάς «δεν μπορούσαν να… κάνουν θαύματα μέσα σε μόλις έξι μήνες» που βρίσκονται στις θέσεις τους.
Συγκρίνοντας, μάλιστα, την απόδοσή τους με την ανάλογη πολλών «αρχόντων» της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που ενεπλάκησαν στην ίδια κρίση, θεωρούν ότι το εξωκοινοβουλευτικό υπουργικό δίδυμο αποδείχθηκε πολύ πιο αποτελεσματικό. Οπως σημειώνουν, εξάλλου, «αν δεν είχε υπάρξει το μεγάλο φιάσκο με την Αττική Οδό, η γενική εικόνα, τηρουμένων των αναλογιών που έχουν να κάνουν με την ένταση του φαινομένου, θα ήταν καλή».
Δείτε επίσης: Γκαζάκια στο γραφείο του συνηγόρου εμπλεκόμενου προσώπου στην υπόθεση βιασμού της 24χρονης (pics & vids)
- Αβεβαιότητα στο Final 8 του Κυπέλλου Ελλάδος
- Κατερίνα Σακελλαροπούλου: Η σιωπή έχει σπάσει, οι γυναίκες απαιτούν βοήθεια και δράση
- Οι επιρροές των μεγάλων κρατών στην ηγεσία της Κομισιόν
- Χοντροφοβία: Ο αντίκτυπος των διαφημίσεων στα γυναικεία σώματα τη δεκαετία του 2000
- Εγγύηση χαμηλότερης τιμής: Η καινοτόμος υπηρεσία των Public για σίγουρες αγορές στη Black Friday 2024