Ανοιχτή επιστολή «προς τους επιβάτες και το λαό της πόλης» έστειλαν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ με αφορμή τις απεργιακές κινητοποιήσεις που κηρύχθηκαν το προηγούμενο διάστημα.
Στην επιστολή τους οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, μεταξύ άλλων, κάνουν λόγο για «ψέματα και υποκριτικές κορώνες από διάφορους μηχανισμούς της κυβέρνησης και της διοίκησης με αφορμή τις απεργιακές κινητοποιήσεις στις οποίες προχωρήσαμε το τελευταίο διάστημα οι εργαζόμενοι».
Αναλυτικά, η επιστολή της «Επιτροπής αγώνα εργαζόμενων στον ΟΑΣΘ» αναφέρει:
Οι εργαζόμενοι που συντάξαμε αυτήν την επιστολή παίρνουμε την πρωτοβουλία να απευθυνθούμε στο λαό της Θεσσαλονίκης που χρόνια τώρα, όπως και εμείς, ταλαιπωριέται από την κατάσταση στην οποία έχουν οδηγήσει όλοι οι κυβερνώντες και οι διοίκηση του ΟΑΣΘ τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης.
Απευθυνόμαστε στους επιβάτες οι οποίοι τις τελευταίες μέρες βομβαρδίζονται καθημερινά με ψέματα και υποκριτικές κορώνες από διάφορους μηχανισμούς της κυβέρνησης και της διοίκησης με αφορμή τις απεργιακές κινητοποιήσεις στις οποίες προχωρήσαμε το τελευταίο διάστημα οι εργαζόμενοι.
Καλούμε το λαό της πόλης να σκεφτεί:
- Πόσο υποκριτικό είναι να μιλάνε για ταλαιπωρία των επιβατών αυτοί που άφησαν την πόλη με ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, τον ΟΑΣΘ, τις υπηρεσίες του οποίου σταθερά απαξιώνουν χρόνια τώρα όσοι διοικούν τον Οργανισμό, είτε σε καθεστώς δημόσιου φορέα, είτε σε καθεστώς ιδιωτικοποίησης τα προηγούμενα χρόνια;
- Που χάθηκε το ενδιαφέρον τους όταν όλοι αυτοί άφηναν την πόλη το 2019 με 200 απαρχαιωμένα λεωφορεία που δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού;
- Γιατί δεν μιλούσαν για ταλαιπωρία όταν σε καιρό πανδημίας τα λεωφορεία μετατράπηκαν σε υγειονομικές βόμβες όπου χιλιάδες επιβάτες κυριολεκτικά παστώνονται για να πάνε στις δουλειές τους;
- Είχαν ξεχάσει τους επιβάτες όταν σπαταλούσαν και μοίραζαν δεξιά και αριστερά τα χρήματα του ελληνικού λαού είτε σε ιδιώτες που ακριβοπληρώνονται για να παρέχουν συγκοινωνιακό έργο, είτε αγοράζοντας σαπάκια με κάθε απίθανο τρόπο όπως τα 49 μεταχειρισμένα λεωφορεία της Λειψίας από τα οποία κυκλοφορούν μόλις 10 και που δεν ανταποκρίνονται στις συνθήκες και τις ανάγκες της πόλης μας;
- Θυμήθηκαν σήμερα τους επιβάτες για να συκοφαντήσουν τους αγώνες των εργαζόμενων οι οποίοι πέρα από τα εργασιακά τους και την επιβίωση τους σε συνθήκες ολομέτωπης επίθεσης σε όσα δικαιώματα τους έχουν απομείνει, διεκδικούν παράλληλα και την βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου με βάση τις δυνατότητες της εποχής και τις πραγματικές ανάγκες της πόλης.
Η πραγματικότητα που βιώνουμε καθημερινά επιβάτες και εργαζόμενοι στου ΟΑΣΘ δεν χωράει άλλη αναμονή. Ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Παραθέτουμε ορισμένα στοιχεία που όλοι οι μηχανισμοί συκοφάντησης κρύβουν από το λαό της πόλης.
Ήξερες ότι:
- Την ώρα που ο λαός δεινοπαθεί στους δρόμους της πόλης, ο Οργανισμός ξοδεύει για υπηρεσίες leasing περίπου 3.000 ευρώ το μήνα/ανά λεωφορείο. Τα ενοικιαζόμενα λεωφορεία είναι ηλικίας άνω των 10 ετών. Με τα ίδια λεφτά ο ΟΑΣΘ σε βάθος 5ετιας θα αγόραζε καινούρια ιδιόκτητα λεωφορεία με τις κατάλληλες για την Ελλάδα προδιαγραφές και σε πολύ καλύτερη κατάσταση λειτουργίας. Έτσι αντί να θησαυρίζουν οι εταιρίες ενοικίασης και να ξοδεύονται τεράστια ποσά για λεωφορεία που δεν πληρούν τις προδιαγραφές που ορίζει η νομοθεσία, αντιμετωπίζοντας συχνές βλάβες, τα χρήματα του Ελληνικού λαού θα έπιαναν τόπο.
- Συνεχίζεται το ξεπούλημα των λεωφορειακών γραμμών στα ΚΤΕΛ (Θεσσαλονίκης, Σερρών, Κιλκίς, Χαλκιδικής) και τώρα το 1/3 του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ εκτελείτε από τους ιδιώτες με κόστος περίπου 25 εκ. ευρώ και με εργαζόμενους χαμηλά αμειβόμενους.
- Με τα χρήματα που δαπανώνται από το κράτος για τα ΚΤΕΛ και τα ενοικιαζόμενα λεωφορεία (αθροιστικά είναι κοντά στα 35 εκ. ευρώ το χρόνο), ο ΟΑΣΘ θα μπορούσε να εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο χωρίς εργολάβους, να επισκευάσει ή να αποκτήσει καινούρια λεωφορεία και να έχει εργαζόμενους με σταθερή και μόνιμη σχέση εργασίας.
- Οι “βολεμένοι” όπως παρουσιάζονται εργαζόμενοι τους ΟΑΣΘ έχουν υποστεί τα τελευταία χρόνια απώλειες μισθών που ξεπερνάνε το 25% και φτάνουν μέχρι και 40% στους οδηγούς. Ακριβώς όπως και ο εργαζόμενος λαός της πόλης από τον οποίο προσπαθούν να μας διαχωρίσουν.
- Σα να μην έφτανε αυτό μας ζητάνε σήμερα, σε συνθήκες που έχει εκτοξευτεί η ακρίβεια από τις πολιτικές της κυβέρνησης, να δεχτούμε κι άλλες απώλειες και να επιστρέψουμε στο κράτος υπέρογκα ποσά για μισθούς που λάβαμε με βάση τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας τους από το 2016. Εκεί που μας χρωστάγανε μας παίρνουν και το βόδι δηλαδή!
- Μέσα στην πανδημία οι “ευνοημένοι” εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ καταγράψαμε εκατοντάδες κρούσματα και θρηνήσαμε 9 νεκρούς από covid. Κυβέρνηση και διοίκηση για να “προστατέψει” επιβάτες και εργαζόμενους έβαλε σε κίνηση λεωφορεία χωρίς παράθυρα και με δυο πόρτες που λόγω covid λειτουργεί η μια για είσοδο- έξοδο επιβατών. Για να καλύψει τα κενά δεν περιόρισε την πληρότητα με ταυτόχρονη αύξηση των δρομολογίων ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός. Οι οδηγοί που βρίσκονταν για πολλές ώρες μέσα σε συνωστισμό “προστατεύονταν” από κορδέλες και νάιλον!
Αυτά συμβαίνουν τόσα χρόνια στον ΟΑΣΘ. Για να πετύχει το σχέδιό τους που είναι να απαλλαγεί το κράτος από το κόστος των συγκοινωνιών και να θησαυρίσουν ορισμένοι επιχειρηματίες, οι κυβερνώντες και οι διοικούντες απαξίωσαν τον Οργανισμό και βάφτισαν εχθρό τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ. Προσπαθούν να στρέψουν τους επιβάτες απέναντι στους εργαζόμενους. Δεν θα τους περάσει όμως. Οι εργαζόμενοι και ο λαός δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε!
Εργαζόμενοι και επιβάτες έχουμε κοινό συμφέρον να ανανεωθεί και να εκσυγχρονιστεί ο στόλος για να παρέχονται επαρκείς και ποιοτικές υπηρεσίες μεταφορών στο λαό της πόλης. Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ και ειδικά οι οδηγοί έχουμε κάθε συμφέρον οι επιβάτες μας να εξυπηρετούνται με ταχύτητα και ασφάλεια και τα λεωφορεία να μην είναι γεμάτα.
Έχουμε κοινό συμφέρον να αντιπαλέψουμε τα σχέδια παράδοσης του συγκοινωνιακού έργου (ΜΕΤΡΟ- Λεωφορεία ΟΑΣΘ) σε ιδιώτες για να μη γίνουν οι μεταφορές πανάκριβο εμπόρευμα για τους πολλούς και μέσο πλουτισμού για λίγους επιχειρηματίες.
Έχουμε κοινό συμφέρον σε κάθε κλάδο, σε κάθε επιχείρηση να παλέψουμε ενάντια στην ακρίβεια, για μείωση των τιμών των εισιτηρίων, για αυξήσεις μισθών, για βελτίωση των όρων δουλειάς.
Έχουμε κοινό συμφέρον οι εργαζόμενοι και οι οδηγοί του ΟΑΣΘ να μη δουλεύουν ατέλειωτες ώρες στο τιμόνι με κίνδυνο να εμπλακούν σε σοβαρά ατυχήματα. Να μη βγαίνουν στη σύνταξη στα βαθιά γεράματα.
Δεν παλεύουμε για το μαγαζάκι μας λοιπόν. Βάζουμε ψηλά στις διεκδικήσεις μας όλα όσα ταλαιπωρούν ολόκληρο το λαό της πόλης 365 μέρες το χρόνο, 24 ώρες την ημέρα. Γι’ αυτό νίκη στον αγώνα των εργαζόμενων είναι νίκη ολόκληρου του λαού της πόλης. Και για να νικήσουμε, εργαζόμενοι και επιβάτες πρέπει να σταθούμε στην ίδια μεριά. Με αλληλεγγύη και κοινή δράση μπορούμε να κερδίσουμε.
Επιτροπή αγώνα εργαζόμενων στον ΟΑΣΘ
Δείτε επίσης: Τροχαία: Έκοψε πάνω από 700 κλήσεις το Πάσχα στην Κεντρική Μακεδονία
- Έγκριση πρόσληψης ιατρικού προσωπικού στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας
- Οικονομικές προβλέψεις του Economist για το 2025: Οκτώ κρίσιμα γεγονότα
- Παναθηναϊκός: Ο θρίαμβος των καθυστερήσεων
- Οδηγίες του ΕΦΕΤ για την ασφαλή κατανάλωση τροφίμων κατά τις γιορτές των Χριστουγέννων
- Ενάρξεις συνομιλιών για συγχώνευση των Honda και Nissan