Το ενδιαφέρον της ΑΑΔΕ προσελκύουν ξανά οι influencers – Αμοιβές των 12.000 ευρώ και στημένες διαφημίσεις αμαξιών

Η φούσκα των λεγόμενων influencers φαίνεται ότι έχει προσελκύσει διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες προτίθενται να πληρώσουν μέχρι και 4.000 ευρώ για την έκθεση των αυτοκινήτων τους στις αναρτήσεις των instagrammers

Σύμφωνα με πληροφορίες του newsauto ενδιαφέρον έχουν ξεκινήσει να επιδεικνύουν πρόσφατα στελέχη της ΑΑΔΕ, για κάποιους μάνατζερ της Ελληνικής αγοράς αυτοκινήτων που επιλέγουν εγχώριους influencers, για να τραβήξουν τα βλέμματα στα προϊόντα τους.

Το ποιοι είναι ακριβώς οι influencers που επιλέχτηκαν στην Ελλάδα και τι κοινό τραβάνε μ’ αυτή την αμφιλεγόμενη -ιδιαίτερα για το αυτοκίνητο- προβολή, θα απασχολήσει σημαντικά τόσο τα ίδια τα στελέχη όσο και τους προϊσταμένους τους στην εφορία.

Άλλωστε η επιλογή ενός «πρεσβευτή» της μάρκας σου για παράδειγμα έναν αθλητή, τον οποίο και έχεις ενημερώσει σχετικά με το πως προβάλλεται σωστά ένα αυτοκίνητο και τι μηνύματα πρέπει να περάσει, πέρα του προϊόντος και άλλο έναν «άκυρο«, που από ρούχα, αναλαμβάνει να πιάσει τιμόνι, γιατί έχει πολλούς followers στον λογαριασμό του.

Ποικίλλουν τα παραδείγματα από social media «influencer» εταιρείας, που προβάλει με video το πόσο χαρούμενη είναι που οδηγεί αυτό το αυτοκίνητο, δίνοντας μηνύματα με τη λάθος θέση οδήγησης που είχε αλλά και την ζώνη ασφαλείας, που δεν χρησιμοποιούνταν, γιατί έκρυβε το… μπούστο.

Τους τελευταίους μήνες κάποιες εταιρείες έχουν δαπανήσει πολλές χιλιάδες ευρώ για να συμφωνήσουν με influencers να αναρτούν στα social media διάφορα θετικά σχόλια για τα μοντέλα τους, προσπαθώντας να παρασύρουν αγοραστές.

Στο πλαίσιο των νόμων της ελεύθερης αγοράς, τα πράγματα φυσικά ξέφυγαν γρήγορα και
πλέον οι influencers απαιτούν και 4.000 ευρώ για κάθε ανάρτηση που θα πραγματοποιούν, ενώ κάποιοι από αυτούς κάνουν και εκπτώσεις καθώς στις 3 αναρτήσεις το συνολικό ποσό που απαιτούν αγγίζει τις 10.000 ευρώ αντί για τις 12.000 ευρώ, που θα χρέωναν κανονικά.

Υποβαθμίζουν τα ίδια τους τα μοντέλα

Όμως το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τους influencers και τα αυτοκίνητα, σύμφωνα με στελέχη από τη διαφημιστική αγορά, έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα οχήματα αποτελούν ένα άκρως ιδιαίτερο προϊόν και δεν μπορούν να συμπεριληφθούν στα ενδύματα, εσώρουχα ή παπούτσια ή άλλα πολύ φθηνότερα προϊόντα που μπορεί να αγοράσει κανείς από το super market που προωθούν με τον τρόπο τους, οι ειδικοί των social media.

Άλλωστε ποιο σοβαρό καταναλωτή που είναι έτοιμος να δαπανήσει +25.000€ θα ενδιέφερε αν κάποιος Έλληνας influencer postαρει ένα αυτοκίνητο και τι έχει να πει για το συγκεκριμένο μοντέλο καθώς ως γνωστόν οι περισσότεροι καταναλωτές που ασχολούνται με το αυτοκίνητο είναι ενημερωμένοι και δεν περιμένουν να «συμβουλευτούν» τους influencers!

Επίσης σύμφωνα με καταγγελίες που έχουν γίνει στο newsauto.gr, πολλοί influencers «παραπλανούν» τους αναγνώστες παρουσιάζοντας τα αυτοκίνητά τους ως καινούργια στις αναρτήσεις τους και δεν αναγράφουν -ως οφείλουν από την αρχή διαφάνειας- ότι αποτελούν χορηγία από την εκάστοτε εταιρεία!

Από την άλλη μεριά οι εταιρείες αυτοκινήτων με αυτό τον τρόπο διαφήμισης υποβαθμίζουν τόσο πολύ τα μοντέλα τους καθώς τοποθετούνται ανάμεσα σε… σαμπουάν, εσώρουχα, μέχρι και σουβλάκια!

Είναι χαρακτηριστικό ότι, ζητήθηκε από τη «μαμά» εταιρεία προς την Ελληνική εισαγωγική να ανακαλύψει ανάλογους influencers στην Ελλάδα, ώστε να εγκρίνει «μπάτζετ» προς αυτή την προβολή. Τα στελέχη της εταιρείας, μη γνωρίζοντας κάποιους που να μπορούν να επηρεάζουν -για το προϊόν αυτοκίνητο- από social media, στράφηκαν σε γνωστή εταιρεία μετρήσεων, η οποία και πραγματοποίησε ψηφιακή μέτρηση, πάντα με παρονομαστή το αυτοκίνητο.

Τα τρία πρώτα αποτελέσματα που προέκυψαν, έδειξαν ως αυτοκινητικούς social media influencers (με τη μεγαλύτερη επιρροή δηλαδή) στην Ελλάδα συγκεκριμένους Δημοσιογράφους αυτοκινήτου, ενώ στην 4η θέση εμφανίστηκε ένας αθλητής του στίβου…

Φυσικά φοροδιαφεύγουν

Πέραν της παραπλάνησης λοιπόν που μπορεί να προκαλούν οι influencers στους οπαδούς τους έχει προκύψει ακόμη έναν τεράστιο θέμα που έχει να κάνει με την φοροδιαφυγή καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έχει διαπιστώσει εκτεταμένη φοροδιαφυγή σε τέτοιου τύπου διαφημίσεις.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Newsauto.gr τα στελέχη της ΑΑΔΕ εξετάζουν να περνούν από κόσκινο όλες οι αναρτήσεις των γνωστών ή λιγότερο γνωστών influencers και στη συνέχεια να γίνεται έλεγχος για να διαπιστωθεί αν έχει τελεστεί φοροδιαφυγή και το κράτος έχει χάσει χρήματα.

Δείτε επίσης: Βασίλης Μπισμπίκης: Πώς αντέδρασε όταν τον ρώτησαν για τη Δέσποινα Βανδή (vid)