Ελπιδοφόρα η αρχή της χρονιάς στην ΕΕ για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο η Tesla βρίσκεται σε κρίση

Ελπιδοφόρα η αρχή της χρονιάς στην ΕΕ για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο η Tesla βρίσκεται σε κρίση

Πτώση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, ενώ η ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να αναπτύσσεται παρά τις προκλήσεις. Κατά 2,6% μειώθηκαν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον πρώτο μήνα του έτους, μια τάση που δείχνει ανησυχητικά σημάδια για τον κλάδο. Η στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς την ηλεκτροκίνηση συνεχίζεται, παρά την καταβαράθρωση των πωλήσεων της Tesla, που φαίνεται να πλήττεται από τις πολιτικές τοποθετήσεις του ιδρυτή της, Ίλον Μασκ. Οι κατασκευαστές παραμένουν σε στάση αναμονής, καθώς την επόμενη εβδομάδα οι Βρυξέλλες αναμένεται να ανακοινώσουν ένα νέο κανονιστικό πλαίσιο, στοχεύοντας στην αναζωογόνηση του κλάδου και στην υλοποίηση ρεαλιστικών περιβαλλοντικών στόχων που έχει θέσει η ΕΕ.

Σύμφωνα με στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), 853.249 νέα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στην ΕΕ τον περασμένο μήνα, με την πλειονότητα των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών να παρουσιάζουν πτώση. Η Γαλλία είδε πτώση κατά 6,2%, η Ιταλία κατά 5,8%, και η Γερμανία κατά 2,8%, ενώ η Ισπανία αποτέλεσε εξαίρεση με αύξηση 5,3%.

Τα ηλεκτρικά οχήματα σημείωσαν αύξηση 34% στις πωλήσεις, όμως το μερίδιο αγοράς τους περιορίστηκε στο 10,9% το Ιανουάριο. Για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων της ΕΕ, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να κυμανθούν από 20% έως 25% το 2025. Οι κατασκευαστές, αν δεν πετύχουν τους στόχους, κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ.

Εν τω μεταξύ, η Tesla υπήρξε θύμα της πολιτικής τοποθέτησης του Μασκ, με τις πωλήσεις της να καταρρέουν κατά 50,3% τον Ιανουάριο. Η ανανέωση του Model Y αναμένεται να ενισχύσει τις πωλήσεις, αλλά η υψηλή τιμή του ενδέχεται να αποθαρρύνει τους καταναλωτές.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play