Ενδυνάμωση του ναυπηγικού τομέα στην Ελλάδα με 17 πλοία στον Σκαραμαγκά

Ενδυνάμωση του ναυπηγικού τομέα στην Ελλάδα με 17 πλοία στον Σκαραμαγκά

Η αναγέννηση του κλάδου της ναυπηγικής θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα με θετικό πρόσημο για την οικονομία και την ενίσχυση των θέσεων απασχόλησης.

Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν ήδη ξεκινήσει τις εμπορικές δραστηριότητές τους από τον Φεβρουάριο 2024 μετά την ανάληψη της ιδιοκτησίας τους από τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου.

Η διοίκηση της εταιρείας έχει δώσει έμφαση στην αναβάθμιση του εξοπλισμού, καθώς δεν είχαν γίνει βαριές συντηρήσεις τα τελευταία 15 χρόνια, αλλά και στο άνοιγμα της εμπορικής τους δραστηριότητας.

Έως σήμερα, στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχουν πραγματοποιηθεί ναυπηγικές εργασίες σε 17 πλοία, εκ των οποίων τρία γιοτ, 9 τάνκερ, 4 containers ship και 1 bulk carrier.

Το ναυπηγείο ολοκλήρωσε πρόσφατα με επιτυχία τις εργασίες που αφορούσαν την επισκευή αξονικού συστήματος σε δεξαμενόπλοιο τύπου Suezmax, αποδεικνύοντας την ηγετική του θέση στον τομέα των σύνθετων ναυπηγικών επισκευών.

Ο συγκεκριμένος τύπος πλοίου είναι το μεγαλύτερο που μπορεί να φιλοξενηθεί σε δεξαμενή στην Ελλάδα, και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι το μόνο που μπορεί να αναλάβουν τέτοιες επισκευές.

Η επισκευή αφορούσε στην εξάρμοση της προπέλας, του κατεστραμμένου τελικού άξονα και του ενδιάμεσου άξονα, με όλες τις εργασίες να ολοκληρώνονται εντός χρονοδιαγράμματος κατά τη διάρκεια του δεξαμενισμού του πλοίου.

Ήδη ομάδα σχεδιασμού και αναβάθμισης των ναυπηγείων έχει επικεντρωθεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της νέας εποχής, εστιάζοντας στις επισκευές πλοίων και κυρίως των μεγάλων Suezmax.

Οι δύο μεγάλες ναυπηγικές μονάδες που ανέλαβε ο Όμιλος ONEX, το Νεώριο της Σύρου και τα ναυπηγεία Ελευσίνας, έχουν πραγματοποιήσει έως σήμερα ναυπηγικές εργασίες σε 612 πλοία.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΝΕΧ Shipyards & Technologies, τα δύο ναυπηγεία είναι έτοιμα να αναλάβουν την κατασκευή πλοίων.

Η κυβέρνηση έχει αγκαλιάσει το εγχείρημα και το όραμα για την αναβίωση του κλάδου, που είναι πλέον εθνική προτεραιότητα.

Η Ελλάδα θα πρέπει να θωρακίσει τον κλάδο στο πλαίσιο της ανθρακοποίησης της ναυτιλίας, αναφερόμενος στις επενδυτικές ανάγκες για τη ναυτιλία.

Συνολικά, η ναυπηγική δραστηριότητα στον ΟΛΠ παρουσίασε σημαντική αύξηση, με 255 πλοία να πραγματοποιούν εργασίες ή δεξαμενισμό μέχρι τον Ιούνιο του 2024.

Το 2023, 424 πλοία πραγματοποίησαν ναυπηγική δραστηριότητα στον ΟΛΠ, σημειώνοντας αύξηση 3,6% σε σχέση με το 2022.

Συμπληρωματικά, οι συνολικές ημέρες πληρότητας αυξήθηκαν κατά 10%.

Σημαντική η πρόοδος στις επενδύσεις για την αναβάθμιση των υποδομών.

©

Loading