Επενδύσεις και νέες συνδέσεις σιδηροδρόμων στην Ευρώπη προμηνύουν ταχεία και προσιτή κινητικότητα. Με αυξανόμενο ενδιαφέρον για επενδύσεις στους σιδηροδρόμους της Ευρώπης, αναμένονται γρήγορες και προσιτές μετακινήσεις ανάμεσα σε κορυφαίες ευρωπαϊκές πόλεις. Η Ferrovie dello Stato (FS) σχεδιάζει μέχρι το 2029 τη σύνδεση του Λονδίνου με το Μιλάνο μέσω Παρισιού, ανταγωνιζόμενη την Eurostar. Η Eurostar διατηρεί μονοπώλιο στις διαδρομές αυτές από την έναρξη λειτουργίας της το 1994, και τώρα αντιμετωπίζει προκλήσεις από νέους παίκτες στην αγορά.
Η FS προγραμματίζει επενδύσεις 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, ενώ ο Richard Branson μέσω της Virgin Group επιδιώκει να συγκεντρώσει 800 εκατομμύρια ευρώ για την είσοδό του στο σιδηροδρομικό δίκτυο του Καναλιού της Μάγχης. Η εμφάνιση της FS και της Virgin Group ως κύριοι διεκδικητές υποδηλώνει μια σημαντική μεταβολή στο τοπίο των σιδηροδρομικών υπηρεσιών.
Το νέο δρομολόγιο θα περιλαμβάνει τρένα υψηλής ταχύτητας, εμπνευσμένα από τα Frecciarossa της Ιταλίας. Η FS έχει επίσης επεκτείνει τις εξετάσεις για τη σύνδεση των τρένων μέσω της σήραγγας που διαχειρίζεται η Getlink. Εξετάζονται και άλλες επεκτάσεις προς Γαλλία και Βρετανία, με στόχο τη σύνδεση περισσότερων πόλεων, όπως η Λυών και η Μασσαλία.
Η FS κατέχει ήδη μερίδιο 30% στην Avanti West Coast, ένα από τους κυριότερους σιδηροδρομικούς φορείς της Βρετανίας, που συνδέει σημαντικές πόλεις της χώρας. Η στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών έχει μειώσει τις τιμές των εισιτηρίων, καθιστώντας τα τρένα μια ελκυστική εναλλακτική λύση στα αεροπορικά ταξίδια.
Πηγή περιεχομένου: in.gr