Αναλυτική μελέτη για τις πολιτικές διαφημίσεις στο TikTok και την παραπληροφόρηση ενόψει εκλογών στις ΗΠΑ. Λίγες εβδομάδες πριν από τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, το TikTok ενέκρινε διαφημίσεις που περιείχαν προεκλογική παραπληροφόρηση, παρόλο που έχει απαγορεύσει το πολιτικό περιεχόμενο. Η Global Witness εξέτασε τα αντανακλαστικά των social media κατασκευάζοντας διαφημίσεις για να ελέγξει πόσο καλά λειτουργούν τα συστήματα στον εντοπισμό προεκλογικής παραπληροφόρησης.
Η ομάδα, η οποία είχε κάνει παρόμοια έρευνα πριν από δύο χρόνια, διαπίστωσε ότι οι εταιρείες, ιδίως το Facebook, έχουν βελτιώσει τα συστήματα ελέγχου του περιεχομένου τους από τότε. Ωστόσο, κατηγόρησε το TikTok ότι ενέκρινε τέσσερις από τις οκτώ διαφημίσεις που περιείχαν ψευδή στοιχεία σχετικά με τις εκλογές. Οι διαφημίσεις δεν εμφανίστηκαν ποτέ στο TikTok, καθώς η Global Witness τις απέσυρε πριν βγουν στον αέρα.
Τέσσερις διαφημίσεις εγκρίθηκαν λανθασμένα κατά το πρώτο στάδιο της μετριοπάθειας, αλλά δεν έτρεξαν στην πλατφόρμα μας, δήλωσε ο εκπρόσωπος του TikTok, Ben Rathe. Δεν επιτρέπουμε την πολιτική διαφήμιση και θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε αυτή την πολιτική σε συνεχή βάση.
Το Facebook της Meta Platforms Inc. τα πήγε πολύ καλύτερα, εγκρίνοντας μόνο μία από τις οκτώ διαφημίσεις, σύμφωνα με την έκθεση. Η Meta δήλωσε ότι η συγκεκριμένη έκθεση είναι εξαιρετικά περιορισμένη και δεν αντικατοπτρίζει την πρακτική της σε κλίμακα, ωστόσο αναγνωρίζει την ανάγκη για συνεχή βελτίωση στην επιβολή πολιτικών.
Το YouTube της Google, από την πλευρά του, εγκρίνοντας τέσσερις διαφημίσεις, καθόρισε επίσης αυστηρές διαδικασίες ελέγχου για την αποφυγή δημοσιοποίησης παραπλανητικού περιεχομένου. Η Global Witness ζήτησε περισσότερα στοιχεία ταυτότητας από τους χρήστες πριν δημοσιεύσει τις διαφημίσεις, παύοντας τον λογαριασμό τους εάν δεν τα προσκόμιζαν.
Οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης διατηρούν σχεδόν πάντα αυστηρότερες πολιτικές για τις πληρωμένες διαφημίσεις, συγκριτικά με τις κανονικές αναρτήσεις των χρηστών. Οι διαφημίσεις που υποβλήθηκαν από την Global Witness περιλάμβαναν ψευδείς ισχυρισμούς σχετικά με τις εκλογές, προκειμένου να καταστραφούν οι διαδικασίες ψηφοφορίας.
Ο εκπρόσωπος του TikTok και πάλι επεσήμανε τη δέσμευση της πλατφόρμας στην έμπρακτη εφαρμογή της πολιτικής κατά των πολιτικών διαφημίσεων. Αυτή η υπόθεση αναδεικνύει την ανησυχία για την παραπληροφόρηση και τη διαφάνεια στα social media ενόψει σημαντικών εκλογών.