Αναλυτική επισκόπηση της εκμετάλλευσης που υφίστανται οι χρήστες από τα dating apps, μέσω εθιστικού σχεδιασμού και στρατηγικής marketing. Τα dating apps είναι διαδικτυακές υπηρεσίες που προορίζονται για ανθρώπους που επιζητούν έναν ερωτικό σύντροφο. Σύμφωνα με τον Guardian, παρουσιάζουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τον τζόγο, σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να προκαλούν εθισμό. Αν και ορισμένες εφαρμογές, όπως το Hinge, διατείνονται ότι προσφέρουν μια εναλλακτική στον εθισμό, οι επικριτές του σύγχρονου dating επισημαίνουν ότι αυτές οι εφαρμογές εκμεταλλεύονται τους χρήστες τους.
Ευρέως διαδεδομένες εφαρμογές όπως το Tinder και το Bumble έχουν σχεδιαστεί όχι για να διαγράφονται, αλλά για να κρατούν τους χρήστες δέσμιους, προκειμένου να δημιουργούν έσοδα. Ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι οι πλατφόρμες αυτές προωθούν συνεχώς πρόσθετες πληρωμές, παρομοιάζοντας τα στοιχεία του business model τους με την μορφή τζόγου. Στη Βρετανία, τουλάχιστον 4,4 εκατομμύρια ενήλικες χρησιμοποιούν υπηρεσίες γνωριμιών, με ετήσια έσοδα ύψους 150 εκατομμυρίων λιρών.
Η Match Group, η μητρική εταιρεία πολλών δημοφιλών dating apps, ελέγχει το 60% της αγοράς της Βρετανίας. Η στρατηγική marketing περιλαμβάνει τη χρήση αλγορίθμων που ενδιαφέρονται περισσότερο για την παραμονή των χρηστών στις πλατφόρμες, παρά για την πραγματική τους σύνδεση. Οι μελέτες δείχνουν ότι οι συχνές και απρόβλεπτες ανταμοιβές που προσφέρουν οι αλγόριθμοι ενδέχεται να υποκινούν τον εθισμό, ενισχύοντας την επιχειρηματική τους εκμετάλλευση.