Η ευρωπαϊκή αεροπορική αγορά εξελίσσεται με την ενοποίηση να φέρνει μεγάλες αλλαγές μέχρι το 2025. Η πολυαναμενόμενη ενοποίηση του ευρωπαϊκού αεροπορικού κλάδου προχωράει με ταχύτητα, με στόχο τη δημιουργία ισχυρών ανταγωνιστών ικανών να αντιπαρατεθούν στους αμερικανικούς και ασιατικούς κολοσσούς. Όλα δείχνουν ότι μέχρι το τέλος του 2025, οι ισορροπίες στην ευρωπαϊκή αεροπορία θα έχουν αλλάξει ριζικά. Οι διαρκείς εξαγορές υποδεικνύουν ότι οι κύριες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, όπως οι IAG (International Airlines Group), Air France-KLM και Lufthansa, θα αποκτήσουν τον έλεγχο των τελευταίων κρατικών αεροπορικών εταιρειών.
Στην Ισπανία, το πιο σημαντικό ζήτημα αυτή τη στιγμή είναι η πώληση του 20% των μετοχών της Air Europa, η οποία είναι προς διάθεση από την Globalia. Η οικογένεια Ιδάλγο αναζητά στρατηγικό εταίρο που θα ενισχύσει την οικονομική σταθερότητα της Air Europa, η οποία υπέστη σοβαρό πλήγμα από την πανδημία. Παρά τις προκλήσεις, η Air Europa παραμένει ελκυστική, καθώς το 2024 σημείωσε τη μεγαλύτερη οικονομική της επιτυχία.
Δύο μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, η Lufthansa και η Air France-KLM, είναι οι βασικοί διεκδικητές του ποσοστού αυτού. Η Lufthansa στοχεύει να εδραιώσει τη θέση της στη Νότια Ευρώπη, ενώ η Air France-KLM συνεργάζεται με τη Delta Airlines. Με τον ανταγωνισμό να εντείνεται, οι στρατηγικές συνεργασίες αναμένονται να διαμορφώσουν τη νέα εικόνα της αγοράς.
Η Lufthansa πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά του 41% της ITA Airways, ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της στην κεντρική Ευρώπη. Παράλληλα, η κυβέρνηση της Πορτογαλίας σχεδιάζει την ιδιωτικοποίηση της TAP Air Portugal, προσελκύοντας επενδυτές όπως η IAG και η Air France-KLM. Η διαδικασία αυτή αναμένεται να ξεκινήσει την άνοιξη του 2025, με τον στόχο να διατηρηθούν οι στρατηγικές πτήσεις της TAP προς τη Βόρεια Αμερική και τη Βραζιλία.
Εν μέσω αυτής της αναδιάρθρωσης, οι χαμηλού κόστους αερομεταφορείς όπως η easyJet και η Ryanair συνεχίζουν να επεκτείνονται, ενώ η Wizz Air αντιμετωπίζει οικονομικές προκλήσεις. Η συγκέντρωση στην ευρωπαϊκή αεροπορική αγορά συνεχίζεται, με τις κύριες εταιρείες να αναδιαμορφώνουν το τοπίο μέχρι το τέλος του 2025.
Πηγή περιεχομένου: in.gr