Στα 837,9 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι ενοποιημένες πωλήσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το εννεάμηνο του 2019 έναντι 1,020 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2018, μειωμένες κατά 17,9%, κυρίως λόγω των μειωμένων εσόδων του κατασκευαστικού τομέα.
Η λειτουργική κερδοφορία προ αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων (EBITDA) του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαμορφώθηκε σε 209,4 εκατ. ευρώ, έναντι 221,7 εκατ. ευρώ την περσινή περίοδο, μειωμένη κατά 5,5% λόγω της επίδρασης των μειωμένων κατασκευαστικών εσόδων.
Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε κέρδη 70,2 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 59,1 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εννεάμηνο 2018, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά την αφαίρεση των φόρων και των δικαιωμάτων μειοψηφίας, διαμορφώθηκαν σε κέρδη 32,7 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 19,1 εκατ. ευρώ το περυσινό έτος, αυξημένα κατά 71,2%, επηρεασμένα θετικά και από τις αποτιμήσεις δευτερογενών παραγώγων.
Η επίδραση στην καθαρή θέση των ζημιών κυρίως λόγω αποτιμήσεων των παραγώγων αντιστάθμισης ταμειακών ροών, μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, ανήλθε σε μείον 5,4 εκατ. ευρώ.
Στον τομέα της ενέργειας από ανανεώσιμες και θερμικές πηγές, τα έσοδα ανήλθαν σε 195,6 εκατ. ευρώ, έναντι 164 εκατ. ευρώ και ήταν αυξημένα κατά 19,3%, ενώ η λειτουργική κερδοφορία προ αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων (EBITDA) του τομέα ανήλθε σε 132,3 εκατ. ευρώ έναντι 114,9 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 15,1%.
Στον τομέα των παραχωρήσεων, τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 137,4 εκατ. ευρώ έναντι 141 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2018, ενώ η λειτουργική κερδοφορία προ αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων (EBITDA) διαμορφώθηκε στα 72,4 εκατ. ευρώ έναντι 72,9 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ελέγχει πλέον το 100% των μετοχών των Παραχωρήσεων «Νέα Οδός – Ιόνια Οδός» και «Κεντρική Οδός – Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας» και διατηρεί συμμετοχή 17% στην Ολυμπία Οδό.
Ο κατασκευαστικός τζίρος για τρίτους διαμορφώθηκε σε 494 εκατ. ευρώ έναντι 700 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2018. Το τρέχον κατασκευαστικό ανεκτέλεστο του Ομίλου παραμένει στο υψηλό επίπεδο των περίπου 1,7 δισ. ευρώ, διατηρώντας τις προοπτικές υγιούς κατασκευαστικής δραστηριότητας και υψηλών ταμειακών ροών στις επόμενες περιόδους.
Ο συνολικός καθαρός τραπεζικός δανεισμός διαμορφώθηκε στα 1.430 εκατ. ευρώ έναντι 1.327 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2018 κυρίως λόγω των επενδυτικών δαπανών στον τομέα των ΑΠΕ. Συγκεκριμένα τα χρηματικά διαθέσιμα μη συμπεριλαμβανομένων δεσμευμένων καταθέσεων ποσού 47 εκατ. ευρώ στο τέλος του εννεαμήνου, ανέρχονταν σε 517 εκατ. ευρώ, ενώ ο συνολικός δανεισμός σε 1.947 εκατ. ευρώ.