Η γερμανική οικονομία βιώνει σοβαρή κρίση λόγω προβλημάτων στην αυτοκινητοβιομηχανία και εξωτερικών πιέσεων. Με τη γερμανική οικονομία να βρίσκεται σε κομβικό σημείο, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία κάποτε θεωρούνταν η «ατμομηχανή» της Ευρώπης, κινείται προς την καταστροφή. Ο επόμενος καγκελάριος θα κληρονομήσει την «τέλεια καταιγίδα» που πλήττει την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς αντιμετωπίζει έναν εμπορικό πόλεμο με τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπως αναφέρει το Politico. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος περιλαμβάνουν το υψηλό κόστος παραγωγής, την πτώση της ζήτησης και την ανάγκη μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα, τομέας στον οποίο η Γερμανία δεν κατέχει την κρίσιμη τεχνολογία μπαταριών.
Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται υπό τεράστια πίεση, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μειώνονται και οι πωλήσεις στην Κίνα υποχωρούν. Η Volkswagen ζήτησε μείωση μισθών κατά 10% και κλείσιμο τριών εργοστασίων στην Γερμανία, ενώ το ενεργειακό κόστος έχει εκτοξευθεί από την αρχή του πολέμου στην Ουκρανία, ενισχύοντας την εξάρτηση της Γερμανίας από το ρωσικό πετρέλαιο.
Οι επικείμενες εκλογές προσθέτουν ακόμα μεγαλύτερη πίεση στην κατάσταση, με τα προβλήματα στην αυτοκινητοβιομηχανία να αποτελούν βασικό παράγοντα που θα μπορούσε να οδηγήσει σε εκλογική ήττα του καγκελάριου Όλαφ Σολτς. Ανεξαρτήτως του ποιος θα αναλάβει τη θέση του, είναι δύσκολο να αναμένονται άμεσες λύσεις για τα οξυμένα προβλήματα του κλάδου.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι αντιμέτωπη με προκλήσεις που αφορούν την ίδια της την ύπαρξη, καθώς αναζητά τον τρόπο να ανταγωνιστεί τους κινέζους ανταγωνιστές και να επαναφέρει την αυτοκινητοβιομηχανία ως κινητήρια δύναμη της γερμανικής οικονομίας.
Πηγή περιεχομένου: in.gr