Το άρθρο αναδεικνύει τη σύνθεση του Γιώργου Σεφέρη και την πολιτική σημασία της Ορέστειας του Αισχύλου. Το πρόσφατο άρθρο μας αφιερωμένο στη μνήμη του διακεκριμένου Δημήτρη Ροντήρη φέρνει στο προσκήνιο σημαντικές πτυχές της καλλιτεχνικής του προσφοράς. Κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου, ήταν ο πρώτος που τολμούσε να ανεβάσει ολόκληρη την Ορέστεια του Αισχύλου, μια παράσταση διάρκειας τεσσάρων ωρών χωρίς καμία περικοπή. Αυτή η παράσταση αναδείκνυε ένα σημαντικό πολιτικό μήνυμα που αφορούσε την ισορροπία και τη συμφιλίωση, γεγονός που ακούστηκε έντονα τον Σεπτέμβριο του 1949, όταν ο Εμφύλιος ολοκληρώθηκε. Η λέξη Μητραλοίας έγινε σημείο αναφοράς στη γλώσσα της Δεξιάς, καθώς στο Ηρώδειο, ο μητροκτόνος Ορέστης αθωωνόταν, μια πράξη που καταδεικνύει την τόλμη και την ανάγκη για πολιτική αντίθεση.
Για τον Ορέστη, γιο του Αγαμέμνονα και της Κλυταιμνήστρας, που καταδιώκεται από τις Ερινύες και αθωώνεται από τον Άρειο Πάγο χάρη στην ψήφο της Αθηνάς, ο Γιώργος Σεφέρης δημιούργησε τη ποιητική σύνθεση Μυθιστόρημα. Ο μονόλογος του ήρωα, εκφράζει τη βαρύτητα της μοίρας του υπό την επιρροή των Ευμενίδων, αναδεικνύοντας την ένταση και την εσωτερική πάλη του.
Στη σφενδόνη του Ορέστη, περιγράφεται η αγωνία και η αβεβαιότητα που τον διακατέχει, με τα γόνατα του να λυγίζουν «εύκολα σαν το θέλουν οι θεοί», υποδηλώνοντας ότι καμία δύναμη δεν μπορεί να τον απελευθερώσει από τις προκαταλήψεις και τις δοκιμασίες της ζωής.
Πηγή περιεχομένου: in.gr