“ H Forum ήταν, είναι και θα παραμείνει εταιρεία διοργάνωσης εκθέσεων” σημειώνει σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της εταιρίας Νίκος Χουδαλάκης, με αφορμή την εφετεινή διοργάνωση της τουριστικής έκθεσης Xenia 2019, που άνοιξε σήμερα τις πύλες της στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo στο αεροδρόμιο της Αθήνας.
Στην παρέμβαση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Forum, της διοργανώτριας της Xenia, αλλά και άλλων διεθνών εκθέσεων, όπως Horeca, Αrtosa κλπμ εστιάζοντας στην επόμενη ημέρα της Forum, μετά και την στρατηγική συμφωνία με τον γερμανικό εκθεσιακό οργανισμό Nurnberg Messe, αναφέρει τα εξής:
“ Αυτό που μπορούμε να πούμε ότι έχει «κλειδώσει» με ακόμα πιο σταθερό τρόπο είναι η απόφασή μας να επεκταθούμε ακόμα περισσότερο στην εκθεσιακή αγορά, με νέα brands, φυσικά μετά από ενδελεχή μελέτη των δεδομένων συγκεκριμένων κλάδων της ελληνικής οικονομίας”.
Aναφερόμενος στην εφετινή Xenia, ο κ. Χουδαλάκης επεσήμανε ότι θα προσφέρει ένα πολυδιάστατο φάσμα εμπειριών και ευκαιριών στο σύγχρονο συνειδητοποιημένο Έλληνα ξενοδόχο. “Μιλάμε για ένα εκθεσιακό brand που τόσο σε επίπεδο εθνικής πολιτικής για τον Τουρισμό, όσο και σε επίπεδο επαγγελματισμού των συμμετεχόντων ανήκει ξεκάθαρα στην ελίτ των εκθεσιακών «προϊόντων»”, αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης.
Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τη Forum μετά και τη στρατηγική συμφωνία μεταξύ του εκθεσιακού Οργανισμού Nurnberg Messe;
Η είσοδος του Nurnberg Messe Group στον ελληνικό εκθεσιακό χάρτη δεν μπορεί παρά να σημαίνει ένα πράγμα: επικύρωση της εμπιστοσύνης που δείχνει η κραταιά γερμανική οικονομία στον κλάδο των εκθέσεων στη χώρα μας. Το γεγονός μάλιστα ότι ο Εκθεσιακός Οργανισμός της Νυρεμβέργης ανήκει κατά το ήμισυ στο Κρατίδιο της Βαυαρίας και κατά το ήμισυ στην πόλη της Νυρεμβέργης εξάρει έτι περαιτέρω τη βαρύτητα αυτής της στρατηγικής επένδυσης. Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι η επιχειρηματική φιλοσοφία του Nurnberg Messe Group βασίζεται στις μακροχρόνιες σταθερές επενδύσεις, και όχι σε εξαγορές εταιρειών με στόχο τη μεταπώλησή τους για επιπλέον κέρδος. Επομένως ήρθαν για να μείνουν. Και αυτό κάνουν σε κάθε χώρα στην οποία επεκτείνονται. Το χαρτοφυλάκιό τους τους κατατάσσει στις 12 μεγαλύτερες εταιρείες διοργάνωσης εκθέσεων στον κόσμο, με 120 κλαδικές διεθνείς εκθέσεις και συνέδρια, με περισσότερους από 1.000 συνεργάτες σε 11 σημεία του πλανήτη, με δίκτυο αντιπροσώπων οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε περισσότερες από 119 χώρες, καθώς και με 15 θυγατρικές και εταιρείες συμμετοχών. Μιλάμε δηλαδή για έναν εκθεσιακό γίγαντα, του οποίου η Forum αποτελεί πλέον τη μεγαλύτερη θυγατρική παγκοσμίως. Από τη δική μας πλευρά, μέσα στην οικονομική λαίλαπα της τελευταίας δεκαετίας, αντί να αναδιπλωθούμε, εφαρμόζοντας μια συντηρητική στρατηγική επιχειρείν, άσκησε δυναμική πολιτική ανάπτυξης, εμπλουτίζοντας την ατζέντα μας με νέα εκθεσιακά brands, όπως η Food Expo, το Athens Coffee Festival, το Bio Festival, η Χenia και πολύ πρόσφατα η Food Tech, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην αξία και το εύρος της ελληνικής εκθεσιακής αγοράς. Αυτή η επιτυχής σύντηξη των δύο εταιρειών, που ενώνει σε ένα κοινό όχημα τις αρετές και τα μεγέθη των δύο εταιρειών, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει για το εγχώριο εκθεσιακό γίγνεσθαι, στο οποίο ήδη πρωταγωνιστούμε.
Έχει αλλάξει κάτι στη δραστηριότητα της εταιρείας;
Το management της εταιρείας παραμένει εξ ολοκλήρου στην ελληνική διοίκηση, καθώς είναι αυτή που με χρηστή διαχείριση και μελετημένη στρατηγική έχτισε τα θεμέλια της σημερινής αριστείας της Forum. Όσον αφορά τη δραστηριότητα της εταιρείας, η Forum ήταν, είναι και θα παραμείνει εταιρεία διοργάνωσης εκθέσεων. Αυτό που μπορούμε να πούμε ότι έχει «κλειδώσει» με ακόμα πιο σταθερό τρόπο είναι η απόφασή μας να επεκταθούμε ακόμα περισσότερο στην εκθεσιακή αγορά, με νέα brands, φυσικά μετά από ενδελεχή μελέτη των δεδομένων συγκεκριμένων κλάδων της ελληνικής οικονομίας.
Στην παρουσίαση της συνεργασίας είχατε αναφέρει ότι σχεδιάζετε από κοινού τα επόμενα βήματα, για μια νέα πορεία εξωστρέφειας και διεθνούς ανάπτυξης.
Σαφώς, μας δίνεται τώρα πολύ πιο «απλόχερα» η ευκαιρία να διεθνοποιήσουμε ακόμα περισσότερο τις υφιστάμενες εκθέσεις μας και να εισχωρήσουμε και σε νέους κλάδους. Αυτό που στην ουσία αποτελεί το επόμενο μεγάλο στοίχημα για μας είναι να συμβάλουμε, στο πλαίσιο ενός εθνικού πλάνου, στο να μετατραπεί η χώρα μας σε διεθνές εκθεσιακό hub, ιδιαίτερα για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Η εξωστρέφεια αποτελεί για τη Forum -και σίγουρα πρέπει να αποτελεί και για την ελληνική οικονομία- το όχημα που θα μας ξαναβάλει στις ράγες της ανάπτυξης.
Τι περιλαμβάνει το σκέλος της εξωστρέφειας; Έχετε δείγματα γραφής;
Είμαστε η πρώτη και μοναδική εταιρεία διοργάνωσης εκθέσεων στην Ελλάδα -και από τις ελάχιστες παγκοσμίως- που έχουμε δημιουργήσει μια ειδική ιντερνετική πλατφόρμα υποστήριξης των δράσεων της εξωστρέφειας. Συγκεκριμένα, δημιουργήσαμε το matchmaking platform όπου οι εκθέτες μπορούν, αφού λάβουν τον κωδικό τους από εμάς, να συνδεθούν και να «ανεβάσουν» το εταιρικό τους προφίλ, βίντεο και φωτογραφίες των εγκαταστάσεών τους, πληροφορίες για τα προϊόντα τους και τη δυναμικότητα της παραγωγής τους. Έτσι, οι περισσότεροι από 1.000 επιλεγμένοι VIP hosted buyers μπορούν να συνδεθούν και εκείνοι με τη σειρά τους και με βάση τις προτιμήσεις τους να αναζητήσουν ό,τι τους ενδιαφέρει και να κλείσουν απευθείας ραντεβού με τον εκθέτη επιλέγοντας την ώρα και την ημέρα που θα τον συναντήσουν κατά τη διάρκεια της έκθεσης.
Τι σημαίνει για τη Forum η διοργάνωση της Xenia; Πώς είναι φέτος οι συμμετοχές;
Η Xenia είναι ένα ανεκτίμητο «κομμάτι της συλλογής μας». Πέρα από το γεγονός ότι φέρει ένα ιδιαίτερα βαρύ ιστορικό φορτίο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, είναι μια έκθεση premium, 100% στοχευμένη στον ξενοδοχειακό κλάδο, εξ ου και οι προσδοκίες των επιχειρηματιών, της προμηθευτικής αγοράς, των φορέων, της επιστημονικής κοινότητας είναι ιδιαίτερα υψηλές, τόσο σε επίπεδο διοργάνωσης όσο και σε επίπεδο περιεχομένου. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Ελληνικός Τουρισμός παίζει με όρους πρωταθλητισμού σε παγκόσμια κλίμακα, μπορεί να κατανοήσει κανείς το βάρος της ευθύνης που μας αναλογεί ως διοργανωτές της Xenia. Η πρώτη φορά που «υπογράψαμε» την Xenia ως διοργανωτές, το 2017, ήταν για μας το απόλυτο τεστ αποτελεσματικότητας και υψηλής οργανωτικής απόδοσης. Φέτος, και πάλι οι συμμετοχές των εκθετών ξεπερνούν τις 500 -μιλάμε για ό,τι πιο ποιοτικό και σύγχρονο έχει να προσφέρει η προμηθευτική αγορά, ενώ οι επισκέπτες αναμένεται να ξεπεράσουν τις 40.000.
Τι καθιστά την Xenia διαφορετική από τις άλλες εκθέσεις;
Το γεγονός ότι είναι ένα ιστορικά καταξιωμένο brand, που ζει πλέον μια δεύτερη εποχή αναγέννησης, παράλληλα με την άνθηση του ελληνικού τουρισμού. Αυτό είναι η μεγάλη εικόνα. «Ζουμάροντας» τώρα στο προφίλ των εκθετών και του επισκεπτικού κοινού της έκθεσης, εντοπίζει κανείς επιχειρηματικές και επαγγελματικές «οντότητες» με πολύ βαθιά συνείδηση της εθνικής και της οικονομικής αξίας του κλάδου στον οποίο ανήκουν, με αποτέλεσμα οι απαιτήσεις όλων να ανεβαίνουν κατακόρυφα. Μιλάμε δηλαδή για ένα εκθεσιακό brand που τόσο σε επίπεδο εθνικής πολιτικής για τον Τουρισμό, όσο και σε επίπεδο επαγγελματισμού των συμμετεχόντων ανήκει ξεκάθαρα στην ελίτ των εκθεσιακών «προϊόντων».
Πώς η ανάπτυξη του τουρισμού έχει συμβάλει στην ανάπτυξη της Forum;
Από την εκκίνηση της HORECA το 2006, ο ελληνικός Τουρισμός και η Forum διάγουν βίους παράλληλους. Τότε, 14 χρόνια πριν ήταν το τέλειο momentum για τη γέννηση μιας έκθεσης που να αγκαλιάζει και να υπηρετεί την περιόδο προόδου που ξεκινούσε για τη Φιλοξενία στην Ελλάδα. Την τελευταία 5ετία, η άνοδος του Τουρισμού και η έλευση εκατομμυρίων τουριστών στη χώρα μας αυξάνει δραματικά τις ανάγκες για βελτίωση των υπηρεσιών και των υποδομών των τουριστικών καταλυμάτων. Έτσι, ένας αέναος κύκλος τίθεται σε λειτουργία αφού οι ξενοδόχοι αναζητούν στοχευμένες λύσεις και η προμηθευτική αγορά έχει την ανάγκη να έρθει μαζικά σε επαφή μαζί τους. Και σε αυτό το momentum η Forum ήταν παρούσα, κατανοώντας την αδήριτη πλέον ανάγκη για μια έκθεση 100% στοχευμένη στον ξενοδοχειακό κλάδο. Έτσι, αναλάβαμε την επανεκκίνηση της ιστορικής έκθεσης Xenia, που αποτελεί καταλληλότερος τρόπος και χρόνος από τη συνεύρεση της προμηθευτικής αγοράς και των Ελλήνων ξενοδόχων. Με αυτή την έννοια, ναι, η ανάπτυξη του Τουρισμού τροφοδοτεί το εκθεσιακό μας portfolio κι εμείς με τη σειρά μας επιστρέφουμε στον ξενοδοχειακό κλάδο όλα όσα έχει ανάγκη για να αντεπεξέλθει στις σύγχρονες απαιτήσεις για υποδομές και υπηρεσίες.
Τι καινοτομία έχει να επιδείξει εφέτος στους επισκέπτες και συμμετέχοντες;
Στοχεύοντας στη συνεχή βελτίωση της ιστορικής αυτής έκθεσης, στην παροχή ακόμα πιο υψηλών υπηρεσιών προς τους εκθέτες αλλά και την παροχή ποιοτικής πληροφόρησης προς τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις του πιο δραστήριου κλάδου της ελληνικής οικονομίας ανανεώνουμε και φέτος ακόμα περισσότερο τις οργανωτικές δομές της έκθεσης και την εμπλουτίζουμε με ακόμα πιο στοχευμένα και καινοτόμα project. Συγκεκριμένα, η Xenia 2019 θα φιλοξενήσει για τρίτη χρονιά το Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας, όπου θα αναλυθούν όλες οι τάσεις στην διεθνή φιλοξενία αλλά και το Digi Hotel, όπου θα παρουσιαστούν όλες οι σύγχρονες εξελίξεις και πρακτικές του digital world στη βιομηχανία της Φιλοξενίας. Τέλος, όλα τα τελευταία δεδομένα στους τομείς της τεχνολογίας, εσωτερικής διακόσμησης, αρχιτεκτονικής, δόμησης, και αειφορίας θα παρουσιαστούν αποκλειστικά στο φιλόδοξο και καινοτόμο project Hotel Megatrends by Xenia 2019. Στο πλαίσιο του Megatrends, που αποτελεί για μας στολίδι της έκθεσης, πέντε φημισμένοι αρχιτέκτονες και designers θα παρουσιάσουν πέντε καινοτόμα concepts χώρων φιλοξενίας σε μια επιφάνεια 355 τ.μ., τοποθετώντας την αρχιτεκτονική και το design στο επίκεντρο ως βασικά εργαλεία δημιουργίας υπόβαθρου αξέχαστων εμπειριών. Επίσης το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής, αποδεικνύοντας εμπράκτως τον ενεργό του ρόλο στην ουσιαστική σύνδεση της Ελληνικής Αρχιτεκτονικής με την Ελληνική Ξενοδοχεία, συμμετέχει για πρώτη φορά στην έκθεση Xenia. Συγκεκριμένα επιμελείται τον σχεδιασμό και κατασκευή του Architects Lounge, ενός χώρου όπου θα παρουσιαστεί μια ιδιαίτερη έκθεση φωτογραφίας στην οποία θα αποτυπώνεται η σχέση της Ελληνικής Αρχιτεκτονικής με το Ελληνικό Ξενοδοχείο, μέσα από μια ιστορική αναδρομή. Παράλληλα το Architects Lounge αποσκοπεί να μετατραπεί κατά τη διάρκεια της έκθεσης, σε ένα σημείο συνάντησης και ανταλλαγής απόψεων του κόσμου Αρχιτεκτονικής & Design αλλά και networking μεταξύ αρχιτεκτόνων και στελεχών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Πιστεύουμε ότι η φετινή Xenia θα προσφέρει ένα πολυδιάστατο φάσμα εμπειριών και ευκαιριών στο σύγχρονο συνειδητοποιημένο Έλληνα ξενοδόχο.
Μπορεί η σταθεροποίηση της οικονομίας να συμβάλει σε περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων σας;
Μην ξεχνάτε ότι μεγαλουργήσαμε μέσα σε συνθήκες ακραίας οικονομικής κρίσης. Αλλά ας μην συνάγουμε συμπεράσματα. Δεν υπάρχουν απαντήσεις σε υποθετικές ερωτήσεις. Το μέλλον θα δείξει – και είμαστε πανέτοιμοι να το υποδεχτούμε, ό,τι κι αν κουβαλά στις αποσκευές του.
Κ.Χαλκιαδάκης