Hello Kitty: 50 χρόνια από την οικονομική κυριαρχία του ασιατικού ποπ ειδώλου

Hello Kitty: 50 χρόνια από την οικονομική κυριαρχία του ασιατικού ποπ ειδώλου

Η Hello Kitty γιορτάζει 50 χρόνια εξαιρετικής εμπορικής επιτυχίας και διεθνούς απήχησης ως πολιτιστικό φαινόμενο. Όπως αρμόζει σε ένα μεσήλικο ποπ είδωλο, τα γενέθλια της Hello Kitty, της γάτας με το χαρακτηριστικό κεφάλι φούσκα και τον φιόγκο στο ένα της αυτί, συνοδεύτηκαν από εκδηλώσεις σε μουσεία, ειδικές εκθέσεις, ένα θεματικό πάρκο και μια εθνική περιοδεία. Σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο, η Hello Kitty έχει καταγραφεί ως το δεύτερο πιο κερδοφόρο franchise στον κόσμο μετά τα Pokémon και μπροστά από τα Mickey Mouse και Star Wars. Υπογραμμίζοντας την παγκόσμια φήμη της, μάλιστα, ο βασιλιάς Κάρολος της Βρετανίας τής ευχήθηκε χρόνια πολλά κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του αυτοκράτορα και της αυτοκράτειρας της Ιαπωνίας στο Ηνωμένο Βασίλειο τον Ιούνιο.

Ως πανούργο περιγράφει η Mika Nishimura, καθηγήτρια σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο Meisei του Τόκιο, τον τρόπο με τον οποίο η Hello Kitty κατέκτησε τους κόσμους του εμπορίου, της μόδας και της ψυχαγωγίας. Η Sanrio, η ιαπωνική εταιρεία ψυχαγωγίας που κατέχει τα δικαιώματα της Hello Kitty, ξεκίνησε τους εορτασμούς πριν από ένα χρόνο με μια σειρά εμπορικών εκδηλώσεων. Απόδειξη αυτής της επιτυχίας είναι οι επετειακές εκδόσεις εμπορευμάτων που κυμαίνονται από κολάρα για κατοικίδια, καλλυντικά, και Happy Meals της McDonald’s μέχρι Crocs και κρυστάλλινα αγαλματίδια Baccarat, αποδεικνύοντας την ακατάπαυστη δημοτικότητα του χαρακτήρα.

Καθώς η εμπορική επιτυχία της Hello Kitty επεκτάθηκε πέρα από την Ασία, το ίδιο συνέβη και με την προσωπικότητά της. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1970, η Sanrio αποκάλυψε ότι το όνομα του χαρακτήρα ήταν Kitty White, και το κύριο θέμα της είναι η φιλία. Όταν τη δημιούργησα για πρώτη φορά, έφτιαξα μια οικογένεια, μέρος της οποίας ήταν και η Κίτι, δήλωσε ο Shimizu στο BBC τον Ιούνιο.

Η πολυπλοκότητα της έννοιας kawaii μπορεί να εξηγήσει τη διαρκή απήχηση της Hello Kitty σε όλες τις γενιές και τους πολιτισμούς, αφού η Καναδή τραγουδίστρια Avril Lavigne κυκλοφόρησε ένα τραγούδι με τίτλο Hello Kitty πριν από μια δεκαετία. Τα τελευταία χρόνια, η Sanrio αγωνίζεται να έχει κέρδη, καθώς το ενδιαφέρον για τη Hello Kitty έχει μειωθεί.

Loading