Η πολιτική Τραμπ απειλεί τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες με δασμούς που μπορεί να φτάσουν το 25% στις εισαγωγές τους. Μπροστά σε μια από τις πιο σημαντικές προκλήσεις στην ιστορία τους, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται υπό την πίεση των απειλών του προεδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, να επιβάλει δασμούς ύψους έως 25% στις εισαγωγές τους. Οι συνομιλίες μεταξύ Βρυξελλών και Ουάσιγκτον έχουν ήδη ξεκινήσει με σκοπό την αποφυγή χειρότερων συνεπειών, και αναμένονται αποφάσεις για το αν θα υπάρξουν συμφωνίες, καθώς και ποιες παραχωρήσεις θα είναι αναγκαίες.
Οι ΗΠΑ είναι σήμερα η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για καινούργια αυτοκίνητα της ΕΕ, αποτελώντας το 22% των συνολικών εξαγωγών νέων αυτοκινήτων για το 2024. Το 2023, πάνω από 757.000 νέα οχήματα εξήχθησαν από την ΕΕ στις ΗΠΑ, με αξία που υπολογίζεται σε 38,9 δισ. ευρώ. Οι εισαγωγές από τις ΗΠΑ ανήλθαν σε 169.000 οχήματα αξίας 7,8 δισ. ευρώ.
Η Scope Ratings είχε προειδοποιήσει για τη διπλή πρόκληση που δημιουργούν οι δασμοί του Τραμπ, που απειλούν άμεσα τις ευρωπαϊκές εταιρείες. Η κατάσταση είναι ακόμα πιο περίπλοκη για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που διαθέτουν εργοστάσια σε αμερικανικό έδαφος, όπως το Μεξικό και ο Καναδάς, καθώς κινδυνεύουν επίσης από τους αμερικανικούς δασμούς. Επιχειρήσεις όπως η Stellantis και η Volkswagen έχουν σημαντική παρουσία στις ΗΠΑ και αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο αύξησης των δασμών, γεγονός που μπορεί να επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στην κερδοφορία τους.
Αναλυτές της Citi προειδοποιούν ότι οι δασμοί αποτελούν αρνητική εξέλιξη για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, αυξάνοντας την αστάθεια στις μετοχές του κλάδου, λόγω των επιπτώσεων στο κόστος παραγωγής και τις τιμές πώλησης. Στο πλαίσιο αυτό, η γερμανική εταιρεία Continental και άλλα στελέχη ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών καλούν τις Βρυξέλλες να παρέμβουν άμεσα ώστε να αποφευχθεί μια εμπορική σύγκρουση.
Παράλληλα, η Ευρώπη συνεργάζεται με την Κίνα για να περιορίσει τις επιπτώσεις της πολιτικής Τραμπ, εξετάζοντας την καθοριστική συνεργασία στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και τις ελάχιστες τιμές που θα μπορούσαν να συμφωνηθούν, αντί για τους υψηλούς δασμούς που επιβλήθηκαν πέρυσι.
Πηγή περιεχομένου: in.gr